וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיוראיטליה: עיצוב איטלקי, מנוע אמריקני

איך מנציחים נהג ויזם כמו קרול שלבי בלי לדרוך לו על הכבוד? סדנת פיוראיטליה מוכיחה עם מכונית רודסטר בשם 427 שמחווה באה בכל מיני צורות, גם אם היא לא הכי מקורית

לפאולו פרנטה, מייסד חברת 'פיוראיטליה', אין שום בעיה להודות שהמכונית שלו קרובה שתי טיפות לשלבי קוברה האמריקנית של קרול שלבי המנוח. להפך, הוא אפילו משתמש בכותרים נומרים דומים (להלן 427) כדי לייצג אותה, מאמץ עיצוב כמעט זהה, ואף דחס לה בחזית מנוע אמריקני שמונה צילינדרים שלדבריו מייצר צלילים מהשכונות והמסלולים בארה"ב. מחווה או העתקה? תחליטו אתם.

כמו כל מכונית ספורט מודרנית גם ה-427 מבוססת על שלדת אלומיניום ומרכב מסיבי פחמן (קרבון). היא קלה מאוד – פחות מ-1.1 טון, והיא מצוידת במתלים מתכווננים ובלמים מסדרות תחרותיות של ברמבו. סידור ההושבה הוא לשניים כמובן עם תקרת בד מעל הראשים, ותא הנוסעים תפור ביריעות עור משובח ומערכת שמע שתנעים את הזמן בימי החורף הגשומים.

החיבור בין איטליה לאמריקה מרוכז כאמור תחת מכסה המנוע. בחזית, שוכן מנוע בנפח 5.0 ל' V8 בעל תפוקה מרבית של 445 כ"ס ב-6,500 סל"ד ו-54 קג"מ מטווח של 4,250 סל"ד. הכוח עובר לגלגלים מאחור בסיועה של תיבה ידנית ששה הילוכים - כולל שילוב דפרנציאל מוגבל החלקה, ועל הכביש היא אמורה לחצות 100 קמ"ש בפחות מ-4 שניות ולהגיע למהירות מרבית של 283 קמ"ש. למי שאינו מסתפק במועט, ניתן לרכוש בסדנה קיט סופרצ'רג'ר (מגדש-על) ולהוסיף עוד 200 כ"ס ולקזז מעט מזמני דף הנתונים.

מי שנמנה על מעריציו של קרול שלבי עשוי להביע התנגדות ליצירה האיטלקית; היא נעה על קו דק בין מכונית משופרת לקלאסית, ויש בה נגיעות מרפליקות שלרוב מופצות מיפן או סדנאות סיניות. המעצב והמתכנן בכל אופן מאמין שיווצר לה ביקוש ונהגים ילמדו להעריך את היותה נדירה: "אין שום דבר כמוה על הכביש. זו הייתה סיבה מספיק טובה לייצר אותה. היא מורכבת מהחומרים והטכנולוגיה הכי טובים והנהגים רוכשים חווית נהיגה מיוחדת". המחיר טרם פורסם, אך בשל הדמיון ביניהן - האם לא עדיף לבחור בחוויה טוטאלית בשלבי המקורית?

עוד חדשות בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully