וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה: סיאט לאון החדשה

המותג הספרדי חושף את הדור השלישי למשפחתית הקומפקטית לקראת בכורה בתערוכת פריס. תישא מנועים קומפקטיים חדשים ושיפור באיכויותיה. אצלנו בעוד קצת פחות משנה

במסגרת ההכנות לקראת תערוכת פריס, סיאט חשפה היום את הדור השלישי למכונית המשפחתית הקומפקטית לאון (Leon). הדגם החדש שממשיך את הסדרה מאז הוקמה ב-1998 מציג שורה של שדרוגים טכנולוגיים בכל ההיבטים, ובפעם הראשונה בחטיבה משיק ולובש בחזיתו את סימול ה-S הטרי של המותג (כפי שנעשה בסקודה לאחרונה).

הלאון קיבלה כמה שינויים משמעותיים במידותיה על פלטפורמת ה-MQB המודלארית; מחד, אורכה עומד כעת על 4.26 מ' ולכן היא קצרה יותר מקודמתה בחמישה סנטימטרים שלמים. מצד שני, היא משיבה עם מרחבים גדולים בזכות בסיס גלגלים שצמח בששה סנטימטרים אל 2.65 מ' (הסרן הקדמי הותקן 40 מילימטרים קרוב יותר לשפה הקדמית), ותא המטען תפח ב-40 ליטרים נוספים ל-400 ל' ללא קיפול המושבים.

הפרופורציות החדשות לדברי סיאט, העניקו למעצבים את האפשרות לתכנן אותה ברוח יותר ספורטיבית, ליישר קו עם האיביזה החדשה, ולשנות מאפיינים אירודינאמיים ולחדד מאוד את יכולת הניהוג. החלק החזיתי שונה לחלוטין, ולראשונה כולל נורות LED כסטנדרט בכל הדגמים. גם מאחור בולט השינוי עם הנמכה של הישבן ויחידות תאורה מופנות כלפי הקצוות, הקרובות לקורות האחוריות ומשוות לה הופעה חיצונית "תזיזתית" לפי תיאורי ראש חטיבת העיצוב, אלחנדרו רומנוס.

השפעה זו ניכרת גם בתא הנוסעים. נעשה כאן מאמץ ברור מצד סיאט לחזק את איכות תא הנוסעים ולעטוף חמישה יושבים באווירה פחות ספרטנית. הקונסולה יותר דומיננטית מבעבר, גלגל ההגה בעיצוב ספורטיבי והמושבים, גם בגרסאות שגרתיות, יהיו בעלי אחיזה גבוהה. "כל הקבינה נבנתה כדי שהנהג ירגיש כמו אחד עם המכונית" אומר רומנוס. במרכז הבידור הושתלה מערכת שמע עם צג מרכזי וכניסות USB וכרטיסי זכרון SD. גרסאות בכירות יותר תקבלנה מערכת שמע משודרגת עם עד 10 רמקולים וסאב-וופר.

הלאון תישא את מרבית המנועים מהדור הקודם, אולם בהמשך השנה תחשוף בחזקת הקומפקטית את מנועי ה-1.2 ל' עם 85 ו-105 כ"ס. מנועי ה-1.4 ל' יישארו זהים בהספקים של 122 כ"ס ועד 180 כ"ס ולוגמות הסולר תצוידנה במנועי 1.6 ל' ו-2.0 ל' בתפוקות שנעות בין 90 ל-184 כ"ס. השידוך כפוף למנוע הנבחר, וזה יכול להיות מחובר לתיבת חמשה או ששה הילוכים ידנית, או רובוטיות ששה ושבעה הילוכים. סיאט לא פרסמה אילו מנועים יהיו בחזית FR וקופרה, אולם מאחר וגרסת הגולף GTI החדשה שתושק בסמיכות אליה התחזקה, יש להניח שמדובר בתפוקות גבוהות יותר בשינויים קלים בהיגוי, במתלים ובמנגנוני נהיגה סלקטיבים (ללאון FR החדשה כיול אלקטרוני להיגוי).

מיבואנית סיאט לישראל 'צמפיון מוטורס' נמסר לוואלה! רכב כי הלאון החדשה צפויה להגיע לישראל במחצית השניה של 2013, כלומר בעוד כשנה לערך.

עוד הרבה על סיאט בוואלה! רכב
הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully