וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופל שוב בסכנת סגירה?

המותג הגרמני עלול להיקלע לקשיים בעקבות התפטרות המנכ"ל וחובות מצטברים בהיקף של 3.5 מיליארד דולרים. בג'נרל מוטורס שוקלים מה יהיה הצעד הבא

בשבוע שעבר התפטר מנכ"ל אופל קרל פרידריך במפתיע, בתואנה שבעלת הבית ג'נרל מוטרוס זקוקה לשרותיו "בתפקיד ייעוץ מיוחד". בעקבות הטלטלה במושב הניהול עולים כעת דיווחים בכלי-התקשורת באירופה שפרידריך נטש ספינה טובעת, ושאופל עשויה למצוא את עצמה מול סגירה או מכירה למרבה במחיר ובמקרה הקיצוני אף להיעלם תוך עשר שנים.

כזכור, אופל עמדה לפני שלוש שנים רגעים מול פשיטת-רגל - ורק חבילת סיוע מגרמניה שקמה אותה והבטיחה לה ארכה נוספת תחת ג'נרל מוטורס שכבר הגיעה להסכם עם חברת מגנה שטייר על מכירה. האמריקנית מצידה גם היא הייתה במשבר כלכלי ומאז שנחלצה ממנו לא הצליחה להפוך את אופל לחברה רווחית ועל רקע הצטמקות נפח מסירות אופל באירופה, נערמו חובותיו של המותג הגרמני ל-3.56 מיליארד דולרים. לאחרונה נערכה אסטרטגיה מחודשת שאמורה לחזק את אופל אבל לאור עזיבת המנכ"ל גוברת החרדה בקרב המעורבים בשיקומה שהגלגלים חורקים.

אנליסטים בגרמניה נוטים להאמין שזו נקודת מפנה ביחסים של אופל עם ג'נרל מוטורס. "זה כנראה הניסיון האחרון של המותג תחת דן אקרסון (מנכ"ל GM) ומכוון שהם לא הצליחו למכור את אופל בפעם הקודמת, בהחלט ייתכן שהם יחלו לכווץ אותה אם לא ניתן לתקן את כל הבעיות", כך פרדיננד דודינהואפר מהמרכז למחקר כלי-רכב בגרמניה. עוד הוא מוסיף "נראה לי שאקרסון נוקט בשיטה של המנטור שלו ג'ק וולש שאמר "תקן, תמכור או תסגור".

באופל טוענים ששום דבר לא השתנה עם עזיבת המנכ"ל, והכול ממשיך כמתוכנן. אלא שמתברר שהתכנית הלוגיסטית שאושרה רק לפני כמה ימים, הכוללת הרחבת מפעלים ומשרות חדשות עד שנת 2016 הגיעה כעת למבוי סתום. "עד אתמול נראה שהכול היה בסדר. כעת הם חותכים משרות וממהרים להשבית אזורי תפעול".

אופל אינה היחידה אגב במצב קשה. קונצרן פיג'ו-סיטרואן חולק איתה סימפטומים, וכך גם פורד אירופה שמתמודדת לאחרונה עם צרות משלה. מה יביא היום שאחרי? כנראה שהכול תלוי בכושר ההתאוששות של ג'נרל מוטורס, כמו בפעם הקודמת.

עוד הרבה על אופל בוואלה! רכב
הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • אופל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully