וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיג'ו-סיטרואן במשבר?

הקןנצרן הצרפתי רשם צניחה חדה ברווחיו במדינות מרכז אירופה במחצית הראשונה. עלול להקלע למצוקה כלכלית ולבקש הלוואה מהממשל. ביצרנית מכחישים

המצב הרגיש באירופה נותן את אותותיו ביצרניות הרכב הגדולות ביותר ביבשת. על פי פרסומים של העתון הצרפתי 'לה טריביון', נציגים של קונצרן PSA (פיג'ו-סיטרואן) נועדו עם בכירי האוצר בממשל הצרפתי וביקשו חבילת סיוע כלכלית כדי לצמצם הפסדי החברה במחצית הראשונה של השנה. על פי נתוני 'בלומברג', פיג'ו-סיטרואן צנחה מ-1.82 מיליון כלי-רכב אשתקד, ל-1.62 מיליון השנה.

בכירים מהמפעל המרכזי של פיג'ו-סיטרואן, המונה קרוב ל-6,000 איש, אמרו לעיתון הצרפתי כי יש לתת בתמורה להלוואה מניות של יצרנית הרכב, ואף הדגישו כי "החברה בהחלט מחפשת סיוע חירום". מנגד, הגיב בכיר פיג'ו-סיטרואן ז'אן בפטיסט בשלילה לידיעות שהתפרסמו, וחידד כי שני המותגים נמצאים בקשר הדוק עם הממשלה, אך לא בנושא שדווח עליו. "אני מודע מהיכן מגיעות השמועות אבל צריך להבין שכל השוק בשיברון – ספרד, איטליה וצרפת במשבר אמיתי, ועל כן הירידה במסירות".

בסין וברוסיה חווה היצרנית צמיחה, אם כי זו מוגבל למדיי; פיג'ו זינקה בשבעה אחוזים בלבד בחצי השנה הראשונה וברוסיה ב-17 אחוזים. גם באמריקה הליטינית המצב אינו מזהיר ושם צנחו הצרפתים ב-21 אחוזים ל-122 אלף מכוניות מתחילת השנה, אולם שם האשמה הבלעדית היא על ברזיל שהעלתה את רמת המיסוי על כלי-רכב מיובאים.

בפיג'ו-סיטרואן ממשיכים בשנתיים האחרונות לחזק במקביל לקו העממי גם את תדמית היוקרה, ובונים על עלייה באירופה עם השקת פיג'ו 208 החדשה, והרחבת קו דגמי 'דה-אס' ובמיוחד בשל נוכחותה של ספינת הדגל DS5 שזוכה להצלחה בסגמנט שלה. "ישנה תחרות גדולה בקבוצת הפרמיום, והאסטרטגיה הגלובאלית שלנו מוכיחה עד כמה היא רלוונטית כעת יותר מתמיד", הוסיף דובר החברה.

בינתיים, מתכננים ב-PSA סבב קיצוצים נוסף שככל הנראה יביא לסגירת המפעל בפריס, וישלח הביתה אלפי עובדים במסגרת תכנית התייעלות בהיקף של מיליארד יורו.

עוד הרבה על פיג'ו-סיטרואן בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully