וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורשה: המכוניות המפתיעות שבדרך

יצרנית מכוניות הספורט תעבה את קו הדגמים עם מכונית סלון חדשה שתתחרה בסדרה 5 של ב.מ.וו, מרצדס E קלאס ואודי A6. עוד בקנה: שתי מכוניות ספורט ורכב פנאי קומפקטי

באמצע שנות ה-90 כשפורשה נקלעה למצוקה כלכלית, היה מובן שלא ניתן עוד להישען בלעדית על ה-911 המיתולוגית, אלא לאזור אומץ ולבע מהפכות. כך למעשה ב-1996 הפציעה הבוקסטר מקוררת המים ובעקבותיה פורשה קאיין, הקרוסאובר המגודל שאמנם לא התקבל בעין יפה בקרב כלי-התקשורת, אבל קצר הצלחה ורשם הכנסות אדירות. בשנים האחרונות נוספו קיימאן הקטנה ופורשה פנמרה – לימוזינת הפרמיום (השנויה במחלוקת).

ואולם כעת, כשפורשה תחת אחזקת פולקסווגן, היא נערכת לשלב הבא בהתכנות. בפרק ראשון, מיזמי החברה מתמקדים בשתי מכוניות נפרדת לסגמנטים שונים: מכונית על דו-מושבית תחת הקוד 960 בעלת מנוע כפול מגדשי טורבו ו-600 כ"ס, ומכונית סאלון בדומה לקולקציה הגרמנית (ב.מ.וו סדרה 5, מרצדס E קלאס ואודי A6). זוהי למעשה מהדורה מוקטנת של הפנמרה בשם "קאג'ון". בסך הכול, מקווה פורשה להגיע לעשרה דגמים עד 2014.

לצד מכונית הסאלון החדשה, עליה אין כרגע בדל של מידע טכנולוגי, יתייצבו לצידה עוד שני כלי-רכב: פורשה 918 ספיידר החשמלית, ורכב הפנאי הקומפקטי מקאן שייצורו צפוי להתרחש בשנת 2013 עם שיווק כשנה לאחר מכן.

מכונית אחת שלא תראה אור יום היא ככל הנראה "ביבי בוקסטר", או הפורשה 551. מכונית זאת, שהייתה אמורה להתבסס על הקונספט בלו-ספורט של פולקסווגן, איננה בהישג יד לדברי מנכ"ל החברה מתיאס מולר, שמציין כי זו לא מתאימה לעידן הרוכשים הנוכחי. "אני חושב שייקח לפחות עוד דור אחד של לקוחות כדי שנוכל לייצר מכונית כזאת". בינתיים תציג פורשה בנובמבר גרסת גג-קשיח לקיימן במסגרת תערוכת לוס-אנגל'ס.

על פי האסטרטגיה של פורשה, החברה תמכור כ-200 אלף מכוניות בשנה עד 2018. אשתקד רשמה גידול של 18 אחוז במסירות רכב חדש לעומת אשתקד והגיעה ל-117 אלף כלי-רכב במהלך 2011.

עוד הרבה על פורשה בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • פורשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully