וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש: ניסאן תחסל את ה-GT-R

הדור הבא של מכונית הקיצון היפנית טרם אושר על ידי וועדת הכספים של החברה היפנית ועלול להיגנז אחרי הדגם הנוכחי. ניסאן: "לא מסגירים מידע לגבי עתידה"

מי שפינטז לחסוך כסף לניסאן GT-R חדשה, מוטב שיחפש אחת משומשת. כלי-התקשורת בארה"ב מדווחים שמכונית הקצה היפנית לה 550 כ"ס תגיע לסוף דרכה כבר בסוף 2013 ולא תקום לה מחליפה רשמית. מקור לא רשמי מתוך ניסאן הסגיר ל'לוס-אנגל'ס טיימס' כי מנכ"ל החברה המשותף לרנו (צרפת) קרלוס גוהסן לא אישר את הדור הבא של ה-GT-R, וכנראה אינו מתכוון לתת לה אור-ירוק בכלל.

ה-GT-R המודרנית, ממשיכת דרכה של הסקייליין המיתולוגית, נולדה לפני כשש שנים ומייד כבשה את הקהל בזכות יכולותיה הנדירות ומחירה הנגיש ביחס למכוניות-על מפוארות. במסגרת פיתוחיה ניסאן עדכנה אותה במתיחות פנים וכיול משודרג והצליחה להפוך אותה לכוכבת-על בינלאומית. הדור הקיים מצויד במנוע 3.8 ל' כפול-מגדשי טורבו המייצר 550 כ"ס ומאיץ בה ל-100 קמ"ש ב-2.7 שניות ולמהירות מרבית של 321 קמ"ש. מחירה בישראל עומד על קרוב למיליון שקלים.

בהתכנות המקורית התכוונה ניסאן לייצר GT-R חדשה בשנת 2014 כשהיא חמושה במערכת הנעה היברידית חלופית לצד יחידת הבנזין, וזאת כדי להרגיע את ארגוני איכות הסביבה וליישר קו עם תקנות האיחוד האירופאי. ואולם כעת, לא רק שלא פורסמה דחייה כלשהיא, מתברר שייצורה של ה-R36 אינו על הפרק כאמור.

ניסאן הגיבה לפרסומים ואמרה שאין לה כוונה לשחרר מידע אודות דגמים עתידיים. "אנחנו לא נגיב לספקולציות כאלה, ובטח לא על גורלה של ה-GT-R" כך דובר החברה. יש לציין כי ה-GT-R נחשבת לסוג של "בייבי" עבור קרלוס גוהסן, אולם הוא התנה המשך ייצורה על פי גובה הרווחים שהיא מפיקה ואלה נמצאים בירידה. בעיה נוספת היא שהמהנדס הראשי של ה-R35 קזטושי מיזונו התפטר לאחרונה מתפקידו בניסאן, והנה עוד מסמר בארון הקבורה שלה. לפחות את פיתוח מכונית הספורט העממית הם עדיין לא הרגו.

עוד הרבה על ניסאן בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • ניסאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully