וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7.70 שקל לליטר. כיצד תנהגו?

1.8.2012 / 8:45

גזירות המס החדשות העלו את מחירי הדלק שוב ל-7.70 שקל לליטר. אילו ברירות יש לכם?

מחירי הדלק שהוזנקו הלילה ב-43 אגורות, כחלק מגזירות המס החדשות הביאו את עלות ליטר בנזין 95 אוקטן לכדי 7.70 שקל לליטר. למרות שנראה כי כבר התרגלנו לשלם סכומים מופרכים שכאלה על היכולת לנהוג במכונית הפרטית שלנו, או שכבר התייאשנו מחוסר ברירה, החלטנו לבדוק שוב מה הן הדרכים להקל מעט בעלויות התחבורה.

הוצאות הדלק הפכו בשנים האחרונות לאחת מההוצאות המשפחתיות הגדולות ביותר. זאת מאחר על פי החישוב שבממוצע השנתי גומא רכב כ-18,000 ק"מ, מהם כ-1,500 ק"מ בחודש ובצריכת דלק ממוצעת (בהנחה שאתם נוהגים ברכב חסכוני יחסית) של 10 קילומטרים לליטר, תעמוד ההוצאה החודשית על 1,150 שקלים. מכאן שעלות קילומטר בודד תעמוד כעת על 77 אגורות, לפני שמחשיבים את שאר עלויות ההחזקה (ביטוח, טיפולים ותיקונים).

במקרים מסוג זה של ייקור עלויות השימוש ברכב, אשר הפכו לשגרה בישראל, הכלל הראשון הוא כמובן להקפיד על נהיגה חסכונית ומתונה. די בשינוי קל בהרגלי הנהיגה (האצות מתונות, תכנון מקדים רחב של הנהיגה, נשיאת משקל נמוך ברכב, הימנעות מנסיעה בעיר הפקוקה וכו') כדי לשפר משמעותית את צריכת הדלק של המנוע. מעבר לכך קיימים הפתרון המסורתי, הגם אם יעיל פחות של שימוש בתחבורה ציבורית. בזמן שמוניות שירות וקווי אוטובוס ציבוריים מכסים את העיר, כדאי לשקול שימוש בקווי הרכבת (במידה ויש אפשרות שכזו) לנסיעות מרוחקות מחוץ לעיר.

שלושה פתרונות קונבנציונליים נוספים קיימים שהראשון שבהם הוא לשקול מעבר לכלי רכב דו-גלגלי. אלה לא רק יעילים מאוד מבחינת צריכת הדלק, אלא גם קלים בהרבה לחיים בתחום העירוני, ללא בעיית חניה או פקקים. אולם, כדאי גם להכניס למשוואה גם את עלויות הביטוח הלא מבוטלות.

הסבת הרכב לפעולה על ידי ג.פ.מ (גז פחממני מעובה) מקבלת גם תשומת לב במקרים כאלה. אולם, יש לקחת בחשבון שהתקנת המערכת אינה מתאימה לכל סוג רכב, עלולה לגרום לביטול האחריות על הרכב ומחיר התקנתה נע בין כ-9,000 ל-12,000 שקל. התקנה שכזו תאפשר לכם לנסוע על גפ"מ שמחירו כ-4 שקלים לקילו.

עליית מחירי הדלק הגיעה כאילו בהזמנה עבור בטר-פלייס, משווקת המכונית החשמלית. שם, בהתאם לחבילות השימוש החדשות, יעלה קילומטר בודד 55 ועד 65 אגורות בלבד, בהתאם להגדרות החבילה. כעת גם משלימה החברה את הפריסה הארצית של תחנות הטעינה והחלפת הסוללה, כך שבפועל, ניתן יהיה לנהוג לכל אורכה יש ישראל, ממטולה ועד אילת ללא קושי מיוחד.

ואתם, כיצד תנהגו לאחר העלאת המחיר? האם תנהגו פחות? האם תיפרדו מהמכונית הפרטית? האם החשמלית של בטר פלייס נראית פתאום מושכת יותר? ספרו לנו ושתפו את הקוראים.

"לייק" אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

נהיגה ראשונה בחשמלית של בטר-פלייס

ממשיכים לדבר על עלויות החזקת הרכב בפורום הרכב של וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully