וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגולף של סקודה מתקרבת

החטיבה הצ'כית של פולקסווגן תחשוף מהדורה עצמאית לפולקסווגן גולף בעוד שנתיים ואולי תעמיד גם גרסה ספורטיבית

כלי-התקשורת בצרפת מדווחים שסקודה נערכת לייצר מכונית קומפקטית משפחתית בדמותה של פולקסווגן גולף. ההצ'בק המתגבשת, שעדיין לא נבחר עבורה כותר רשמי, תשאב השראה חיצונית ממכונית הקונספט ויז'ן D שהוצגה בתערוכת ז'נבה אשתקד, ותבוסס על מכללים טכנולוגיים של האוקטביה החדשה והרפיד (תת-משפחתית מוזלת שתגיע ארצה בעתיד).

הה'צבק תגיע כמובן במרכב חמש דלתות, ולדברי סקודה לא תהיה שונה מהרפיד בקו הפרופיל הכאילו סדאני, אולם תעוצב בתקרה גבוהה יותר ובשינויים פנימיים שיעניקו לה מרחבים ואופציות נוספות בסעיף השימושיות. מנהל השיווק של סקודה בבריטניה יורגמן סטקמן אומר שלא תהיה לה גרסת שלוש דלתות מכוון ש"אין לכך ביקוש גדול באירופה". עם זאת, הוא לא שולל גרסה ספורטיבית כמו GTI שתמכר בסקודה כ-VRS.

למרות שמדובר בתהליך שיארך כמה שנים מהיום, סקודה תנצל את כל המנועים הקיימים בפולקסווגן בהיצע לרבות גרסאות ה-TSI וה-TDI כדי לבסס את מקומה בקרב המשפחתיות הקומפקטיות המובילות ביבשת, ותימנע משימוש במנועים מיושנים יותר. החלטה זו יש לציין משקפת התנהלות כלכלית מחושבת של מרבית היצרניות באירופה, ביניהן רנו למשל, שבחרה לאחרונה לבטל גרסת שלוש דלתות של הקליאו, להתמקד רק במרכבים משפחתיים יעילים ולהשתיל מנועים קטנים יותר ומוגדשי טורבו (דוגמת קליאו RS לה יהיה מנוע 1.6 ל' טורבו במקום 2.0 ל' אטמוספרי).

בנוסף לקומפקטית, סקודה מתעתדת לייצר עוד שני קרסואוברים רכים בשנה הבאה כדי לתמוך ולחזק את הפופולאריות של רכב הפנאי הראשון שלה אי פעם, סקודה יטי. עוד עולה כי החברה הצ'כית רשמה צמיחה של 8.4 אחוזים במכירותיה ל-493 אלף כלי-רכב במחצית הראשונה של השנה, אולם בכיריה צופים האטה מסוימת בחצי השני נוכח המשבר בגוש האירו.

עוד הרבה על סקודה בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • סקודה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully