וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן: יונדאי i30 החדשה בישראל

21.8.2012 / 7:50

יונדאי i30 החדשה עושה הכל חוץ מלהפתיע. ידענו שהיא טובה עוד כשנהגנו בה בספרד, אבל המפגש הישראלי הזכיר לנו עד כמה

המבחן ליונדאי i30 התחיל עם אנחת רווחה. עומס המבחנים שיש לנו לבצע, בשל הכמות הגדולה של כלי הרכב החדשים שהגיעו לאחרונה לישראל, גרמו לנו לפעול בשיטת הכיסא החם - לעבור מיד ממכונית אחת לאחרת ובמקרה הזה, ממושבה של ה-MG350 הסינית אל הקוריאנית, יונדאי i30 החדשה. אולם זו האחרונה לא באמת הזדקקה ל"חיזוק" הזה - היא טובה בפני עצמה, את זה כבר גילינו לפני מעט יותר משישה חודשים, עת נהגנו בה בהשקתה העולמית בספרד.

ובכל זאת, ה-i30 החדשה, אם תרצו או לא, היא אחת המכוניות החשובות בישראל של שנת 2012 ואפילו של השנים הבאות. אם לשפוט על פי הצלחת קודמתה בתפקיד, ה-i30 היוצאת שנמכרה כאן ב-36 אלף יחידות בכל שנותיה, אלפים רבים המתינו לה בסבלנות כאן בישראל. האם ההמתנה השתלמה? יצאנו לבדוק.

מבחן יונדאי i30. קובי ליאני
מבחן יונדאי i30/קובי ליאני

מבחינים בהבדל, בסופו של דבר

למרות מה שנדמה לכמה תגובנים ארסיים בניכם, מותג יונדאי בנה לעצמו שם חזק בישראל ודי להציץ בטבלת המסירות של כלי הרכב החדשים כאן. יונדאי מובילה ובפער גדול מהמקום השני. אבל זה לא רק אצלנו, אלא במקומות רבים בעולם ולכן ההנהלה בקוריאה ידעה שהמון מוטל כאן על הכף ובדור החדש אסור לפשל.

הם לא פישלו ובכך מבינים כבר בעיצובה החיצוני. היא אמנם חדשה לגמרי ונאה בהרבה לעומת הדור הקודם, אבל מדובר באבולוציה עדינה שנועדה לא להבהיל את הלקוחות הקיימים. אלה אפילו התקשו במבט ראשון לזהות שמדובר בדור החדש. אולם ברגע שנכנסים פנימה, מגלים את השינוי העיקרי - רמת האיכות הכללית - זו טובה בהרבה למשל מה-i35 הגדולה יותר. החומרים טובים ורכים, הגימור מוקפד מאוד, לוח המחוונים מעוצב, רמת האבזור טובה כבר ברמת הבסיס ואת זו אפשר לשדרג עם תוספות מעניינות כמו גג פנורמי וכדומה.

גם המרחב המוצע לנוסעים טוב ואפילו יותר מכך. בעוד שבסיס הגלגלים לא מרשים עם 265 ס"מ בסך הכל (2 ס"מ ארוכה יותר מקודמתה עם 430 ס"מ), סידור חכם של המושבים יוצר תא נוסעים שיכיל בנעימות ארבעה מבוגרים שגובהם 180 ויותר סנטימטרים. גם תא המטען יספק את רוב המשפחות הקטנות עם 378 ליטרים בנפח. לא ענק, לא מדהים, אבל כל ליטר וליטר ממנו נגיש בזכות הדלת החמישית. רמת הבטיחות גם כן גבוהה עם 7 כריות אוויר וכל הבקרות האלקטרוניות הרלוונטיות.

מבחן יונדאי i30. קובי ליאני
מבחן יונדאי i30/קובי ליאני

לא ספורטיבית, אבל זזה

חוץ מרעשי כביש מוחשיים בהתאם לסוג האספלט עליו נוסעים, לא מצאנו סיבות להתלונן על היונדאי הזו בנסיעה. המנוע שלה, 1,600 סמ"ק בנפחו, מפיק 135 כ"ס ב-6,300 סל"ד וכן 16.7 קג"מ ב-4,850 סל"ד - נתונים גבוהים משל מרבית המשפחתיות בעלות מנועים אטמוספריים. אולם למרות גובהו של הסל"ד בו מושגים נתוני הספק אלו, המנוע מרגיש פעיל לכל אורך סקאלת הסל"ד, כאשר כוח משמעותי מופיע מעל 4,500 סיבובים.

כשהדבקנו את הדוושה הימנית לרצפה, היא האיצה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 10.7 שניות (9.9 נתון יצרן) ואף הזדקקה ל-9 שניות בלבד להאצה מ-80 ל-120 קמ"ש. אולם, לא לביצועים נבנה המנוע הזה, אלא כדי לשנע את המשפחה ביעילות ובחיסכון. בשיוט ב-100 קמ"ש המנוע מסתובב בסמיכות ל-2,500 סל"ד באופן חרישי ומסוגל להציג צריכות דלק בינעירוניות של 16 ק"מ לליטר ויותר אם שומרים על עדינות ברגל ימין. בעיר היא הראתה לנו נתון של 10 קילומטרים לליטר והנתון המשולב במבחן עמד בסופו של היום על 11.9 ק"מ לליטר וזה לא רע בהתחשב בקושי שהעמסנו עליה.

תיבת ההילוכים היא כמובן אוטומטית ולזו שישה הילוכים. יחסי ההעברה בה מעט ארוכים כדי לשמור על רמה נמוכה של מזהמים נפלטים, אבל הדבר לא פוגם בהתאמתה למנוע. הגמישות היחסית של זה זורמת בקלילות עם ריבוי ההילוכים וגם ההעברות בניהם נעשו בחלקות. ישנו גם מצב ידני אם בא לכם להרגיש מעט יותר פעילים, אבל בפועל, אחרי כמה בחישות קלות במצב זה, חוזרים למצב האוטומטי שפועל ללא דופי.

מבחן יונדאי i30. קובי ליאני
מבחן יונדאי i30/קובי ליאני

תוכננה בגרמניה, נבנית בצ'כיה

בניגוד גמור ל-i35 שתוכננה עבור השוק האמריקני וכדי להתאים לטעמו של זה, את מלאכת תכנון ה-i30 השאירו הקוריאנים לאירופים הרי הם יודעים הכי טוב, מה טוב להם. אז את ה-i30 תכנן הצוות הגרמני של יונדאי והייצור נעשה בצ'כיה והתוצאה היא מכונית קוריאנית אירופית לגמרי. זה אומר שהמתלים שלה קשיחים יחסית, בטח בהשוואה ל-i35, אבל הם לא קשיחים סתם - הם ממש משפרים את איכות הנסיעה שלה.

הכיול הזה מחזיר המון ריסון לגוף הקומפקטי, אבל לא פוגם בנוחות הנסיעה. לא רק ששיבושים מקומיים שלנו נספגים ביעילות, אלא ישנה תחושה מאוד מוצקה בנסיעה, כזו שגם במפגש עם מהמורה רצינית לא גורמת למרכב לשחרר אנקות מתכתיות או ואבד כיוון, גם אם זו מופיעה בעומקה של פניה.

בדומה לרכב ההשקה בו נהגנו בספרד, גם ה-i30 הישראלית שניתנה לנו צוידה במתג הקסמים שעל גלגל ההגה. זה מציע שלושה "כיולים" לתגבור החשמלי של ההגה ולמעשה משנה את משקלו בהתאם למצב הנבחר. 'קומפורט' יגרום להגה להיות קליל כמו נוצה במהירויות חניה (תגמור חזק מאוד) ולהתקשח בהתאם עם העלאת המהירות, מצב 'נורמל' יכביד מעט את התפעול וישמור על אופי דומה גם במהירות גבוהה ואילו מצב 'ספורט', יגרום להגה להיות כבד בכל מצב. ברור לנו מדוע נהגים\ת רבים יעדיפו את מצב ה'קומפורט', אבל דווקא אנחנו לא חיבבנו את מצב הספורט שהקשיח את ההגה ללא צורך והפך את תחושותיו למלאכותיות עוד יותר. 'נורמל' אם כך, היה למצב הנבחר שלנו.

מבחן יונדאי i30. קובי ליאני
מבחן יונדאי i30/קובי ליאני

בעיות המחיר נעלמו

יונדאי i30 החדשה לא תהיה תחרותית בשוק המקומי רק בזכות האיכויות המשופרות שלה, אלא גם בזכות המחיר. אמנם ניתן לרכוש אותה בגרסה צנועה עם מנוע 1.4 ליטר כבר ב-99 אלף שקל, אבל גרסת ה-1.6 ליטר עולה 122 אלף שקל וזה כבר קרב של ממש, עוד לפני שמחשיבים שגרסת 'אינספייר' בסיסית זו תכלול גג פנורמי, שליטה מההגה על מערכת השמע, את בורר מצבי ההגה ועוד כבר בהתחלה.

גרסת הפרימיום שמוסיפה רק 3,000 שקל למחירה מציעה בנוסף גם חישוקים קלים, בקרת שיוט וציפוי עור לרכיבים שונים בתא הנוסעים.

ומה כל זה אומר? שהרושם החיובי שלנו מהנהיגה בה מקבל גיבוי גם ברמת המחיר הסופי לצרכן ובסך הכל מדובר כאן בתמורה טובה מאוד לכסף. עם הזהירות הרצויה, נציין שלטעמנו מדובר כאן בעוד כוכבת בשוק המקומי, כזו שתגרום למתחרים להמשיך להזיע כדי למשות אתכם אליהם.

עוד על יונדאי בוואלה! רכב

כאן תמצאו מבחן למכונית הבאה שלכם

"לייק" אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

מבחן יונדאי i30. קובי ליאני
מבחן יונדאי i30/קובי ליאני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully