וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: אודי יוקרתית מתנה למדליסטים אולימפיים

הפדרציה האולימפית ברוסיה חילקה לזוכי מדליות זהב, כסף וארד בלונדון מכוניות אודי חדשות כאות הוקרה על הצלחתם. "אם היו נותנים לאדות אף אחד לא היה מגיע לטקס"

אפשר למתוח ביקורת על המשטר האפל ברוסיה ומי שעומד בראשה, אבל אי אפשר לקחת מהם את המותרות שהם מפזרים לכל עבר בשם הגאווה הלאומית. שעה שבמדינות שבהן מתגמלים ספורטאים אלופים אולימפיים שזכו במדליות במזומן לעו"ש, קצת פרסום וחוזים, ראש ממשלת רוסיה ולדימיר פוטין הורה לכבד את הספורטאים בצורה הולמת הרבה יותר – עם מכוניות אודי חדשות.

בכירי הממשל העניקו לכל אחד מ-129 המדליסטים אודי במסגרת טקס חגיגי שנערך בקרמלין במוסקבה. שווי המכונית ניתן לפי ערך המדליה: מי שזכה במדליית ארד קיבל אודי A6, מדליסט כסף נסע הביתה באודי A7 ומי שהצליחו לחזור לרוסיה עם מדליית זהב לצווארם קיבלו את המפתחות לאודי A8 החדשה, מכונית ששוויה בישראל כ-800 אלף שקלים ויותר. כמה בדיוק הקציבו עבור כל המכוניות לא ברור, אבל על פי דיווחי העתון "מוסקבה טיימס" המכוניות נרכשו בהנחה משמעותית.

שילמו עבורן 15 מנהלי הפדרציה האולימפית ברוסיה שממנים מכיסם הוצאות רבות, ולפי דבריהם מגיע למשלחת הרבה יותר מכך. "אתלט עילאי במכונית עלובה זה בדיוק כמו בחורה יפה שמקללת – החיצוניות לא שווה לפנימיות", כך אומר אלכסנדר קטושב, סגן הדירקטור של הפדרציה. יש מי שמתייחסים לכך גם בהומור בריא: "אני חושבת שאם היו מחלקים כאן מכוניות רוסיות, לאדות או משהו, אף אחד לא היה מגיע לטקס" מתלוצצת ילנה יסינבאיווה שגרפה את מדליית הארד בתחרות קפיצה במוט.

רוסיה זכתה באולימפיאדת לונדון ב-24 מדליות זהב, 26 מכסף ו-32 מארד, והגיעה למקום הרביעי בדירוג המדליות בלונדון 2012. "בביג'ינג לקחנו את המקום השלישי בתוצאות הכלליות בין הנבחרות, אבל בלונדון קטפנו יותר מדליות. זהו שיפור עצום עבורנו והישג עצום", כך סיכם את האירוע ולדימיר פוטין. מאמן נבחרת רוסיה בכדורסל הישראלי דיוויד בלאט שזכה במדליית ארד, לא נכח בטקס.

יש לציין בהקשר המשחקים האולימפיים, כי בישראל חולקו לאחרונה בונוסים מטעם הועד האולימפי בהיקף של 274 וחצי אלף שקלים ל-15 הספורטאים הלאומיים. לא שאנחנו משווים כמובן.

עוד חדשות בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully