וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש שלישי עם שברולט קרוז טורבו

26.8.2012 / 7:40

בחודש השלישי עם שברולט קרוז טורבו, אנחנו נוסעים איתה לאילת, נאבקים באביזרי הבטיחות ומעריכים את הפרטים הקטנים

בחודש השלישי למבחן הארוך טווח עם השברולט קרוז, הגיע הזמן לחדד את הפוקוס כדי להתמקד דווקא באותם פרטים קטנים שקשה לשים אליהם לב ובדרכם, מצליחים להפוך את החיים לקלים יותר עמה. הפריטים האלה קשורים כמובן לרמת האבזור הגבוהה עמה מגיעה הקרוז - יתרונה של מכונית המבחן ברמת ה-LTZ.

כך למשל, שמנו לב שככל הנראה מראיה בטיחותית, הקרוז יודעת לכבות את המנוע (באם זה הושאר דולק) כאשר זו מתחילה פעולה של תדלוק. באופן עקרוני, אסור לתדלק רכב מונע (לעתים גם לא בריא לרכב וישנם כלי רכב שמד הדלק לא "מתעדכן" בכמות אם הרכב לא כובה בטרם לתדלוק) ובמידה והדבר נשכח, מיד עם התחלת מילוי מכל הדלק, כבה המנוע באופן אוטומטי בקרוז.

בדיווחים הקודמים שלנו שאלתם הקוראים על מד לחץ האוויר בצמיגים המובנה בקרוז. את זה בהתחלה התקשינו למצוא, אך חיפוש מהיר בספר הרכב חשף את מיקומו במחשב הרכב. בהחלט מדובר בתצוגה יעילה שמסייעת לאבחן ירידות בלחץ האוויר בצמיגים, אך זו מתעדכנת מספר דקות לאחר שינוי לחץ האוויר בצמיג ולא מידית וכן למרות ניסיונות חוזרים ונשנים, לא הצלחנו להביא את המערכת להציג את אותו לחץ אוויר בצמיגים - למרות שהיה זהה על פי מדיד חיצוני.

שלישית היא המראה הפנימית המתכהה אוטומטית בעת סנוור מאחור. מי לא מכיר את ההצקה הזו כשהרכב מאחור נוסע עם אור גבוה או עם פנסים לא מכוונים והמראה המרכזית המתכהה מונעת לגמרי את הסנוור בעיניים. חבל שגם מראות הצד אינן כאלה.

הקרוז שלנו מתוכנתת גם לנעול את הדלתות מיד עם התחלת הנסיעה - לפנים או לאחור וזה פתרון בטיחותי חשוב כשברכב ישנם ילדים. כמובן שבם פאן ביטחוני יש לדבר שמונע מפורצים או גנבים לפתוח את דלתות הרכב בעמידה ברמזור, אבל ממילא מדובר בתופעה נדירה בישראל. באותה נשימה נזכיר גם את אפשרות ה-coming home שמשאיר (במצב אוטומט במתג התאורה) את אורות הרכב דולקים למשך כחצי דקה לאחר נעילת הרכב, כדי לאפשר הליכה בטוחה הביתה מהרכב לאור פנסי המכונית ולא בחושך מוחלט.

מבחן ארוך טווח שברולט קרוז טורבו LTZ. קובי ליאני
"רוצה את האוטו כשתהי גדולה? תלמדי לרחוץ אותו. ככה, בתנועות מעגליות"/קובי ליאני

איפה קבורים עוגני האיזופיקס?

עם זאת, למרות המחמאות, חווינו עם הקרוז החודש כמה קשיים חדשים וגם כמה ישנים. הקושי הראשון התעורר כשהעברנו אל מושבה האחורי של הקרוז את מושבי הבטיחות של ילדי ובעת החגירה שלהם גילינו כי תפסי חגורות הבטיחות מוצבים באופן אופקי ודחוק שממש מקשה על פעולת החגירה. כמו כן, החודש רכשנו מושב בטיחות חדש עבור בתי הגדולה (מושב שלב 3) שכולל כבר את מנגנון האיזופיקס לעיגון המושב ברכב. הקרוז אכן מצוידת בעוגנים אלה, אבל הם מותקנים עמוק בתוך חיבור בסיס המושב למשענת, קשה מאוד להגיע אליהם והשארת המושב מחובר מאיימת להזיק לעור המושבים.

בהמשך, ימי הקיץ החמים ממשיכים להקשות על מערכת המיזוג. במרבית הזמן המזגן פועל על שיא יכולתו וזה לא תמיד מספיק כדי לקרר את תא הנוסעים, בייחוד אם הרכב הוחנה שלא תחת קורת גג. הדבר קיבל חיזוק כאשר נסענו עם הרכב לאילת החמה עוד יותר. בנוסף לכך, גם הבלמים ממשיכים שלא להשביע רצון עם המשך החלשות הנשיכה והתגברות התחושה הספוגית בדוושת הבלם. הבלמים היו חלשים עוד בתחילת הדרך, אבל החולשה רק מתגברת. בביקור הקרוב במוסך לצורך ביצוע טיפול 15,000 ק"מ נבקש לבדוק גם את זאת.

מבחן ארוך טווח שברולט קרוז טורבו LTZ. קובי ליאני
מבחן ארוך טווח שברולט קרוז טורבו LTZ/קובי ליאני

15.4 ק"מ לליטר בדרך לאילת

הנסיעה דרומה לאילת לצורך חופשה משפחתית חשפה את מה שהקרוז יודעת לעשות הכי טוב - לשייט בנינוחות. האופי האמריקני של הרכב (דגם הטורבו מיוצר בארה"ב אם תהיתם והתווכחתם) שמעדיף כבישים ארוכים וחלקים הפך את הנסיעה דרומה לנעימה במיוחד. המתלים הרכים סופגים מהמורות היטב ובידוד הרעשים של הקרוז טורבו דאג לנסיעה שקטה במיוחד (מלבד רעש המזגן שעבד על המקסימום) שאפשרה לילדים להירדם בקלות מאחור.

תא המטען הגדול של הקרוז שוב בולט לטובה. הוא הכיל בקלות צמוד רב שכלל 4 תיקים בגדלים שונים כולל מזוודה ענקית, מתנפחים למיניהם, צעצועים ואפילו עגלת תינוקות לא קטנה ועוד נותר מקום עודף. המרחב בתא הנוסעים מספק בסך הכל וגם נוחות המושבים אפשרה לנו לגמוא את המרחק מבלי להצטרך לעצור תכופות לחילוץ עצמות.

בנסיעה זו ניסינו להשיג גם צריכת דלק מיטבית - לא משתדלת במיוחד, אבל גם לא מהירה מעבר לגבולות החוק. לשם כך, מיד עם היציאה לדרך, מולא מכל הדלק עד סופו, מד המרחק אופס והכל נבדק גם עם מכשיר ה-GPS. את הנסיעה לאילת השתדלנו לעשות במהירות קבועה וחוקית ללא האצות מיותרות וכן ללא בלימות מיותרות שהיו מגבירות את צריכת הדלק.

בסופה של הנסיעה תודלק הרכב מיד ואלה הממצאים: תחתנו חלפו 334.1 קילומטרים (333.6 ק"מ לפי מכשיר ה-GPS, סטיה של חצי קילומטר בלבד כך שהקרוז היא אחת המכוניות המדויקות מבחינת הצגת המהירות והמרחק שעברו תחת ידנו אי פעם), המהירות הממוצעת של הרכב עמדה על 82.3 קמ"ש (כאמור נסיעה חלקה ככל הניתן סביב המהירות החוקית), נצרכו 21.6 ליטרים מה שהעמיד את הצריכה הכללית על 15.4 קילומטרים לליטר. בחישוב עלויות ולפי מחיר ליטר 95 אוקטן בתדלוק עצמי (7.7 שקל), הנסיעה לאילת עלתה לנו 167 שקלים בלבד.

מבחן ארוך טווח שברולט קרוז טורבו LTZ. קובי ליאני
מבחן ארוך טווח שברולט קרוז טורבו LTZ/קובי ליאני

ממצאים עד כה:

מנוע וביצועים: קל מאוד ואפילו נעים להתרגל לחיות עם מנוע מוגדש. הגמישות של מנועים אלה הופכת את הנסיעה לרגועה יותר גם בזכות הידיעה שכשנזדקק לכוח הוא יהיה שם וגם משום שכשהמנוע מפיג כוח נדיב בסל"ד נמוך, אין באמת צורך לאמץ אותו במעלה הסל"ד. נסיעה בעליות חזרה מאילת חשפו את הבדל הכוח בינה לבין שאר המשפחתיות העמוסות שנעו על הכביש. כשלאחרות נגמר האוויר, היא המשיכה להאיץ במעלה.

נוחות מושבים: מושבי הקרוז מפנקים בנסיעות ארוכות. גרסת ה-LTZ שהגיעה אלינו למבחן מציעה כאמור מושבי עור נעימים שמשדרגים את האווירה ברכב וגורמים לו להראות יוקרתי יותר. עם זאת, בחום הכבד באילת, המושבים התחממו מאוד והיה כמעט בלתי אפשרי לשבת עליהם כך. כדי למנוע זאת, נהגנו לכסות את המושבים במגבות בזמן חניה.

רעשי מנוע, דרך, רוח: הקרוז כפי שכבר סיפרנו, הנה מכונית שקטה מאוד. ברוב תנאי הדרך ובכל מהירות הגיונית, תא הנוסעים נותר מבודד היטב לרעשים חיצוניים . זה נעים בשיחה וזה נעים בשמיעת מוזיקה ברכב.

צריכת דלק: בנסיעה ארוכה וחלקה לאילת, למרות שהרכב היה מלא בציוד מאחור ובתא הנוסעים היו שני מבוגרים ושני ילדים במושבי בטיחות, צריכת הדלק עמדה על 15.4 ק"מ לליטר בממוצע. בנסיעה חזרה מאילת לתל אביב עם רגל כבדה יותר על הדוושה הימנית, עמדה הצריכה על 13.5 ק"מ לליטר בממוצע.

מיזוג אוויר: החום הכבד בדרך לדרום הארץ גרם למזגן לעבוד קשה מאוד כשהמעלות על המינימום ועצמת הרוח על המקסימום. רק כאשר ירדה השמש לקראת שקיעה, יכולנו להחליש את עצמת המזגן. עדיין המזג מתקשה לקרר את הרכב אם הוא מוחנה תחת השמש היוקדת וכאמור, גם הנטייה של המערכת המיזוג להיכבות בזמן האצה חזקה לא מסייעת.

התנהגות: כל עוד שומרים על נסיעה רגועה ונינוחה, עונה על הציפיות ומעבר להן. המתלים הרכים מאפשרים לה לשייט בנינוחות, וכשמכניסים למשוואה ילדים במושב האחורי, מגלים שהרכות הזו גורמת להם להירדם תוך דקות מהתחלת הנסיעה.

בטיחות ואלקטרוניקה: סעיף בו הקרוז חזקה מאוד. 10 כריות אוויר יש לה ולא, אין לנו שום כוונה לבדוק את יעילותן במבחן זה. אל נתון מרגיע זה מצטרפת גם בקרת יציבות שדרוכה תמיד להתערבות במקרה של החלקה וגם מערכת ABS טובה.

בלמים: מערכת הבלימה ממשיכה להרגיש חלשה ולא מספקת. החודש הגענו גם למצב הקרוב לאיבוד מוחלט של יכולת הבלימה בכביש היורד מהישוב שרונה אל יבניאל, גם מבלי שנאמץ את הבלמים באופן חריג. בביקור הקרוב במוסך נעמוד גם על עניין זה.

חודש שני עם שברולט קרוז במבחן ארוך טווח

חודש ראשון עם שברולט קרוז במבחן ארוך טווח

עוד מבחנים ארוכי טווח בוואלה! רכב

"לייק" אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • שברולט
  • umi

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully