וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאזדה מיאטה: 200 כ"ס ממנוע זעיר

הרודסטר הקטנה של מאזדה תצויד בדור הבא של המיאטה במנוע זעיר בנפח 1.3 ל' טורבו שיחלץ תפוקה של 200 כ"ס

מאזדה MX-5 (מיאטה) תנטוש את מנועי ה-2.0 ל' הנוכחיים שלה לטובת מנוע בנזין טורבו קטן נפח 1.3 ל' בלבד, כך מדווחים כלי-התקשורת בבריטניה. הדור הבא של המיאטה שיושק בעוד כשנתיים יסמן את המעבר של הרודסטר ממנועים אטמוספריים סדרתיים ליחידות מוגדשות בפעם הראשונה מזה למעלה מ-20 שנה.

המנוע, פרי פיתוח טכנולוגיות 'סקי-אקטיב' המשרתות את דגמיה החדשים של היצרנית היפנית ביניהם הקרוסאובר CX-5, יחלץ מ-1,300 סמ"ק הספק שנאמד בכמעט 200 כ"ס בשידוך לתיבת הילוכים ידנית לה ששה יחסי העברה. זהו שיפור משמעותי ביחס לדור הנוכחי NC לו הספק של 167 כ"ס ממנוע כבד (יחסית) למכונית קטנה ודו-מושבית שנושאת בחזיתה מנוע בנפח 2.0 ל'.

גם השלדה של המיאטה היא נושא מעניין בפני עצמו, שכן בעקבות השיתוף עם אלפא רומיאו במסגרתו תייצר מאזדה במפעל היפני מכונית ספורט לכל אחד מהמותגים, האיטלקית תחזיר לחובבי אלפא את אחת המכוניות הקלאסיות שלה – אלפא ספיידר. יחד עם כך, מסתמן שפיאט תעדיף להתקין בקרביה של הספיידר החדשה מנוע מקו המולטי-אייר בתפוקה פחותה במעט ל-185 כ"ס. שתי המכוניות תהיינה קלות למדיי כשהמיאטה אמורה לרדת מטון אחד.

המיזם אמור לצאת לדרך בשנה הבאה, כאשר מאזדה מכוונת השקה ליורשת המיאטה ב-2014 או 2015, וכך גם אלפא רומיאו עבור הספיידר כאמור.


עוד הרבה על מאזדה בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • מאזדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully