וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופל: הוסרה סכנת הסגירה

ג'נרל מוטורס מרגיעה את הסערה סביב הרגישות הכלכלית במותג אופל ומתחייבת להתכנות בת עשר שנים. "השיקום של אופל הוא ארוך-טווח ואיש לא בורח מאחריות"

האם אופל יכולה לנשום לרווחה? על פי ראיון שהעניק מנכ"ל אגף התקציבים החדש במותג הגרמני מייקל לנדסלר לסוכנות הידיעות 'רויטרס', אופל תהיה בבעלותה של ג'נרל מוטורס בעשר השנים הקרובות ואין שום כוונה למכור או לסגור אותה. "זו שאיפה גדולה וכן, נתאמץ הרבה מאוד כדי לשמור על אופל ולחזק אותה" כך אומר.

העבודה לשיקום אופל הינה מתמשכת מאז ש-GM הכריז על משבר כלכלי בקרב החטיבות האירופאיות. לנדסלר ייאלץ בחודשים הקרובים לבצע רפורמה מהותית באופל, שכן החברה הפסידה בתריסר שנים כ-16 מיליארד דולרים למרות קיצוץ משרות, גניזת דגמים מיותרים ואף סגירת אחד המפעלים הגדולים שלה באנטוורפ בלגיה. "כדי לרוץ מרתון אתה צריך מהירות סבירה ובסיסית. אבל כדי לסגור פערים צריך להזיע ולצבור קצב מהיר לקראת הסיומת" מציין.

באופל פותחה תכנית שיקום ומיותג תחת הקוד 'דרייב אופל 2022', שלמעשה מחייבת את כל המעורבים בחברה להתאגד מאחרי עשר שנים של פעילות אינטנסיבית כדי לא לאבד את אופל בין החורים שנפערו על רקע ההפסדים הכלכליים. "המיזמים מבוססים על צמיחה דרך דגמים חדשים ועל צמצום עלויות".

שני הדגמים החדשים ביותר של אופל – מוקה (קרוסאובר קומפקטי) ואדם (מיני יוקרתית, על שם הוגה החברה), יוצגו בתערוכת פריס וייכנסו למעגל המכירות לקראת שנת 2013. אופל תנסה לקרוא תגר על הדומיננטיות של פיאט 500, מיני קופר ואודי A1 ובקבוצת הפנאי להשתלב לצד ניסאן ג'וק ודומיו – פלח שקוצר הצלחה מסחרית גדולה בעולם.

מכונית נוספת שאופל תחשוף בפריס תהיה הקסקדה קבריולה, מחווה לדגם המקורי משנות ה-30. זוהי גרסה מפוארת עם ארבעה מושבים וגג-רך שקרובה במימדיה לאודי A5 קבריולה וזו תצא לאור ברבעון השלישי של השנה הבאה.

לנדסלר אומר בסיום הראיון כי לא היה נענה לתפקיד אם GM היה מסרב לעמוד מאחריו ולגבות את אופל בכל צעדיה. "הם אותתו לי על תמיכה נרחבת והם מבינים שהמצב באירופה נזיל בכל החזיתות. אופל היא עמוד התווך של האמריקנים ביבשת, וקונצרן גלובאלי יכול להיות שחקן מרכזי רק אם יש לו שלוחה חזקה בסדר גודלה של אופל".

עוד הרבה על אופל בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • אופל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully