וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנגיונג: הדור הבא והנקי של רכבי הפנאי

המותג הקוריאני יחשוף בתערוכת פריס דור שלישי לקונספטים מסדרת XIV עם מראה מחודש ומערכת הנעה אקולוגית נתמכת בהטענה סולארית מקרני השמש

לסנגיונג מנהג קצת בעייתי בתקופה האחרונה (שנובע מקשיים פנימיים) להכשיר קונספטים שלא תמיד עוברים שלב אחד, או אפילו מדרגה וחצי. לאור המצב הכלכלי השביר בחברה שנמצאת בשלבי שיקום, המוצרים היחידים והרווחיים שההנהלה מטפלת בהם עומדים באגף המסחריות, כשאלה מחוזקים בסגמנט הקרוסאוברים עם הקורנדו החדש (המשווק בישראל).

למרות הכול, בשלוש השנים האחרונות השיקה שורה של קונספטים מסדרת XIV, סימול ל-eXciting user Interface Vehicle המשקפים את רכבי הפנאי העתיידים של המותג, וכן נועדו לחנוך טכנולוגיות הנעה חדשניות לעולם מתפגר מזיהום אוויר. ב-2010 הוצג הדגם הראשון, לאחר מכן בז'נבה ב-2011 היורש הזמני, וכעת אל פריס מגיע הדגם השלישי – E-XIV שמצויד בטכנולוגיה ידידותית לאיכות האוויר ועשוי לסלול את הדרך לרכב סדרתי.

למעשה, זוהי גרסה חשמלית-היברידית לדור הקודם, עם מכלול שינויים בעיצוב החיצוני ובהתקנים המכאניים תחת המעטפת. המידות מספרות על אורך של 4.1 מ', רוחב 1.79 מ', בסיס גלגלים 2.6 מ' וגובה של 1.57 מ'. כלומר, חולק מידות בסדר גודל של סקודה יטי בסגמנט הקרוסאוברים הקומפקטיים.

אולם, גולת הכותרת ב-e-XIV היא ההנעה המתוחכמת. הבסיס נשען על מנועים חשמליים בגיבוי מגדיל-טווח בדמות מנוע בנזין זעיר שפועל אף כמטען עבור הסוללות. אי לכך, אי אפשר לומר עליו שהוא נטול-זיהום אוויר לגמרי, אבל הוא בהחלט פולט מעט מאוד דו תחמוצת הפחמן וצריכת הדלק ככל הנראה מזערית. חוץ מזה, יש לו גם פטנט חסכוני של לוחות סולאריים בתקרה, כך שאנרגיה חלופית וירוקה מגיעה גם ממקומות טבעיים בסיועם של קרני השמש.

ייצורו של רכב הפנאי לעיל תלוי כעת במשאבים שעומדים לרשות סנגיונג, והתחייבותה למסגרת השיקום (תחת הגבלות כלכליות קשות). יהיה מעניין לראות אם יצליח ליצור עניין בתערוכת הרכב בצרפת ואולי כך יזכה לקבל אור-ירוק.

סנגיונג קורנדו החדש במבחן דרכים
פורום הרכב של וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully