וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולקסווגן: מיקרובאס יחזור בקרוב

מוביל הנוסעים המיתולוגי שנחשף בגרסה רעיונית בתערוכת ז'נבה אשתקד מסתמן כחלק מסוללת דגמים חדשים שיופיעו בפולקסווגן עד 2014. על אייקון לא מוותרים

בפולקסווגן שוקדים במרץ בימים אלה כיצד לעבד את הקונספט בולי מיקרובאס שנחשף בתערוכת הרכב בשוויץ לפני כשנה כדי לייצר יורש למוביל הנוסעים הפופולארי, שהיה כוכב מוטורי בשנות ה-60 העליזות. אם וכאשר זה יקרה, ככל הנראה יצויד המיקרובאס במערכת הנעה חשמלית או היברידית כאופציה במערך הדגמים.

בכירי פולקסווגן הודיעו לא מכבר כי השעו את מסע הקניות המטורף שניהלו בשנים האחרונות (דוקאטי, פורשה וכו'), ולכן מתמקדים כעת בהפקת מכוניות בקרב החטיבות המרכזיות. "יש לנו המון הצעות לדגמים חדשים" אומר ראש מחלקת פולקסווגן ארה"ב ג'ונתן בראונינג. "העניין הוא איך להגדיל את הנפח בכל קבוצה ולשמור על רווחיות" מוסיף.

המיקרובאס הוא סמל אייקוני של פולקסווגן נוכח הביקוש לו זכה לפני כ-50 שנה, במיוחד בארה"ב. ב-12 השנים האחרונות ניסתה פולקסווגן להחיותו פעמיים-שלוש דרך מכוניות ראווה אולם לא הצליחה לקבל את התמיכה הנדרשת והעדיפה להתמקד במכוניות הרבה יותר משתלמות על מנת שבעתיד תוכל לעסוק גם במיזמים צדדיים אלה.

מכל שלל הניסויים החזותיים שעלו לתערוכות, הבולי קונספט הוא כנראה המוצר הקרוב ביותר לדגם האמיתי, הן מבחינת טכנולוגיה והן בהופעתו החיצונית. מדובר ברכב עם סידור הושבה לששה אנשים שאורכו 3.91 מ' ורוחבו 1.75 מ'. בסיס הגלגלים בערך כשל גולף קומפקטית (2.60 מ'), גובה התקרה 1.70 מ' ומשקלו קרוב ל-1.5 טון. נפח תא המטען נע בין 370 ל' ועד 1,600 ל' בקיפול השורה השנייה.

המנוע החשמלי שלו, בהנחה שכך יגיע לפס הייצור (אם כי סביר יותר שתהיינה יחידות TSI ו-TDI) מעביר 115 כ"ס ומאיץ את מיקרובאס ל-100 קמ"ש ב-11.5 שניות. המהירות המרבית עומדת על 150 קמ"ש וטווח הנסיעה על הסוללות מספיק לכסות מרחק של 300 ק"מ.

לא ברור אם פולקסווגן תציג גם אותו בפריס כדי לקדם את הפרוייקט, אבל נוכח הרחבת צי המכוניות בכל מותגיה המיקרובאס לכל הפחות עומד לעשות קאמבק בדגם טרום ייצור כבר בשנה הבאה.

עוד הרבה על פולקסווגן בוואלה! רכב
מדברים על מכוניות בפורום הרכב של וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully