וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכונית על: פיג'ו אוניקס

דגם ראווה עם ביצועי-על, פיג'ו אוניקס קונספט חמוש במנוע דיזל היברידי שמאיץ אותו ל-100 קמ"ש בפחות מ-3 שניות ועוטף את הנוסעים בקבינה מחומרי מחזור. חלומות שישארו על המדף?

גם פיג'ו וגם סיטרואן (קונצרן PSA) לא בדיוק עומדים על קרקע יציבה מספיק כדי לייצר מכונית-על סדרתית. סיטרואן ניסתה זאת לפני כמה שנים עם ה-GT המהפכנית ונבלמה בשל מיזמים עדיפים, וכעת פיג'ו חושקת ברעיון עם גרסה אקזוטית בשם 'אוניקס' קונספט. מבין כל מיצגי הראווה, הרכב היחיד שיושם (וגם שבר שיאים) במסגרת ניסויים היה EX-1 שאין בו למעשה שימוש בתנאים יום-יומיים.

ואולם, אוניקס קונספט היא בכל מקרה מכונית רעיונית, וכקדימון המבשר על העתיד, התפקיד שלה נחלק בין כמה סעיפים: חשיפת לשון המעצבים (אולי כך תראה ה-209 בחזית), הכשרת טכנולוגיה חדשה בטווח קרוב ורחוב, וכן הצהרה שאולי בכל זאת מוקדם לסתום את הגולל על פנטזיות מוטוריות מצרפת. כך או אחרת, היא עומדת להיות ה-כוכבת בתערוכת פריס הקרובה.

המוטיב של העיצוב בחלקו נלקח מתקרת הדאבל-באבל של ה-RCZ, וכן נוכחות כאן רמיזות דקות לאודי R8. המרכב החיצוני עשוי תרכובות סיבי פחמן (קרבון) שחלקן מחליפות תוספות כגון כנפיים לא מקוריות שנועדו לשפר את היציבות ופילוח האוויר. בזכות כך, המשקל הכללי עובר טון אחד וקצת עם נהג. תא הנוסעים עוטה ברובו עץ, אך זה הורכב גם מחומרים ממוחזרים כמו נייר ופלסטיק ואמור לשקף ירידה במשקלן של מכוניות שתגענה בשלוש השנים הקרובות.

כשיש לך בידיים מכונית רזה ואתלטית, זו מטבעה הופכת לחיית כביש כשהיא מקבלת את המנוע המתאים. פיג'ו בחרו את מנוע הדיזל ששה צילינדרים בנפח 3.7 ל' הייבריד שנשלף ממכונית הלה-מאן התחרותית 908, תוך מספר שינויים קלים בסעפות ומערכת התמסורת (ששה הילוכים חצי אוטומטית).

ההספק המרבי לסרן האחורי ואל הגלגלים שולח 600 כ"ס, והתוצאה על הכביש היא האצה ל-100 קמ"ש ב-3 שניות ומהירות מקסימלית שחוצה 300 קמ"ש. בנוסף לכך, המכונית מצוידת במערכת אגירת אנרגיה מבלימה שיכולה להזין עוד 80 כ"ס (בוסט) במקרה הצורך.

אין ספק שהצרפתים נחושים להשיג מכונית-על, אולם לאור המשבר הכלכלי שפוקד את היצרניות ב-PSA, אין אלא לקוות שלפחות מתוך הקונספטים תצאנה עוד מכוניות דוגמת ה-RCZ.

עוד הרבה על פיג'ו בוואלה! רכב
הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל
פורום הרכב של וואלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully