וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חג האופניים: הילדים שלכם בסכנה?

לפי נתוני עמותת אור-ירוק נהרגו בחמש השנים האחרונות 75 רוכבי אופניים ואשתקד טיפלו צוותי מד"א ב-250 פצועים בערב ויום כיפור. שמואל אבואב: "פגיעות ראש וצוואר הן הסכנה העיקרית"

ערב יום כיפור מזמן אל כבישי ישראל הריקים עשרות אלפי רוכבי אופניים מידי שנה. רמת הבטיחות אולי גבוהה בהרבה בשל העדרם של כלי-רכב, אולם לאור הצפיפות הרבה מוטלת על כל הרוכבים אחריות לרכב עם מיגון הולם ועמיד כדי להמנע מפציעות חמורות או קטלניות, במיוחד נוכח מעורבות הנפגעים בתאונות דו-גלגלי בשנים האחרונות.

לפי נתונים שמפרסמת עמותת אור-ירוק ערב יום הכיפורים, עולה כי בחמש השנים האחרונות נהרגו 75 רוכבי אופניים בישראל, שבעה מהם בשנת 2011 כולל טיפול ב-250 פצועים שביצעו צוותי החירום של מד"א במחליקים על גלגליות, רוכבי אופניים וקורקינטים בכיפור אשתקד. עוד מפילוח המספרים עולה כי בתשע השנים האחרונות נפגעו 1,000 ילדים בגילאי 0-14, כאשר שני ילדים רוכבי אופניים נהרגים בממוצע מידי שנה ו-30 נפצעים בממוצע.

"חבישת קסדה מפחיתה בכ60%- 85% את הסיכון לפגיעת ראש. הקסדה סופגת את המכה ומפזרת את עוצמת המכה, מפחיתה את תזוזת הגולגולת ואת תזוזת המוח, באמצעות בלימת המכה ומונעת מגע ישיר בין הגולגולת והאובייקט הפוגע", כך מנכ"ל העמותה שמואל אבואב. עוד הוא מוסיף כי רכיבה על אופניים עלולה להיות מסוכנת לילדים בשעות החשכה. "הם מתקשים לאמור מרחקים, לזהות רעשים ולהתמודד עם האתגרים שבנסיעה על הכביש ולעיתים אינם מודעים להימצאותם של אמבולנסים וכלי רכב משטרתיים שנוסעים בכביש".

כך תשמרו על עצמכם בחג האופניים
מדברים על רכיבת אופניים בערב כיפור בפורום הרכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully