וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אודי חושפת פני ה-Q החדשים

אודי השיקה בתערוכת פריס את הקרוס ליין קונספט המאותת על יורשי סדרת הפנאי Q ובראשם הבכיר בסדרה Q7 ואודי Q2. פחות משקל, יותר עיצוב, חסכון ומרחבי פנים

בשנתיים האחרונות התחזקה חטיבת אודי עם ה-Q5 וה-Q3 בקבוצת הפנאי, אולם לא הקצתה מקום להחליף את ה-Q7 הוותיק והמנוסה, והסתפקה במתיחת פנים קלה ועדכונים טכנולוגיים (במיוחד במערכת ה-MMI ומנועי הטורבו-דיזל). עתה, תערוכת פריס אפשרה לה לגלות לנו כיצד יעוצב יורשו לצד כל אחיו הקטנים והחדשים, וזאת באמצעות הקונספט המעוצב והספורטיבי קרוס-ליין (Crosslane).

האודי קרוסליין קופה קונספט לא תוכנן על מימדים של דגם ספציפי, אלא פותח לפרש את לשון המעצבים ולתת כוון כללי אל דגמי המחר. מבנה המכונית מכיל סידור הושבה מוגבל של 2 פלוס 2, על אורך של 4.21 מ' ובסיס גלגלים 2.56 מ'. משמעות הדבר היא, שאם אודי אכן תעבה את השורות עם ה-Q2, כפי שרמזה לאחרונה, הוא יהיה הראשון בקבוצה שיבוסס על התכנון הוויזואלי של הקרוס-ליין קונספט וימצא תחרות מול מיני פייסמאן.

בשם הסביבה וקידום הטכנולוגיות, דגם הראווה מצויד במנוע היברידי כמובן. מדובר באחד המנועים הקומפקטיים והנצילים ביותר ברשות החטיבה הפועל כמטען (גם סקודה וסיאט תקבלנה אותו בתפוקה מופחתת), כשלזה נפח של 1.5 ל' טורבו TFSI שלושה צילינדרים בשידוך אל שני מנועים חשמליים. התפוקה החלקית מסתכמת אל 130 כ"ס - בתוספת 70 כ"ס ו-120 כ"ס מהמערכת החשמלית (דרך צמד מנועים כאמור). התוצאה ההיברידית הסופית (יצרן) היא 314 כ"ס.

הביצועים של קרוסליין בהחלט מרשימים: ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת פחות מ-9 שניות (9.8 על המנוע החשמלי) והמהירות המרבית קרובה ל-190 קמ"ש. לדברי אודי, צריכת הדלק עומדת על 1.1 ל' לכל 100 ק"מ ופליטת דו תחמוצת הפחמן הינה 26 גק"מ בלבד (רכב ממוצע פולט פי 5 לשם השוואה). ניתן לנהוג על המנוע החשמלי לטווח מקסימלי של 87 קילומטרים עד אוזלת כוחן של הסוללות (לי'תיום איון).

אודי אף משתמשת בקרוס ליין כדי לחשוף פטנטים בתחום הנדסת האנוש. הקרוסאובר מצויד במושבים ספורטיביים בעיצוב חדש, גלגל הגה שונה מהדגמים הנוכחיים, ריפודים ודיפונים איכותיים יותר, צג מרכזי חכם ועוד הרבה תכונות שתושקנה בשלוש השנים הבאות. דגמים ראשונים עשויים להופיע בסוף 2013.

עוד הרבה על אודי בוואלה!רכב
פורום הרכב הגדול בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully