וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרארי תחשוף מכונית-על היברידית

מחליפת פרארי אנזו תוצג בתערוכת דטרויט בינואר עם מנוע היברידי שמחלץ הספק לא רשמי של 900 כ"ס או יותר. לוקה די מונטזמולו: "אני מבטיח לכם שלא יקראו לה לוקה"

רק לאחרונה חשפה פרארי את המכונית החזקה ביותר בתולדותיה בדמותה של הברלינטה F12 לה 740 כ"ס, והנה כמה חודשים לפני פתיחת תערוכת דטרויט בינואר מסתמן שהיא תודח מהפסגה על ידי פרארי חדשה – מחליפתה של פרארי אנזו האגדית.

על פי דיווחים של כלי-התקשורת בצרפת, יורשת האנזו תהיה בעלת תפוקה מרבית של מעל 900 כ"ס ממנוע 6.3 ל' מתוחכם לו שניים עשר צילינדרים בהזרקה ישירה, משולב עם מנוע חשמלי רב-עוצמה - ככל הנראה כחלק ממערכת כלאיים שפרארי פתחה תחת הכותר HY-KERS (הכוונה למערכות אגירת אנרגיה מבלימה בקרבי הטכנולוגיה של הפרארי מקבוצת הפורמולה 1).


פרארי תפתח את המכונית על שלדת סיבי פחם חדשנית שהיא הציגה במסגרת תערוכת פריס, אולם לא הסגירה פרטים נוספים אודות השימוש עבורה. עם זאת, מתוך המידע החלקי שפורסם עולה כי השלדה תהיה קלה ורזה ותרד מ-1.3 טון – משקלה של האנזו. "המערכת ההיברידית תוסיף עוד 120-150 קילוגרמים, כלומר 50 ק"ג למנוע החשמלי ועוד כמה עשרות לסוללות", כך מנכ"ל פרארי אמדאו פליסה. עוד הוא מוסיף כי "כדי לחסוך במשקל השתמשנו בטכנולוגיות מענף הפורמולה 1".

שינויים אלה יאפשרו למכונית ההיברידית להיות קלה ב-20 אחוזים משלדתה של האנזו, וקשיחה ממנה בכמעט 30 אחוזים מציינים בפרארי. בנוסף לכך, סמסונג שעובדת עם קבוצת הפורמולה 1 של המותג האיטלקי אחראית לסוללות, כך ששיתוף הפעולה ההדוק בין כל הגופים מבטיח שלא תהיינה שותפות חיצוניות אחרות כלשהן בדגם הסופי, קל וחומר במהדורה מוגבלת ייצור.

פרארי אנזו המקורית שנולדה ב-2002 נמכרה ב-400 עותקים בשנתיים. היא תוכננה על מנוע ששה ליטרים עם 660 כ"ס, האיצה ל-100 קמ"ש ב-3.5 שניות ולמהירות מרבית של 355 קמ"ש. קדמה לה בסדרת המחווה המסורתית פרארי F50 שכונתה "מכונית הפורמולה 1 לכביש" בשל הדמיון הטכנולוגי למכונית התחרותית.

נשיא פרארי לוקה די מונטזמולו, לא מוכן לומר כיצד יקראו למכונית החדשה, אך באיטליה מעריכים שאולי היא תושק בשם פרארי F70. "אנזו להזכירכם היה מייסד החברה, כך שאני יכול להבטיח כבר עכשיו שלא יקראו לה לוקה" מציין מונטזמולו. כך או כך, המחיר ל-F70 אמור לשבור שיאים נוכח המכסה המצומצמת שתעלה לקו הייצור. פרטים על כך, נדע בחודשים הקרובים.

פרארי F12 ברלינטה, המכונית החזקה ביותר של פרארי
עוד הרבה על פרארי בוואלה! רכב
פורום הרכב הגדול בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • פרארי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully