וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יונדאי ולוסטר ולוסיטי: 400 כ"ס מעוצבים

גרסת ולוסטר ולוסיטי מחלצת 400 כ"ס בסיוע רשמי מחברת המנועים קוסוורות' המיתולוגית. תערוכת SEMA תארח אותה עם בודי קיט אגרסיבי ממסלול המירוצים

תערוכת SEMA משמשת בית חם של סדנאות השיפורים הגדולות בעולם, ואחת הכוכבות העולות בדוכני לאס-וגאס לצד מפלצות הבנזין האמריקניות היא יצרנית הרכב יונדאי. זו מטיסה לשם באופן רציף סוללת משפרים ומכוניות קיצוניות כגון ג'נסיס טורבו ודומותיה אבל השנה, יונדאי ארה"ב תחשוף את המכונית הכי מקודמת בהיצע - ולוסטר, בגרסה עם ביצועיים שיגמדו את מוגדשת הטורבו מקרב המפעל, וקל וחומר את הבסיס שנמכרת גם כאן בישראל.

היא הוכרזה על ידי מטה ארה"ב בשם 'יונדאי ולוסטר טורבו 'ולוסיטי'. ומאחרי הכותר הארוך הזה עומדים הרבה מהנדסים מיומנים מכמה מדינות, שלקחו את הולוסטר טורבו הסטנדרטית וחוללו בה מהפכות טכנולוגיות מקצה לקצה. המנוע למשל, יחידת ה-1.6 ל' טורבו אמנם שייכת ליונדאי, אך כדי למקסם את הפוטנציאל שבו נעזרה החברה בשירותיה של קוסוורת', יצרנית המנועים של ענפי הראלי והפורמולה 1 מזה עשרות שנים.

קוסוורת' פועלת בשיטות שדרוג מסורתיות כמו כל סדנה, אך הגישה שלה לטכנולוגיות מתקדמות מאפשרת להעלות את התפוקה ולשמור על אמינות גבוהה. בין השאר היא השתמשה כאן במגדש טורבו גדול יותר, מצנן ביניים חדש, מערכת יניקה מקבוצת המירוצים של יונדאי, הוסיפה כמה תכונות למערכת ניהול המנוע וסגרה עם מערכת פליטה מוגדלת. על המתלים הספורטיביים הופקדה 'בילשטיין' והחישוקים בקוטר 19 אינטש לובשים צמיגי קהומו אקסטה SPT.

בסיום כל התערובת הזו, יונדאי ולוסטר ולוסיטי משחררת להנעה קדמית עוצמה כפולה מגרסת הטורבו, משמע כ-401 כ"ס ו-48.8 קג"מ (26.9). למרבה הצער, יונדאי לא מפרסמת בדל של מידע אודות הביצועים של ולוסטר ולוסיטי ואם בכלל תציע את הקיט הזה כמפרט נפרד בשנה הבאה ובאיזה מחיר. בהתחשב בכך שרוב המכוניות ב-SEMA הן סוג של מפגן כוח ותו לא, ייתכן שכל מה שיוותר ממנה זו חתיכה אחת בלבד, אולי שתיים. מצד שני, הביקוש עוד עשוי להפתיע ולשנות תוכניות.

מבחן ליונדאי ולוסטר טורבו
פורום הרכב הגדול בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • יונדאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully