וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גומפרט לא תסגר, בינתיים

יצרנית מכונית העל אפולו עמדה בפני פשיטת רגל אך עשויה להשתקם בעקבות התעניינות משקיע אנומימי שחפץ בחברה. היריבה של בוגטי ווירון עדיין כאן

אם יצרניות רכב גדולות לא מסוגלות להחזיק את הראש מעל המים, אין זה פלא שהקטנות שבהן קורסות תחת העומס הכלכלי. גומפרט, יצרנית רכבי ספורט מגרמניה שהתפרסמה בכלי-התקשורת בזכות מכונית העל האמתנית אפולו, עומדת גם היא בחודשים האחרונים עם חרב על צווארה, אך בשבוע האחרון קיבלה זריקת מרץ לאחר שנודע לה על התעניינות מצד משקיע עם כיסים עמוקים.

האיש, שנותר אנונימי, מחזיק בבעלותו מספר בתי מלאכה גדולים באירופה ובגומפרט משוכנעים שאם ייקח על עצמו את החברה, ניתן יהיה להמשיך ולקדם מכוניות נוספות דוגמת הטורנטה. גרסה זו שפותחה על בסיס האפולו האחרונה, מצוידת במנוע שמונה צילינדרים בי-טורבו עם תיבת ששה הילוכים חצי אוטומטית. היא משחררת לגלגלים האחוריים 704 כ"ס ו-90.8 קג"מ ומהירותה המרבית גבוהה מ-310 קמ"ש.

החברה שנוסדה ב-2005 מחזיקה כיום כ-50 עובדים, ומכסת המכוניות שהיא מפיקה בשנה לא עוברת 30 יחידות. המחירים לאפולו הבסיסית מתחילים ב-300 אלף יורו (מיליון וחצי שקלים לפני מס) ועד 400 אלף יורו לגרסאות בכירות של אפולו ספיד. היא השתתפה במספר מסגרות מירוצים בסבבי ה-GT הבכירים, ואף רשמה מכונית היברידית ניסיונית עם 630 כ"ס. כדי לתפעל אותן ברמה תחרותית גבוהה, גייסה את נהג הפורמולה 1 לשעבר הגרמני היינץ הרלד פרנצן (ג'ורדן בזמנה) וכן את דירק מולר מסדרות התיור.

גומפרט אפולו, ואפולו ספיד – שתי המכוניות המרכזיות של המותג, עדיין נמכרות באירופה ובארה"ב. בהתכנות דובר על הפצה גם לאוסטרליה, רוסיה ואסיה, אך תוכניות אלה נגנזו בשל המשבר שפקד אותה. מי יודע, אולי בעתיד תנדוד אחת כזו גם לאזורנו.



עוד הרבה על גומפרט בוואלה! רכב
פורום הרכב הגדול בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • גומפרט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully