וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האח הקטן של פולקסווגן טיגואן: טאיגון

פולקסווגן חשפה בתערוכת ברזיל את רכב הפנאי הקומפקטי טאיגון המאותת על כניסה לסגמנט הקרוסאוברים העירוניים. באמריקה הדרומית יבוסס על אפ!

על אף החטיבות המרובות, וכל האמצעים העומדים לרשותו, הקונצרן הגדול באירופה פולקסווגן טרם דרך בקבוצת הקרוסאוברים הקומפקטיים הפופולרית, למעט סקודה יטי שפוזל מעט למעלה. אבל, כל זה עומד להשתנות בשנתיים הקרובות על רקע חשיפת הקרוסאובר החדש 'טאייגון' בתערוכת הרכב בברזיל, שכן דרכו תחלץ חטיבת הפרטיות של פולקסווגן דגם פנאי חדש שיתברג תחת הטיגואן הוותיק.

הטאיגון, כמו כל רכב בריזלאי נפוץ, איננו שגרתי – לא בצורה ולא במנועיו השונים שנתפרים לקהל היעד שלו. פולקסווגן תכננה אותו לפיכך בהתאם (אך לא בלבד) לצרכים המקומיים עם ארבעה מקומות ישיבה, ומידות שתאפשרנה לו להתמודד עם הסמטאות הצפופות והכבישים המשובשים והקופצניים בברזיל.

הפלטפורמה בדרום אמריקה מבוססת על גרסת ה-NSF, או New Small Family שתומכת במיני הקטנה פולקסווגן אפ! ואחיותיה התאומות (סיטיגו, מיי). הרכב נשלח לתצוגה ראשונה על ידי ראש מחלקת העיצוב בפולקסווגן קלאוס בישוף שמתאר את עיצובו כ"הגיוני" ו"נקי". טאיגון מותח מקצה אחד לשני אורך קומפקטי של 3.84 מ' ורוחב של 1.72 מ'. בסיס הגלגלים הינו 2.48 מ' בלבד והוא נישא ל-1.57 מ'. תא הנוסעים לדברי בישוף קיבל השראה מסמארטפונים.

המנוע של טאייגון הוא בנפח 1.0 ל' טורבו בעל תפוקה של 108 כ"ס, וזה מחובר אל תיבת הילוכים ידנית לה ששה יחסי העברה – חבילה זו תשרת את גרסת הספורט של פולקסווגן אפ!, ה-GT, בעוד כמה חודשים.

הטאייגון נחשף אמנם בברזיל, אולם בכירי הקונצרן מדברים על שיווק גלובאלי וכנראה גם על פלטפורמת ה-MQB המודולארית, כך אומר ראש מחלקת הרכישות בפולקסווגן אולריך הקנברג. "גרסת הייצור תגיע להרבה מקומות בעולם, הרחק ומעבר לדרום אמריקה". עוד רומז כי אודי, סקודה וסיאט תעודכנה עם מכוניות בעלות אותם מאפיינים.


הטאייגון מכל מקום, יקבל טעימה ראשונה בגרסת סופית רק בעוד שנתיים בתערוכת פריס הבאה. עד אז, יחכו לו בסבלנות ניסאן ג'וק (שעד אז יחודש), שברולט טראקס, ובקבוצת הפרמיום הקטנה גם מיני קאנטרימן.

עוד הרבה על פולקסווגן בוואלה! רכב
פורום הרכב הגדול בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully