וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אודי לא מאמינה במכונית החשמלית

החטיבה הגרמנית של פולקסווגן תאפסן את הגרסה המתקדמת ביותר R8 אי-טרון החשמלית ותפיק 10 יחידות בלבד לאחזקה פנימית ופיתוח. האם עוד יצרניות תלכנה בדרכה?

לפני כמה חודשים דיווחנו כי אודי R8 אי-טרון ניפצה שיאים במסלול המפורסם בנורבורגרינג והפכה לשיאנית חשמלית בקבוצתה. בדיעבד, העתיד נראה מבטיח למכונית ספורט אקולוגית מסוגה, וודאי שברמתה הטכנולוגית, אלא שכעת ראשי הקונצרן החליטו לבצע עצירת חירום ולהוריד את השאלטר על הפרוייקט השאפתני, פחות משנה להתחלת מכירותיה באירופה.

אודי מפתחת את סדרת האי-טרון למעלה מארבע שנים, אולם האחריות להעביר את המכוניות משלב קונספט לייצור נמצאת כיום בידיו של מנהל המחקר והפיתוח החדש, וולפגנג דורהיימר, שאינו מהתומכים הגדולים במערכות הנעה חשמליות. בראיון שהעניק לאחרונה בארה"ב לאתר 'ווירד" הביע אכזבה מהטווח המוגבל של המכונית החשמלית, והוסיף כי מעדיף להזרים מימון למכוניות היברידיות להן טווח נסיעה גדול משמעותית. "זה פשוט נראה הרבה יותר ריאלי בטכנולוגיה הנוכחית" אמר.

לאור החלטותיו האחרונות של דורהיימר, אודי תותיר רק עשרה דגמים של R8 אי-טרון בקרב המותג לפיתוח עתידני, ובהווה תתמקד במכוניות היברידיות בטכנולוגית 'שקע-תקע' בסדרת A1, A3, A4, A6 וחלק מדגמי הפנאי הגדולים (Q7).

מרצדס השיקה לאחרונה גם היא מכונית חשמלית בדמותה של SLS AMG, כשלזו יכולת גבוהה מאוד בזכות תפוקה משוקללת של למעלה מ-730 כ"ס מארבעה מנועים חשמליים. בניגוד לפולקסווגן, שמעדיפה להניח את ליבה ואת הונה על דיזל קומפקטי ומערכות היברידיות, דיימלר תמשיך לחזק את הטכנולוגיה החשמלית בכל מותגיה, בעוד הצלע השלישית בחבורה הגרמנית, ב.מ.וו, הקימה תת-מותג חשמלי במלואו.

עוד הרבה על אודי בוואלה! רכב
פורום הרכב הגדול בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully