וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה בטיחותית מכונית חשמלית?

סקר גולשים גדול שנערך בבריטניה מצא כי רוב מכריע מהמשתתפים מעריכים שמכונית חשמלית בטיחותית לפחות כמו מכונית עם מנוע בערה פנימי. "טנק דלק לא פחות מסוכן מסוללות"

אתר האינטרנט חובב הסביבה האקולוגית, 'גרין קאר' הבריטי, ערך לאחרונה סקר בין עשרות אלפי גולשיו כדי לקבוע האם המשתתפים חושבים שמכונית חשמלית היא כלי-רכב בטיחותי ובטוח לשימוש?

מתוך הנתונים עולה, כי למעלה מ-84 אחוזים חושבים שמכונית חשמלית בטוחה לפחות כמקבילתה עם מנוע בנזין או דיזל. עוד מסתבר מקרב הנסקרים, כי 45 אחוזים מאמינים שהן שוות ערך לחלוטין, ואילו 39 אחוזים העריכו שמכוניות חשמליות בטוחות יותר ממכונית עם מנוע בערה פנימי. מנגד, 10 אחוזים בלבד הודו שלדעתם מכונית חשמלית פחות בטיחותית מרכב רגיל, וששה אחוזים אמרו שמכוניות חשמליות אינן בטיחותיות כלל וכלל (אך לא מסוכנות ברמה מחפירה).

על פי עורכי הסקר, תוצאות אלה מורות על התעלמות של הנהגים מביקורת כלי-התקשורת, שכן זו נעצה ציפורניה בענף הרכב החשמלי בחודשים האחרונים בעקבות תקלות רבות בהנעה ירוקה, בין היתר בכלי-רכב כגון פיסקר קארמה או שברולט וולט – בשתיהן תועדו ליקויים שהובילו לדליקות בסט הסוללות. "מאחר ומכוניות חשמליות הן נושא חם, בכל פעם שקורה משהו הן בולטות בכותרות. ועדיין, מעניין לראות שקוראים ונהגים לא שוללים אותן חרף ההערות השליליות בתקשורת", כך סגן עורך האתר.

חיזוק נוסף על עמידותן של מכוניות חשמליות, תוך מיקוד בתאונת דרכים, הגיע לאחרונה הן מארגון הבטיחות האמריקני ה-NHTSA והן ממכון הריסוק באירופה, Euro-Ncap. במבחנים שבוצעו לא מכבר חולקו חמישה כוכבים מלאים לניסאן ליף, ווקסהול אמפרה (תאומת שברולט וולט) ואף מיצוביש איימייב הקטנה גרפה לעצמה ארבעה כוכבים.

"אני חושבת שהציבור מבין שטנק מלא דלק יכול להיות מסוכן יותר מסוללות חשמליות, או לפחות לא להעמיד אותם בסכנה בטיחותית חמורה כפי שנדמה לחלקם", כך מציינת עורכת האתר פיי סנדרלנד. "דליקה היא לא אירוע שמישהו רוצה לחוות, אבל הסיכון באמת מאוד נמוך והיצרניות היום דואגות קודם כל לבטיחות הנהגים והמשתמשים".

עוד הרבה חדשות בוואלה! רכב
פורום הרכב של וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully