וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן: סיאט Mii. הקטנה הטובה ביותר?

11.12.2012 / 7:31

דברים טובים באים באריזות קטנות ואדומות. סיאט Mii חושפת איכות גבוהה, שימושיות מצוינת וחיסכון בדלק. גם המחיר לא מבהיל

צילום: דייב שחר עריכה: רן צימט בימוי: בת גולן

סיאט, נבנה להיות מותג הרכב של הצעירים בישראל והיבואן עמל קשה מאוד כדי לשמור על התדמית הזו, כי, אחרי הכל, מי מאיתנו לא רוצה להישאר צעיר? זה מתחיל בפרסומות המוזיקליות הקופצניות והייחודיות, ממשיך במסיבות סלבס עתירות כוכבים במעמקי אולם התצוגה בהרצליה וממשיך בפניה ישירה לקהל היעד המדובר.

זה לא שסיאט לא רוצים לפנות לקהל מבוגר יותר, הם בוודאי רוצים, אבל ללא המכוניות הנכונות, קרי 4 דלתות אוטומטיות, תקרת הזכוכית מרחפת תמיד מעל ההצלחה. גם סיאט Mii החדשה נכנסת בדיוק לאותה נישה צעירה, אך מרחיבה אותה עוד יותר מטה עם מחיר התחלתי של 65 אלף שקלים ותחרות ישירה עם שאר מכוניות המיני הזולות בישראל. האם יש לאדמונית הקטנה את הכוח לחדור אל השוק הדחוס והחדש הזה בישראל?

כיפה אדומה

שוק מכוניות המיני צפוף מאוד בישראל של 2013. אם עד לפני שנים אחדות, גם עם מיקרוסקופ אלקטרונים, לא הייתם מוצאים בישראל מכונית קטנה אחת ויחידה עם תיבה ידנית תמורת פחות מ-70 אלף שקל הרי שכעת ישנו היצע ענק, לא פחות. כדי לבלוט בתחרות צפופה שכזו, כל מכונית מתמודדת צריכה להעמיד לצדה שורה ארוכה של יתרונות ואת אלה קשה לצבור כשהתקציב נמוך כל כך.

אבל כאן בדיוק מתחילה המי של סיאט לבצבץ החוצה מהעדר. היא קדם כל נראית חמודה מאוד. כן, חמודה. יש משהו מאוד חביב בממדים הקטנים האלה, עם מבנה 3 דלתות ועם חזית חדה ושובבה, היא נראית צעירה אפילו מהאחות התאומה לבית סקודה (סיטיגו). גם כניסה אל תא הנוסעים שלה לא מלווה באכזבה. בכל הנוגע לאיכות, היא אפילו מצליחה להתעלות מעל מרבית המכוניות הקטנות שאנו כבר מכירים. החומרים אמנם קשיחים במרקמם, אבל הם מרגישים נטועים היטב במקומם ולא מצאנו אף נקודת תורפה באיכות הכללית להתלונן עליה.

גם המרחב בקבינה שלה מעורר השתאות. למרות אורך כללי של 356 ס"מ בלבד, המתכננים דחקו את הגלגלים עד לקצה גבול פינות המרכב, מה שמשאיר מעליהם חלל גדול מאוד. בסיס גלגלים של 242 ס"מ יחד עם מינימליזם פנימי, מבטיח שגם 4 מבוגרים כלל לא נמוכים יוכלו לשבת שם מבלי להריח כמו סרדינים. גם השימושיות לא הוזנחה ומלבד 4 מחזיקי כוסות ותאים קטנים מסביב, יש גם תא מטען בנפח 251 ליטר ולנו זה הספיק לכל הקניות של השבוע למשפחה.

כדי לשמור על התדמית הצעירה, בסיאט התעקשו לשדרג את מערכת השמע בדגמים הישראליים ואלה מקבלים 6 רמקולים ואיכות טובה. יש גם 2 חלונות חשמל, 4 כריות אוויר (שמתפקדות כמו 6), מערכת הבלימה העצמאית 'סטופ-מי' וציון מצוין של 5 כוכבים במבחני הריסוק. ובכל זאת, איפה משלמים את המחיר? במראות מופעלות ידנית, בהעדר מתג לסגירת חלון הנוסע מדלת הנהג ובהגה שמתכוונן רק לגובה.

מבחן סיאט Mii. קובי ליאני
מבחן סיאט Mii/קובי ליאני

בום בום בום?

אותו הגה דל כוונן, היה לאכזבה הראשונה בהתחלת הנהיגה במי של סיאט. יחד עם מושב שלא מתכוונן לגובה (רק למרחק), נוצרת תנוחת נהיגה מעט משונה שבה ההגה תמיד רחוק מדי וגבוה, שכן הנמכתו מטה גורמת להסתר של לוח המחוונים והזזת המושב לפנים מצמצמת מאוד את מרחב הרגליים.

כפי שכבר הכרנו מהמכוניות המשותפות לקונצרן, סיאט Mii מצוידת במנוע בנזין 3 צילינדרים בנפח ליטר. כן, ממש כמו שקית חלב, רק שכאן, שקית החלב הזו מפיקה 75 כ"ס ב-6,200 סל"ד וגם 9.7 קג"מ ב-3,000 סל"ד וזה בכלל לא רע. המנוע עצמו, בניגוד למנועי שלושה צילינדרים, פועם חלק ונעים ואינו רועד או מציק בסרק. גם הצלילים שהוא מפיק נשמעים טוב ולא כמו מכונת תפירה מקולקלת. גם תיבת ההילוכים עובדת ללא דופי. היא ידנית, מהסוג עם המצמד שמופעל עם רגל שמאל, אם אתם עוד זוכרים מה זה.

עם משקל גוף של פחות מטון, המי מרגישה קלילה למדי, אם כי לא מהירה במיוחד. מבחני ההאצות שלנו הראו שהיא זקוקה לקצת יותר מ-13 שניות כדי להאיץ ל-100 קמ"ש ול-10 שניות כדי להאיץ מ-80 ל-120 קמ"ש. זה לא נשמע מהר וגם לא מרגיש מהר, אבל כשמכניסים אותה לקלחת התנועה, היא בשופ אופן לא איטית יותר מהסובבים אותה. להיפך, בקטעים מסוימים בעיר היא מרגישה נמרצת וזריזה ומנגד, אין לה שום קושי לשייט ב-130 קמ"ש. היא עושה את זה בחרישיות ובנינוחות מפתיעה.

יחסי ההעברה בגיר אינם ארוכים ושיוט ב-100 קמ"ש יציב את מחט הסל"ד על 3,000 בהילוך חמישי, אבל לא ניכר שהדבר פוגם בצריכת הדלק שלה ואנחנו הצלחנו למדוד 15 ק"מ לליטר בתחומי העיר ועד כ-18 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת מבלי להשתדל יתר על המידה ומבלי להתייחס למחוון המבקש להעלות הילוכים בלוח הדיגיטאלי.

מבחן סיאט Mii. קובי ליאני
מבחן סיאט Mii/קובי ליאני

סיבוב פרסה בין מדרכות

מכוניות קטנות כמו הסיאט מי מפגינות לעתים יכולת מאוד מוגבלת לספוג את תחלואי הכביש. זה קשור כמובן לממדים הקטנים ולמשקל הצנוע וגם כמובן לאיכות הבסיסית של המתלים, אבל הספרדיה הזו ממשיכה לגרוף נקודות גם בסעיף זה.

שיבושים עוברים תחתה ללא דרמות מיותרות, המרכב לא מקפץ או מזדעזע במפגש עם בורות ביוב לא מפולסים וגם הרחובות הקשים ביותר בדרום תל אביב לא מצליחים להוציא אותה משלוותה. גם בידוד הרעשים שלה טוב מאוד והוא דוחק החוצה את רוב קולות הרוח והצמיגים שמוחזרים מהכביש. התוצאה היא מכונית שאמנם מיועדת לעיר, אבל גם נסיעות ממושכות בה עוברות בקלות יחסית.

ההגה המהיר והקליל שלה מאפשר לנהג גם לשנות כיוון באופן מהיר והחלטי. זו אמנם לא מכונית ספורטיבית באופיה והיא אינה מיועדת לתקיפת כבישים מסולסלים, אבל למרות הצמיגים הדקיקים, היא אוחזת בכביש היטב ומגיבה בצייתנות לכל גחמה של הנהג.

מבחן סיאט Mii. קובי ליאני
מבחן סיאט Mii/קובי ליאני

65,000 סיבות לחסוך

עד כה, ברוב המוחץ של המכונית הקטנות והזולות שנהגנו בהן, היה עלינו להשלים עם חסרונות מורגשים באיכות, בביצועים, בהתנהגות ובשימושיות בתמורה למחיר הנמוך. אבל נראה שסיאט 'עשו חושבים' באופן רציני מאוד, שכן רשימת הפשרות שצברנו בפנקס הרשמים מהמבחן, קצרה מאוד.

סיאט מי מרגישה כמו מכונית אמיתית, לא כמו גזירת תקציב מהודקת חגורה. היא איכותית, נעימה לנסיעה, נוחה, חסכונית, שימושית ואפילו חיה בשלום עם התנועה שמסביבה. עדיין היינו שמחים לקבל כוונון לעומק לגלגל ההגה או לפחות לגובה במושב, אבל עדיין, תמורת 65,000 שקלים הנדרשים עבור ה-Mii החדשה, לא רק שהיא נראית כמו תמורה מצוינת לכסף, אלא גם ככזו שיכולה להתמודד בקלות על תואר המכונית הקטנה הכי טובה בישראל. מבחן השוואתי כבר על האש.

עוד על סיאט בוואלה! רכב

ממשיכים לדבר על מכוניות קטנות בפורום הרכב של וואלה!

"לייק" אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully