וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן ארוך טווח: חודש שלישי עם דוקאטי סטריטפייטר 848

13.12.2012 / 15:00

דוקאטי סטריטפייטר 848 שלנו מקבל החודש מושב 'קומפורט' וצמיג קדמי חדש וכבר רואה את הטיפול התקופתי מעבר לפינה

החודש השלישי עם הסטריטפייטר שלנו במבחן הארוך טווח היה אינטנסיבי יותר מקודמיו בזכות מזג האוויר המצוין. 2,000 ק"מ נוספים צברנו על גבו והבאנו את מד המרחק לכדי 11,500 ק"מ, מה שאומר שבקרוב מאוד נעלה אותו על הליפט לטיפול תקופתי נדרש פלוס הפתעה קטנה.

דוקאטי סטריטפייטר הזה ממשיך להראות שככל שמעבירים עמו יותר ויותר קילומטרים, כך החיבור אליו מתחדד ופשוט נכנסים לראש שלו, אבל הלב עדיין לא היה שקט. למרות כל הכיולים שעשינו, משהו בו עדיין לא הרגיש מושלם. חזרנו למוסך והפעם הוחלט שאחרי כל הליטושים הקלים לעשיה, צריך לעלות מעלה ברמה ולהחליף את הצמיג הקדמי שמסתבר, כבר נמצא עליו מאז הגיע לישראל. במבט ראשון הצמיג נראה תקין ועם עוד שפע "בשר" עליו, אבל צמיג ספורטיבי שכזה מפחית מיעילותו לאחר קילומטרים רבים כל כך ולאחר מחזורי חימום רבים מאוד ובעין בלתי מזוינת ניתן לראות שהוא נשחק באופן לא סימטרי - מה שיכול להסביר את הערפול בכידון והנטייה לאבד אחיזה מוקדם מהצפוי.

במקום הצמיג המקורי, הותקן אחר חדש לגמרי כמובן רגע לפני שיצאנו חזרה אל הכביש, הוחלף גם המושב המקורי במושב 'קומפורט' המוצע ברשימת השדרוגים הארוכה של הסטריטפייטר. במפתיע, או שלא, החלפת הצמיג החזירה את האיטלקי הזה אל המוטב. פתאום הפרונט עובד כראוי, יש אחיזה, האופנוע נכנס ויוצא מהטיה ללא שום קושי והוא חזר להיות מהנה, חד ומדויק כפי שזכרנו אותו מהמבחן הראשון שערכנו לו מיד כשהגיע לארץ. צריך פשוט לסמוך על היכולות הגבוהות שלו ולהכניס אותו חזק לפניות. כל מה שצריך לעשות כדי להרגיש עליו מצוין, זה רק להוסיף מהירות ואז פתאום הכל עובד. במילה אחת, ת-ע-נ-ו-ג.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

למה קוראים לזה קומפורט סיט?

המושב החדש שקיבל הסטריט נחשב אולי לשינוי מינורי, אבל בפועל מורגש מאוד. אחרי כמעט 1,000 קילומטרים עמו, לא ברור לי מדוע בדוקאטי בחרו לכנות אותו בשם 'קומפורט', שכן דווקא בנושא הנוחות הוא לא מביא עמו שום בשורה. הוא לא רך יותר מהמושב הסטנדרטי ולא מאפשר רכיבה לטווח ארוך יותר ללא קושי, אבל גם לא פוגם בנוחות מנגד. מה שהוא כן משפר דווקא זה את השימוש הספורטיבי בו. הוא יוצר זווית חדשה ושטוחה יותר לאגן, הוא צר יותר בחלקו הקדמי ורחב יותר בחלקו האחורי ולכן קל יותר לנוע עליו לאורך בהתאם לצורך וגם קל יותר לנוע עליו לצדדים בעת שינוי מיקום הישבן בהטיה. מכאן שראוי יותר לקרוא לו מושב ספורט מאשר מושב 'נוחות'.

חוב אחד קטן יש לנו אליכם מהחודש הקודם וזו בדיקת השינוי בצריכת הדלק לאחר קיצור יחסי ההעברה. זו אכן השתנתה במעט לרעה וירדה מ-14.5 ק"מ לליטר לכדי 13.5 ק"מ לליטר בממוצע (גם כחלק מהעליה בהיכרות עם האופנוע) - מחיר קטן לשלם תמורת השיפור העצום באופן שהמנוע מעביר את הכוח אל הגלגל האחורי.

מבחן ארוך טווח דוקאטי סטריטפייטר 848. ניר בן טובים
מבחן ארוך טווח דוקאטי סטריטפייטר 848/ניר בן טובים

ממצאים עד כה:

תנוחת רכיבה: התנוחה הייתה טובה עוד קודם, ספורטיבית אך לא מעייפת וזו השתפרה מעט החודש עם התקנת מושב הספורט החדש. קל יותר לנוע עליו לאורך ולצדדים והוא לא פוגע בנוחות הרכיבה לעומת המושב הסטנדרטי. התנוחה מרגישה טבעית למדי (אם אתם מורגלים ברכיבה על אופנועי ספורט) ואפילו פחות קיצונית ממה שניתן לשער ובמהירויות תלת ספרתיות נמוכות הרוח נושאת את רוב משקל פלג הגוף העליון. אולם גם בלעדיה, בעיר התנוחה לא מפעילה לחץ מיותר על הידיים. כמו כן, קל מאוד לחבוק את האופנוע עם הברכיים, שכל מדובר באופנוע צר מאוד.

הנדסת אנוש: לוח המחוונים של הסטריטפייטר מינימליסטי בתצוגתו, אבל בעזרת מתגים שעל הכידון, ניתן לדפדף בין שלל ערכי מחשב הדרך. ברכיבה בלילה חשוך, התאורה החזקה של לוח המחוונים מעיקה ומסנוורת, אך גם את זו ניתן לכוונן באמצעות אותם מתגים ובמצב התאורה החלש ביותר, הסנוור נעלם. עם זאת, נורית חיווי האור הגבוה מסנוורת מאוד ברכיבה בלילה. לזכות הנדסת האנוש בסטריטפייטר ניתן לציין גם את פקק מילוי האוויר בצמיג הקדמי (וונטיל) שנוטה הצידה בזווית של 90 מעלות ומקל מאוד על מלאכת בדיקת לחץ האוויר ומילוי במקרה הצורך.

תאורה: הסטריטפייטר מצויד בתאורת לד המאירה תמיד בחזית, מה שנראה למרחוק גם בשעות היום ומשפר את הנראות על הכביש. אולם, ברכיבה בלילה, פנס החזית מספק אלומה לא מספקת, גם במצב של אור דרך (גבוה).

מיגון רוח: אין מיגון רוח, על כל המשתמע מכך. אין ולו משקף חזית קטנטן ועדיין, איכשהו, הסטריטפייטר מאפשר לרוכב להעפיל למהירויות גבוהות מאוד מבלי להרגיש כאילו רוכבים עם הראש בקיר. הם הסטריט אפשר לשייט בנינוחות גם ב-160 קמ"ש ואף מעבר לכך.

צריכת דלק: הסטריטפייטר 848 יודע להיות חסכוני, אפילו מאוד. ברכיבות עירוניות אפשר בקלות לגמוא יותר מ-220 קילומטרים על מכל אחד (צריכה ממוצעת של כ-18 ק"מ לליטר) אם מקפידים לרכב רגוע. ברכיבה ספורטיבית יותר, הצריכה יורדת עד לכדי 14 ק"מ לליטר ומתייצבת שם. לאחר קיצור יחסי ההעברה, ירדה הצריכה לכדי 13.5 ק"מ לליטר בממוצע.

בתוך העיר ובפקקים: אחרי שינוי משאבת המצמד למשופרת (מקורית של דוקאטי), המצמד הפך להיות קל בהרבה לתפעול, כך שניתן להאמין להצהרות החברה על תוספת של 30 אחוז לערך בתגבור המשאבה המשופרת. גם קיצור יחס ההעברה מהקטנת גלגל השיניים הקדמי ל-14 במקום 15, השפיעה מאוד. כעת כבר ניתן להזדחל בסל"ד סרק על 15 קמ"ש בהילוך ראשון מבלי להזדקק לעזרת המצמד.

פינוי חום: פינוי החום ממנוע הסטריט 848 טוב וברכיבה לא מרגישים שום התחממות מיותרת. רק בעמידות ממושכות וכשהטמפרטורות מסביב גבוהות, ניתן להרגיש התחממות קלה באור רגל ימין.

התנהגות: מרכז הכובד של הסטריטפייטר 848 גבוה, הישיבה גבוהה והוא גם יחסית ארוך. זה אומר שברכיבה בקו ישר הוא יציב מאוד ומרגע שנבחר כיוון, דבר לא יזיז אותו משם. אבל למרות שבתחילה נראה שצריך לא מעט כוח כדי להטות אותו לתוך פניות, אחרי תרגולת והבנה של מה הוא צריך, אפשר להיות איתו מהירים מאוד בכבישים מפותלים, אך לא צפופים מדי. הסטריט מצריך שילוב של חדות ודיוק בתנועות עליו ובדחיפות הכידון כדי להפיק ממנו את המיטב ובמרב. זה לא אופנוע שאפשר להיות פאסיביים עליו.

נוחות: המושב של הסטריטפייטר 848 קשיח וכך גם המתלים (למרות כיול ה'קומפורט' שנחבר על פי הגדרות היצרן), אבל זה לא אופנוע שמעניש את הרוכב עם חבטות מיותרות. להיפך, גם בקטעים משובשים מאוד וגם במפגש על מהמורות במהירות גבוהה, הוא סופג את הזעזוע או לכל הפחות מוציא ממנו את העוקץ.

בטיחות ואלקטרוניקה: לסטריטפייטר יש בקרת אחיזה רבת שלבים שמאפשרת לרוכב לבחור בדיוק מה רמת ההתערבות האלקטרונית לה הוא זקוק, אבל אנחנו אהבנו פחות את האופן שבו הבקרה מתערבת ופשוט סוגרת את המנוע. בנוסף לכך, המערכת שחסרה לנו יותר מכל, היא מערכת ה-ABS.

בלמים: הבלמים טובים מאוד. התגובה ליניארית ומדויקת וגם התחושה טובה מאוד.

שדרוגים ותוספות: מושב 'קומפורט', צמיג קדמי חדש, גלגל שיניים קדמי מוקטן, משאבת מצמד משופרת.

על הצד הטכני:

מנוע: L טווין 849 סמ"ק
הספק: 132 כ"ס ב-10,000 סל"ד
מומנט: 9.5 קג"מ ב-9,500 סל"ד
תיבה: 6 הילוכים
מצמד: רטוב, הידראולי
מזלג קדמי: מרזוקי 43 מ"מ, כוונון מלא
מתלה אחורי: מונושוק זקס כוונון מלא
צמיג קדמי: 120/70 R17
צמיג אחורי: 180/60 R17
דגם: פירלי דיאבלו רוסו קורסה
בלם קדמי: צמד דיסקים 320 מ"מ, קאליפרים ברמבו 4 בוכנות
בלם אחורי: דיסק יחיד 245 מ"מ, ברמבו 2 בוכנות
מכל דלק: 16.5 ליטר
משקל יבש: 169 ק"ג
משקל רטוב: 199 ק"ג
צריכת דלק (מבחן): 13.5 ק"מ לליטר
גובה מושב: 84 ס"מ

חודש שני עם דוקאטי סטריטפייטר 848

חודש ראשון עם דוקאטי סטריטפייטר 848

קונים אופנוע חדש? קבלו מבחן דרכים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully