וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן: מרצדס A קלאס החדשה

25.12.2012 / 9:53

היכולת לקנות מכונית של מרצדס ב-170 אלף שקל יוצרת באז בענף, אבל האם המכונית הקטנה בהיצע מרגישה עדיין כמו מרצדס? יצאנו לבדוק

צילום וידאו: עידו שחם עריכה: רן צימט בימוי: בת גולן

יש דברים שאמורים להיות יקרים - טיסה חווייתית לגבול האטמוספרה, מסאז' רקמות עמוק ב-4 ידיים וגם מכונית של מרצדס. אבל כמו שהבטיח ריצ'ארד ברנסון (ווירג'ין) וכמו שאפשר לגלות בטיול לתאילנד, "אמור" זה שם של דג (לא?!). גם מרצדס הבינו את זה בחמש השנים האחרונות, כששתי היריבות שלהם מבית - אודי וב.מ.וו עשו קופה ענקית דווקא מייצור מכוניות זולות ומאחר שהדבר לא פגע בתדמית ורק הגביר את תזרים המזומנים, גם מרצדס רוצה לחזור לתחרות.

זה לא שלא הייתה להם מכונית קטנה עד כה. הייתה בהחלט וגם לה קראו A קלאס, אבל זו הייתה A קלאס שאף אחד לא רצה שתהיה לו. חוץ מדודות גרמניות זקנות כמובן ולמעשה, כך גם נסעה והרגישה המכונית הזו. אז כפי שגילינו באירוע ההשקה של המכונית שנערך לה בחו"ל, ה-A קלאס החדשה משנה כיוון ב-180 מעלות ולראשונה, ממש מאיימת על המתחרות.

ה-A קלאס החדשה הגיעה בשבועות האחרונים לישראל וגם אלינו למבחן מקיף על הכבישים המקומיים המחמיאים פחות למכוניות. אז האם המרצדס הקטנה והזולה מרגישה כמו שמרצדס צריכה להרגיש?

מבחן מרצדס A קלאס. קובי ליאני
מבחן מרצדס A קלאס/קובי ליאני

זולה באופן יחסי

נורא רצינו לשים את התחת במושב של המרצדס הזולה ביותר שכסף יכול לקנות - 170 אלף שקל. זו כמובן תהיה גרסת המנוע החלשה עם 1.6 ליטר טורבו שמפיק 122 כ"ס בלבד ומשודכת לתיבת הילוכים ידנית, אבל זו לא זמינה לנסיעה. גם לא זמינה בפועל, אלא נראה שנמצאת שם על הנייר רק כדי להוות מוקד משיכה של לקוחות לדגמים היקרים יותר. הרי לא הייתם רוצים להיחשב לאלה שקנו את המרצדס הכי זולה וערומה שיש, נכון?

גם במרצדס יודעים לספר לנו שמבין עשרות המכוניות שנמכרו ונמסרו מדגם ה-A קלאס החדשה, רובם ככולם שייכים לקטגוריות המאובזרות, החזקות והיקרות יותר. מרצדס, אחרי הכל. גם רכב המבחן שלנו הגיע ברמה גבוהה, גבוהה מאוד - גרסת מנוע ה-1.6 טורבו 156 כ"ס ברמת אבזור AMG וזה אומר כבר תג מחיר של 245 אלף שקל.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
מבחן מרצדס A קלאס. קובי ליאני
1.6 ליטר טורבו עם 156 כ"ס ברכב המבחן/קובי ליאני

גם קטנה רק באופן יחסי

ה-A קלאס החדשה היא לא רק המכונית הכי זולה שמרצדס מוכרת כיום, אלא היא גם הקטנה ביותר, אם לא מחשיבים את סמארט. אבל למרות זאת, קטנה היא לא במונחים עממיים - אורכה 429 ס"מ , רוחבה 178 ס"מ וגובהה 143.3 ס"מ, משמע היא נכנסת ולא בדוחק אל פלח הקומפקטיות הנפוץ באירופה. גם על המראה שלה אפשר להתעכב ארוכות ואנחנו גם אהבנו את מה שראינו. ה-A קלאס נראית שרירית גם בגרסאותיה העממיות ועוד יותר ברמת ה-AMG שמעניקה לה פגושים קרביים יותר וגם חישוקים נאים מאוד.

הממדים האלה, יחד עם בסיס גלגלים נדיב של 270 ס"מ אומרים גם מרחב פנים יעיל מאוד בתא הנוסעים. התרווחות במושב הנהג או בכל אחד מהרביעייה בקבינה (האמצעי מאחור לא ממש שימושי למבוגרים) מגלה שיש מספיק מקום לכל אבר בגוף, גם לראש אצל נוסעים גבוהים. גם נפח של 341 ליטר בתא המטען מעיד על תכנון קפדני של כל סנטימטר במכונית הזו.

את הדובדבן האחרון בתא הנוסעים מספקת הגרמנייה עם איכות גבוהה וחומרים נאים מאוד. ניתן היה לשער ולחשוש שמרצדס יחסכו כאן כמה יורואים, אבל לא כך הדבר - אלא רחוק מכך. הדשבורד מוצק ונאים למראה ומגע, המתגים מעבירים תחושה מוצקה וגם המושבים חובקים היטב את הגוף. ברמת ה-AMG גם האבזור עשיר וכולל שלל צעצועים לשחק איתם בנסיעה ומערכת שמע איכותית ומתקדמת.

מבחן מרצדס A קלאס. קובי ליאני
מבחן מרצדס A קלאס/קובי ליאני

המרצדס של אישתו של...?

הצמדת רגל ימין לשטיח ממצב עמידה מביאה את ה-A קלאס שלנו ל-100 קמ"ש תוך 9 שניות (8.4 שניות לפי נתוני יצרן) ומ-80 ל-120 קמ"ש תוך 8 שניות. הנתונים לא מרשימים ובמיוחד לא זה של מבחן ההאצה במהירויות ביניים המדמות עקיפה. אבל אז ערכנו שוב את אותו מבחן ובמקום לנעוץ את התיבה המצב D, העברנו אותה אל המצב הידני ואל ההילוך השני (כדי לחסוך את זמן הורדת ההילוכים) ואז הצלחנו לקזז שתי שניות מלאות מזמן ההאצה המדובר. משמע, תיבת ההילוכים כפולת המצמדים שלה היא אינה מהזוג הזריז במיוחד, גם לא במצב הספורט. זה חבל מאוד שכן דווקא למנוע המוגדל שלה יש המון להציע מבחינת היכולת והגמישות.

שיוט ב-100 קמ"ש בהילוך האחרון אמנם יעשה בגמישות מופתית סביב ה-1,800 סל"ד, אבל כשהוא נקרא אל הדגל, הוא מרגיש חי ופעיל כבר מ-3,000 סל"ד וכוחני מעל 4,500 סל"ד, כך שכיף להמריץ אותו במעלה הסקאלה. גם נתון צריכת הדלק שלו השאיר אותנו שבעי רצון עם 12 קילומטרים לליטר בתנאים משולבים, כולל נהיגה ספורטיבית לא קצרה ולא עדינה.

ובכל זאת, מה חסר לנו במנוע זה? צליל. תקנות הרעש המחמירות חנקו את גרונם של המנועים האלה ומהאגזוז בוקעת רק נהמה חלושה שלא תגרום לאיש לסובב את הראש ולא תגרום לכם לחייך עמוק בנשמה.

מבחן מרצדס A קלאס. קובי ליאני
מבחן מרצדס A קלאס/קובי ליאני

מחוברת מדי לכביש

עם מעט מאוד גומי בדפנות הצמיגים, אבל עם שפע ממנו בממד הרוחב, ה-A קלאס החדשה מצליחה להתמודד היטב עם הכבישים החלקלקים של ישראל. אחיזת הכביש הגבוהה שלה מאפשרת לנהג לדחוק בה בכבישים מפותלים ובעזרת גיבוי קשיח מהמתלים, גם ליהנות כמו שצריך וגם להיות מהירים למדי שם. במכוניות ספורטיביות בהגדרה, היינו נשארים עם שורה זו ומרגישים טוב עם עצמנו, אבל משום שה-A קלאס לא נועדה רק לקילופי צמיגים, מתעוררת בעיה בנוחות הנסיעה.

המתלים הקשיחים שלה גורמים לכך שהנוסעים ברכב לא מפספסים אף מהמורה ולאורך זמן, זה מעייף. אנחנו מאוד אוהבים מתלים מדויקים וקשיחים, אבל דווקא בנסיעה עירונית או סתם שיוט אוטוסטרדות רגוע, הרכב מרגיש קופצני מדי, עסוק מדי ולא בספיגת המהמורות.

גם ההגה מצדו מעט פוגם בחוויה ואין כאן כוונה לאבדן התחושה מהתגבור החשמלי, אלא דווקא לעובדה שהוא כבד כבר בהתנהלות במהירות נמוכה ועוד מוסיף לעצמו משקל מיותר ככל שעולה המהירות. הוא מהיר וחד, אבל הדבר גורם לכך שצריך להשקיע יותר כוח בידיים כדי לשנות כיוון ובכל גם לאבד מהתחושה והדיוק שבתפעול.

מינוס נוסף נרשם בסעיף הבידוד של הרכב מרעשים. בעוד המנוע מוחרש וגם רעשי הרוח מבודדים כהלכה, רעשים מוחשיים חודרים אל תא הנוסעים מכיוון בתי הגלגלים ואלה מושפעים מאוד מאיכות האספלט עליו עובר הרכב.

מבחן מרצדס A קלאס. קובי ליאני
מבחן מרצדס A קלאס/קובי ליאני

מרצדס לצעירים

כן יש דבר כזה ולמרות שהיא אינה מושלמת במספר סעיפים, אל מרביתם קל להתרגל או לכל הפחות להכליל תחת ההבנה שמדובר במכונית שנועדה לפלח צרכנים צעיר יותר שאותו מתכננת מרצדס לגנוב מאודי ומב.מ.וו. האם היא תצליח? לטעמנו כן, שכן ה-A קלאס החדשה שומרת המון פלוסים לזכותה שכוללים מראה נאה, אבזור עשיר, טווח מחירים גדול וגם יכולות התנהגות לא מבוטלות בכלל - קומבינציה שעל פי המבחנים שכבר ערכנו, קשה למתחרות ליישר עמה קו.

עוד על מרצדס בוואלה! רכב

קונים רכב חדש? קבלו מבחן דרכים

"לייק" אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

מבחן מרצדס A קלאס. קובי ליאני
מבחן מרצדס A קלאס/קובי ליאני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully