וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב.מ.וו מפתחת רודסטר יריבה למאזדה מיאטה

ב.מ.וו שוקלת בימים אלה לייצר מכונית רודסטר חדשה בשם Z2 שתתחרה ישירות במכונית המשותפת של מאזדה ואלפא רומיאו. האם גם המחיר יהיה נגיש?

ב.מ.וו זוכרת היטב את מטח הביקורות על גרסת הרודסטר Z3 באמצע שנות ה-90, אולם כמעט 20 שנים מאוחר יותר היא מוכנה לתקן את העוולות ולהפיק מכונית רודסטר, דו-מושבית ספורטיבית וחמה שתישא את הכותר Z2, כך לפחות מדווחים כלי התקשורת בצרפת.

בתנאי שתקבל אישור מהמטה המרכזי במינכן, ב.מ.וו Z2 תהיה קטנה במידותיה באופן משמעותי מה-Z4. היא היא תמוצב ישירות מול מכונית הרודסטר המשותפת שמיוצרת בקרוב על ידי אלפא רומיאו ומאזדה (החייאת הספיידר המיתולוגית), אולם בניגוד אליהן תשב על פלטפורמת הנעה קדמית UKL של החברה הבווארית עם אופציה להנעה כפולה בלבד.

כדי לשמור על משקל נמוך ככל שניתן, ה-Z2 תעשה שימוש בגג בד מתקפל ומאופסן בחלק האחורי, שלא יפגם מהותית בנפח תא המטען, כך שתהיה לה גם שימושיות מסויימת לאור מוגבלות כושר הנישאה הטבעי שלה.

סדרת המנועים תהיה משותפת בעיקר למיני ולסדרות 1, עם יחידות טורבו מוקטנות וגמישות בהספקים שינועו מ-170 כ"ס ועד 270 כ"ס וכלה במהדורות תחרותיות ממוקדות של חטיבת M עם למעלה מ-300 כ"ס בחיבור אל תיבות ידניות או אוטומטיות.

מול צניחת המכירות באירופה, נושא העלות יהיה בראש סדר העדיפויות כשתצא לכבישים. והיות ומותג מיני וכמה מהדגמים ה"עממים" יותר של ב.מ.וו מבוססים על הנעה קדמית, בחברה מעריכים שניתן יהיה לשווק את ה-Z2 בתג מחיר תחרותי מאוד, על אף החסרון בהנעה אחורית מול היריבות שעלול לגרוע ביחסים הקרובים עם גרעין המעריצים.

ב.מ.וו טרם הוציאה הודיעה רשמית בנושא, אולם דיווחים מבריטניה רומזים על השקה רשמית בסוף שנת 2014.

עוד הרבה על ב.מ.וו בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • ב.מ.וו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully