וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינפיניטי Q50: משפחתית קרבית

רפורמה קטנה באינפיניטי מחוללת שינוי לא רק בכותרים, אלא גם בכוונת חטיבת היוקרה של ניסאן לנגוס בהגמוניה של הגרמניות. ה-Q50 מוכנה לקרב

במסגרת מאמציה להתברג בפסגת קבוצת הסאלון ומכוניות הספורט סדאן, אינפיניטי, חטיבת היוקרה של ניסאן נערכת להשיק סדרה של דגמים שתישא את האות Q כפי שהיה ברכבי הפנאי האמריקניים עד היום. אלה מצידם, יקבלו את הכותר QX ויחנכו בכל קו הדגמים אסטרטגיה מחוזקת שתוביל את המותג לקראת תקופות מיתון קשות יותר באמריקה וביבשת אירופה.

תערוכת דטרויט ארחה בימים אלה את המכונית הראשונה במשפחה זו, ה-Q50. זוהי גרסה קומפקטית המחליפה (באופן כמעט רשמי) את סדרות ה-G של אינפיניטי ומציעה מימדים מוקטנים ביחס לאחותה הבכירה, סדרה M היוצאת. אולם, לא מדובר כאן רק בעטיפה חדשה ונוצצת, אלא במכונית ספורט מכוילת מקצה לקצה.

בהתאם לקו הקרבי של המותג, עיצב אותה שירו נאקמורה בהשראת הקונספט אסנס והקומפקטית העתידית. זהו אותו בכיר מיומן שסייע לתכנן את ניסאן 370 וכן את ה-GT-R לדורותיהן ולכן התוצאה מנקרת עיניים. צוות המעצבים שלו הקנה ל-Q50 מראה שקל לזהותו מכל זווית, ובולטים במיוחד השבכה המוגזמת בחזית ומכסה המנוע הספורטיבי. במעין התגרות ביצרנית ב.מ.וו, מכנה אינפיניטי את החרטום "קשת כפולה", בעוד הבווארית משתמשת במונח "כליות כפולות" כאמור.

גולת הכותרת באינפיניטי Q50 נוגעת לא רק למנוע ולתיבת ההילוכים, או היותה בעלת הנעה אחורית מסורתית, אלא גם לאנשים שעומדים מאחרי כיול השלדה. על מנת לעמוד בסטנדרטים של ב.מ.וו, צמד הנהגים של קבוצת רד-בול מסבב הפורמולה 1, אלוף העולם סבטיאן ווטל וחברו סבסטיאן בואמי, פיתחו את המתלים, השלדה וההיגוי על מסלול הנורבורגרינג הגרמני, כך שיש לה מאמנים מהשורה הראשונה. פטנט נוסף שפותח על ידם יהיה במנגנון ההיגוי החשמלי, המאפשר הבחנה חדה יותר בין מצבי ניהוג.

אל השלדה, מחובר מנוע ששה צילינדרים בנפח 3.7 ל' בעל תפוקה של מ-320 עד 360 כ"ס, ובשידוך אל תיבת שבעה הילוכים אוטומטית. אופציה זו תהיה ככל הנראה היחידה בסדרה מאחר וניסאן החלה לקזז בהדרגה את השימוש בתיבות ידניות (כנ"ל בדגמים עממים של החברה האם). בהמשך, תחבורנה אל המכונית יחידות היברידיות וכן חטיבות כוח מוקטנות נפח עם ארבעה צילינדרים והספקים מופחתים.

את הקבינה עדכנה אינפיניטי במיטב השכלולים האחרונים, כמו למשל צג מרכזי עם אופציות מרובות לשליטה על מערכת השמע, הניווט וכל התפריטים הרלוונטים שמזין מחשב הרכב. בנוסף לכך, גדל מרווח הברכיים לנוסעים מאחור (בהשוואה לסדרה G) וכן המרחק מהתקרה יאפשר הושבת גבוהים מהממוצע.

אינפיניטי תחשוף את ה-Q50 גם במסגרת תערוכת ז'נבה שתפתח בעוד פחות משלושה חודשים. המחירים ינועו בין 30 ל-50 אלף דולרים (עד 200 אלף שקלים לפני מס).

עוד הרבה על אינפיניטי בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully