וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן: אודי A3 החדשה

12.2.2013 / 9:00

עם מנוע מתקדם, 180 כ"ס, תיבה כפולת מצמדים ותא נוסעים עשיר, אודי A3 החדשה תנסה להפגיש את הפרימיום עם העם, שוב

על האוטוסטרדה האמתית היחידה בישראל, כביש 6, נראה שאיש לא מבחין בנו, אך עדיין כולם מודעים לקיומנו. המכונה הכסופה הזו כאילו מתייגת את נוסעיה כאניני טעם, אבל לא כמגזימנים. זו יוקרה עממית על גלגלים כמובן, באופן יחסי, בטח כשכה התרגלנו לראות את המכונית 'הכבר לא הכי קטנה' של אודי בישראל.

ה-A3 החדשה (דור 3) שהגיעה רגע לפני סוף 2012 לישראל, היא ממשיכתו של אחד מהדגמים החשובים ביותר אצל היצרנית הגרמנית - 20 אחוזים מכלל מכירות החברה שייכות לדגם זה והוא זה שלמעשה שכנע את היריבות הגדולות - מרצדס וב.מ.וו לרדת מהעץ ולפגוש את העם על הגזע, בדרך למעלה.

על כבישי פאלמה דה מיורקה ה-A3 הצליחה להרשים, אבל האם היא תצליח בכך גם על כבישי ישראל?

מבחן אודי A3 החדשה. קובי ליאני
מבחן אודי A3 החדשה/קובי ליאני

תא נוסעים מצוין

זה לא קל ואפילו מאוד קשה לייצר מכונית כמו ה-A3. זו משימה שמצריכה מהחברות לדחוס יוקרה לתוך מכונית קטנה וגם לחסוך פה ושם כדי לשמור שהמחיר לא ישתולל ויהפוך אותה ללא רלוונטית. אולם את האתגר הזה האודי הזו עוברת בצלחה יתרה.

הצבע הכללי אמנם אפור, אבל כבר מפתיחת הדלתות מבחינים שתא הנוסעים שלה זכה להמון תשומת לב. זה מתחיל עם עיצוב חדש ונאה וממשיך עם חומרים טובים מאוד, הרכבה מצוינת ומושבים שנראים ספורטיביים ומרגישים כמו חיבוק חם. שילוב העור והאלקנטרה שלהם עוטף את הגוף ואחרי שמכוונים את תנוחת הנהיגה, לא ממש רוצים לקום מהם גם אחרי שעות מאחורי ההגה. צמיחת בסיס הגלגלים ב-3 סנטימטרים גם הגדילה את המרחב מאחור, כך ששם אפשר להסיע שני מבוגרים ללא קושי, מלבד הצורך להשתחל פנימה (גרסת ה-5 דלתות עוד לא הגיעה לישראל).

ה-A3 החדשה משווקת בישראל ברמת אבזור יחידה שנקראת ארקשן והאטרקציות מבחינתה הן בקרת אקלים מפוצלת, מערכת שמע איכותית עם חיבורי USB ובלו-טות', אבל חסרה לנו מאוד בקרת שיוט שאותה ניתן למצוא כבר במכוניות זולות בהרבה. ה-A3 קיבלה גם את מערכת השליטה MMI של אודי ולמרות הליטושים הרבים שהיא עברה עם השנים, לפעמים היא מרגיזה בסרבול שלה, כמו בתפעול הרדיו והמדיה למשל. לא משהו שכדאי לנסות בזמן נהיגה.

מבחן אודי A3 החדשה. קובי ליאני
מבחן אודי A3 החדשה/קובי ליאני

הזרקה כפולה

מנועי 1.8 טורבו כבר מזמן הפכו לשם דבר בקונצרן פולקסווגן וה-A3 מקבלת את הגלגול האחרון של מנוע זה. מלבד מגדש טורבו, למנוע הזה יש מערכת הזרקת דלק כפולה עם 8 מזרקים - 4 מחדירים את הדלק ישירות לתא הבעירה (הזרקה ישירה) ו-4 נוספים מזריקים אותו אל סעפת היניקה כדי להעניק למנוע טווח עבודה יעיל לכל אורך רצועת הסל"ד.

התוצאה היא 180 כ"ס שמושגים ב-5,100 סל"ד ועד 6,200 סל"ד וכן 25.5 קג"מ שזמינים כבר מסל"ד רצפתי - 1,250 וממשיכים ברצועת כוח שטוחה עד 5,000 סל"ד. הביטוי הפיזי של המספרים האלה, עם התחומים וכל הסלט המכאני הוא שה-A3 היא חתיכת מכונה גמישה וקלת רגליים. המנוע שלה מתפקד ללא מאמץ בכל דרישה לכוח והמבחן שלנו גילה שהיא זקוקה רק ל-7 שניות כדי להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ולנתון טוב מאוד של 5.6 שניות בלבד בהאצה מ-80 ל-120 קמ"ש המדמה עקיפה.

הכוח שם זמין תמיד, בטח שבעזרת תיבת ההילוכים כפולת המצמדים שלה 7 הילוכים. זו האחרונה מתנהגת טוב יותר ויותר כאשר מעלים את קצב הנהיגה ועוברים ל'מוד' ספורטיבי עם העברות הילוכים מהירות מאוד. אולם דווקא בקטעים האיטיים והיומיומיים, התיבה חושפת חוסר שלמות - למשל בהאצה מתונה ממצב מעמידה, ישנה השתהות של כשניה בתגובה וזחילה בפקקים מלווה ברעידות לעתים. חניה ברוורס בעליה זה כבר סיפור מסובך ונעים עוד פחות.

את המבחן שלנו צלחה ה-A3 החדשה עם צריכת דלק מצוינת. למרות העומס הרב שחוותה, זו הציגה צריכת דלק ממוצעת של 11.9 ק"מ לליטר.

מבחן אודי A3 החדשה. קובי ליאני
מבחן אודי A3 החדשה/קובי ליאני

מתלים רכים לטוב ולרע

ההשקעה של אודי ביצירת מכונית היוקרה הקטנה הזו כאמור ניכרת, אבל דווקא כשמגיעים אל השלב האהוב עלינו במבחן - ההנאה מהנהיגה, היא מתקשה להרשים. בכל שלב של הנסיעה, ה-A3 מרגישה יציבה, נטועה באספלט ומלאת ביטחון. הגלגלים דבקים במשימה גם בקטעים קשים, המנוע נמרץ ורק מעט רעש חודר אל תא הנוסעים כפונקציה ישירה ביחס לטיב האספלט עליו נוהגים.

גם נוחות הנסיעה בה טובה מאוד. למרות השימוש בחישוקים גדולים ומעט גומי בדופן הצמיג, שיבושים קלים נבלעים בה בקלות והגדולים לא גורמים לה להתרסק. אבל בצד השני של המאזניים, הרכות הזו, למרות הריסון, גורמת לה לשלם מחיר של ממש בכל הקשור לחדוות הנהיגה. כשמעלים את הקצב בכביש מפותל, היא קצת הולכת לאיבוד.

ההגה שלה נעשה קל מדי, לא חד מספיק ובטח שלא תחושתי, השלדה מכוילת להגיב בתת היגוי כשמעיזים איתה יותר בכניסה לפניות ורמת המעורבות של הנהג בתהליך נמוגה. צריך ממש להקשיב לה כדי להרגיש איך בכל פניה בקרת היציבות עמלה קשות כדי לשמור אותה בקו הנבחר ואיך בקרת המשיכה מסרסת את מה שיש למנוע המצוין להציע (הנעה קדמית בלבד). אז כן, היא התבגרה, נעשתה איכותית יותר, אבל לא בהכרח הפכה למהנה יותר לנהיגה. יותר מדי פוליטיקלי קורקטית מאשר גרמניה צעירה וחצופה.

מבחן אודי A3 החדשה. קובי ליאני
מבחן אודי A3 החדשה/קובי ליאני

פלוס 200

המחיר ההתחלתי של ה-A3 החדשה עם מנוע ה-1.8 טורבו עומד על 183 אלף שקל, אבל כדי להגיע לרמת רכב המבחן, תצטרכו להוסיף עוד 25 אלף שקלים עבור חבילת 'שארפ' וכן 2,306 שקלים לאגרת רישוי. המחיר הזה יקנה לכם מכונית איכותית מאוד, נעימה לנסיעה, יוקרתית ולא מנקרת עיניים. אבל לנו לפחות חסר אותו ניצוץ של הנאה מהנהיגה בה, כשה שירגש גם מעבר לקו הישר או מחוץ לגבולות גוש דן.

מחיר זה מציב אותה בשכונה של ב.מ.וו 118 החדשה וכן של המרצדס A קלאס המקבילה, מה שאומר יופי של דילמה אם יש לכם את הממון הדרוש וכן, יש לנו בהחלט כוונה לסייע לכם בהתלבטות הזו עם מבחן משווה לתוצרת האחרונה של גרמניה כאן בישראל. שווה לחכות.

עוד על אודי בוואלה! רכב

קונים רכב חדש? קבלו מבחן דרכים

"לייק" אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

מבחן אודי A3 החדשה. קובי ליאני
מבחן אודי A3 החדשה/קובי ליאני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully