וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקה: מרצדס E קלאס המחודשת

מכונית הסלון של מרצדס עברה חידוש עמוק שהפך אותה ממכונית לזקנים, למכונית ששווה להתבגר בשבילה. מפגש ראשון על כבישי ספרד

צילום ועריכה: יצרן

עם תחושה שובבה בלב, של לגימה ממים גנובים, הכביש המסולסל במעלה המונסראט הספרדי הופך להיות מגרש משחקים לחובבי נהיגה. לקסוס השתמשו בלוקיישן הזה לצילום ה-IS החדשה, KTM נלכדו בעדשת המצלמה שלנו מנסים את הסופר-דיוק החדש שלהם ואנחנו הברחנו לשם את ה-E קלאס החדשה של מרצדס כדי להפריע להם.

E חדשה? כן, כמעט. כי בחודש מרץ של 2009 (פתאום זה נראה מזמן כל כך) הושק הדור החדש של ה-E קלאס והמכונה שאותה אנו פוגשים הפעם ושוב בהשקתה העולמית בספרד, הנה הגרסה המעודכנת ומתוחת הפנים שלה. אולם לנו היא הרגישה כל כך שונה ביחס למכונית משנת 2009, שהיא מצליחה לטעמנו לתייג את עצמה כחדשה לגמרי.

אז מה בכל זאת השתנה בה כל כך? המשיכו לקרוא.

השקה מרצדס E קלאס החדשה. קובי ליאני
השקה מרצדס E קלאס החדשה/קובי ליאני

כבר לא נראית בגיל העמידה

אחד הדברים שאנשי מרצדס טובים בו, זה להקשיב. עוד אז ב-2009 כשהושקה ה-E קלאס החדשה, קשה היה להסתיר את העובדה שמדובר במכונית מבוגרת מדי למראה. מבוגרת לפחות כמו קהל היעד המיועד לה. היא נבנתה אז ממשטחים ישרים, מישבן אנמי ומחזית שהעזה לחדש רק בפנסים טרפזיים והביקורת הייתה בהתאם.

הדור החדש שובר מוסכמות ביחס להיסטוריה הארוכה של משפחת ה-E במרצדס. עוד כשראינו אותה לראשונה משתזפת בשמש הספרדית בחניית שדה התעופה, אי אפשר היה להישאר אדישים אליה. עכשיו היא נראית מצוין. בעזרת פגושים חדשים, אגזוזים מובלטים, קווי אופי בדלתות, חישוקים אווריריים וכמובן השינוי המעמיק בחזית הרכב (פנסים מלאים עם גריל חדש), הורידו לה לפחות 20 שנים בגיל. מה שבוטוקס והרמת עפעפיים מסוגלים לעשות.

התחושה הזו מצליחה לזרום פנימה גם אל תא הנוסעים. אמנם הארכיטקטורה לא השתנתה בהרבה, אבל שילוב הצבעים מבהיר ומרדים לכהה ספורטיבי, יחד עם מושבים חדשים שחובקים יותר את הגוף וגלגל הגה שעוצב מחדש, משדרגים מאוד את האווירה. קשה לציין את רשימת הצעצועים שמקיפה את הנוסעים, משום שזו ארוכה להחריד וגם טרם נקבע מה בישראל יוצע כסטנדרט ומה בתשלום נוסף, אבל נחמד לדעת שיש המון מכל דבר.

במילה המון, אנו מתייחסים גם למערכות הבטיחות הרבות שהותקנו בה. ה-E קלאס החדשה לא רק "יודעת" להביט לפנים ולהתריע מפני סכנות (גם לבלום בעצמה אם הנהג לא מגיב), אלא גם להביט לאחור (מחשבת את המהירות בה מתקרב רכב מאחור ומתריעה מפני סכנת התנגשות מאחור) וגם לצדדים (בצמתים למשל) בעזרת מערך שלם של מצלמות ומכשירי רדאר. המצלמות שבשמשה הקדמית גם יודעות להתריע בפני סטייה מנתיב הנסיעה ואף לתקן זאת בעזרת פקודות היגוי עצמאיות של הרכב. כמו כן ה-E החדשה מקבלת יחידות תאורה אקטיביות מלפנים ומאחור. מלפנים אלה מאפשרות נסיעה עם אור גבוה (אור דרך) מבלי לסנוור כלי רכב הבאים ממול (המערכת יודעת ליצור אזורים מוחשכים) ומאחור להציע תאורה משתנה במצב של בלימת חירום (הבהוב מהיר וחזק).

גם מרחב המחיה בה מצוין, כצפוי ממכונית שבסיס גלגליה נפרש על פני 287.4 ס"מ. לנוסעים מלפנים מוצעים כוונונים חשמליים רבים למושב שמסייעים בהשגת תנוחת נהיגה טובה ומאחור ישנו מרחב טוב בכל כיוון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
השקה מרצדס E קלאס החדשה. אתר יצרן
השקה מרצדס E קלאס החדשה/אתר יצרן

יש 14 מנועים, איזה תבחרו?

את השינוי הבא בדגם המחודש מוצאים בקבוצת המנועים שניתן לקבל בזו. האירופים ישמחו לקבל 7 גרסאות דיזל שונות שיחסכו להם טונות של דלק ולצדן 7 גרסאות בנזין נוספות שמשפרות סוסים ומורידות את פליטת המזהמים בהתאם לתקנים החדשים, כולל יורו 6 שיכנס בשנת 2015.

משום שהשוק הישראלי מעדיף באופן מוחץ את גרסאות הבנזין, לא החמצנו פנים כשנציג מרצד שם לנו ביד את המפתח של ה-E500, הגרסה הבכירה בהיצע, אם לא מחשיבים את האחות המפלצתית של AMG עליה נספר לכם בקרוב. ל-E500 אותה קיבלנו לפתיחת התיאבון יש 408 כ"ס (בתחום שבין 5,000 ל-5,750 סל"ד) המחולצים ממנוע V8 בנפח 4,663 סמ"ק. למרות שקולו נשמע רק בקושי בתא הנוסעים, עם שני מגדשי טורבו, 61.1 קג"מ (כבר ב-1,600 סל"ד ועד 4,750 סל"ד) ותיבת הילוכים עם 7 כאלה, היא משגרת את עצמה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 4.9 שניות בלבד וממשיכה עד למפגש עם תקרה אלקטרונית בדמות 250 קמ"ש.

ביצועים זה כמובן לא הקטע החלש של גרסת ה-500 וגם נוחות הנסיעה לא פחות ממעולה עם המתלים הפניאומטיים הממוחשבים שלה שיודעים לקרוא את הדרך ולהשאיר את הנוסעים לבלות בנעימים על מושבי העור. בעצם, גם לא התנהגות הכביש, שכן ביחס ל-E מ-2009, מדובר בשדרוג משמעותי, ממכונית מבוגרת שלא מתרגשת או מנסה לרגש, היא הפכה למכונית שממש כיף לנהוג. האחיזה גבוהה, ההגה חד והמתלים ניתנים להקשחה במצב הספורט היעיל. אבל רק כשעוברים לגרסת ה-E400 ה"צנועה" יותר, מבינים שאולי המנוע הגדול, קצת גדול על השלדה של ה-E ה'עממית'.

השקה מרצדס E קלאס החדשה. אתר יצרן
השקה מרצדס E קלאס החדשה/אתר יצרן

פחות זה בעצם יותר

גרסת ה-400 אמנם מצוידת במנוע שבו פחות שני צילינדרים והנפח הוא 'רק' 3.0 ליטר, אבל גם כאן, שני מגדשי טורבו עושים עבודה בהפחת חיים במנוע ומסייעים בהפקה של 333 כ"ס (5,500 סל"ד) וכן 48.9 קג"מ בכל התחום שבין 1,400 סל"ד נמוכים ל-4,000 סל"ד. הנתונים האלה מאפשרים לה להיות רק מעט פחות מהירה בזינוק ל-100 קמ"ש עם 5.3 שניות (4 עשיריות השניה), אבל חסכונית בהרבה בצריכת הדלק וגם מהנה יותר לנהיגה.

ככל הנראה, הפחתת המשקל מהחזית תרמה לשיפור בחלוקת המשקל של הרכב (הבדל של 140 קילוגרמים), כך שדווקא בקטעים הטכניים, היא לא רק מרגישה מהירה יותר, אלא גם מהנה ובטוחה יותר מגרסת ה-500 החזקה. ההגה שלה דומה כמובן במאפייניו, אבל מרגיש נכון יותר בתפקודו וגם המתלים מעבירים תחושה מדויקת יותר.

בנוסף למנוע המצוין של גרסת ה-400, ה-E המחודשת תוצע גם בגרסת 250 שלה מנוע 2.0 ליטר מוגדש עם 211 כ"ס, בגרסת 300 שלה מנוע אטמוספרי בנפח 3.5 ליטר שמפיק 252 כ"ס וגרסת 350 שמנפח זהה תפיק 306 כ"ס. טרם הוחלט מי מהן תגיע לישראל, לפחות בשלב הראשון.

השקה מרצדס E קלאס החדשה. קובי ליאני
השקה מרצדס E קלאס החדשה/קובי ליאני

מחודשת שמרגישה כמו חדשה

יותר מכך שה-E החדשה מרשימה בנסיעה, היא מרשימה בקפיצת המדרגה שהיא עברה ביחס לדגם המקורי אותו היא מעדכנת. ממכונית מבוגרת בהופעתה ובכושר הנסיעה שלה, היא הפכה למכונית שכיף להסתובב סביבה, כיף לשבת בתוכה ויותר מכל, כיף לנהוג בה. אין ספק שהתחרות העזה מול אודי וב.מ.וו שנגסו בנוכחותה של מרצדס מסביב לעולם, תורמת להתעוררות מצד היצרנית משטוטגארט.

ה-E החדשה תגיע לישראל ברבעון השני של השנה, כלומר כבר בחודשים הקרובים מאוד ולמרות שמחירי הגרסאות הרבות טרם נקבעו סופית, ההערכות מדברות על כך שאלה יהיו גבוהים משל הדגם היותר בכ-5 ועד 10 אחוזים. משמע, כ-400 אלף שקל לגרסת ה-250 ויותר מ-600 אלף שקל לגרסת ה-500 החזקה.

לשמחתנו, הקרקס סביב חידוש ה-E קלאס לא תם פה, שכן באירוע השקה זה פגשנו גם את ה-E63 AMG, שמפיקה בגרסה החלשה (!) 557 כ"ס ובחזקה לא פחות מ-585 כ"ס ועל שתיהן נספר לכם בקרוב מאוד, שיהיה על מה לחלום.

עוד על מרצדס בוואלה! רכב

קונים רכב חדש? קבלו מבחני דרכים

"לייק" אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

השקה מרצדס E קלאס החדשה. אתר יצרן
השקה מרצדס E קלאס החדשה/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully