וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יונדאי "גרנד סנטה פה" נחשף

מוביל נוסעים או רכב פנאי? יונדאי עיצבה את הסנטה-פה החדש עם ישבן מוגדל לאכלוס עוד שני מושבים והכתירה אותו "גרנד סנטה-פה". יגיע לישראל לקראת סוף השנה

הבחירה בין מיניוואן לרכב פנאי אינה חד משמעית כפי שהייתה לפני חמש או עשר שנים. יצרניות הרכב חיזקו את הקרוסאוברים (רכב הפנאי) כדי שאלה יוכלו לטפל בצורה משולבת בשינוע והובלת נוסעים רבים, וזאת כמובן לצד יכולת טיפוס מסורתית על מדרכות שהיא סוג של חובה בשיטוטים עירוניים.

ההשלכות משתקפות בחלקן על מובילי נוסעים קלאסים כמו מיניוואנים המשתייכים לקבוצה הבכירה, כלי רכב שקצת נחלשו וכן מאבדים מערכם השימושי, לפחות בעיני בעל הבית שמעדיף רכב וורסטילי ואטרקטיבי יותר בחניה הביתית.

ליונדאי כידוע, אין מיניוואן רשמי בשורותיה מאז הופסק ייצור טארג'ט ב-2008, ולכן היא זקוקה לפתרון עבור משפחות המונות מספר גדול של נפשות. לצורך כך, היא מנצלת בשנים האחרונות את הסנטה-פה (גם את סורנטו בקיה) כדי להגדיל את כושר הנשיאה בקבוצה ולתגבר את מכירות דגם ה-5 מושבים. התוצאה האחרונה בסדרה: יונדאי "גרנד סנטה פה".

יונדאי גרנד סנטה פה. אתר יצרן
יונדאי סנטה פה עם שבעה מושבים/אתר יצרן

הגרנד סנטה פה הוגדל באופן די משמעותי מאחיו, ולא הסתפק רק בתוספות במידות אלא גם בעיבוד מחודש של הפרופרציות בפרופיל הכללי ובחלק האחורי בפרט. יונדאי השוותה לו מראה תפוח יותר, שינתה את צורתן של יחידות התאורה הרוחביות מאחור, התאימה חישוקי 19 אינטש חדשים, פגושים שונים ועוד.

הוא מותח מקצה אחד לשני כמעט חמישה מטרים (ארוך ב-23 סנטימטרים) , הרוחב מגיע ל-1.86 מ', גובהו 1.7 מ' ותא המטען הורחב ל-607 ל' במצב רגיל - תוספת של 91 ליטרים על פני הסנטה פה חמישה מושבים.

יונדאי גרנד סנטה פה. אתר יצרן
יונדאי גרנד סנטה פה/אתר יצרן

לגרנד סנטה פה יהיה לכאורה רק מנוע אחד: 2.2 ל' טורבו דיזל לו 197 כ"ס, בחיבור אל תיבת הילוכים אוטומטית עם ששה יחסי העברה. בתא הנוסעים, לא צפויים שינויים מרחיקי לכת מלבד תוספות קוסמטיות כאלה ואחרות (דיפוני פנים, מנגנון קיפול מושבים).

יונדאי תשיק את גרנד סנטה פה לאחר תערוכת ז'נבה. לישראל, כך מסרה היבואנית 'כלמוביל' יגיע לקראת הרבעון השלישי של השנה, אם כי ייתכן שמעט מאוחר מכך. מחירו המקומי, טרם נקבע.

מבחן ליונדאי סנטה פה החדש

  • עוד באותו נושא:
  • יונדאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully