וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיה קוב: ריו ספורטיבית

קיה מציגה בתערוכת סאול את קוב קונספט, מכונית GT אורבאנית עם רמיזות לדור הבא של סדרות המותג הקומפקטיות. ריו על הקצה?

צוות המעצבים של פיטר שרייר, בכיר הארטיסטים ונשיא החברה הדרום קוריאנית קיה, ממשיכים להפציץ את תערוכות הרכב העולמיות עם מכוניות ראווה מנקרות עיניים. אחרי בכורת פרוו בז'נבה בחודש הקודם, הפעם על הבמה, הרחק בסאול, מופיעה קיה קוב קונספט, שילוב בין רכב קומפקטי למיני שימושית ומסוגננת.

לדברי קיה, המכונית מיועדת לאנשים בעלי "אורח חיים עירוני" וכן "קובעי טרנדים". התכנון של קוב קונספט הוא מיזוג בין הדור הבא של קיה ריו הקומפקטית, לבין ה-GT המפוארת, וכן עם מכוניות חדשות שטרם עלו על פני השטח. התוצאה היא מכונית שרירית ונמוכה, עם מכסה מנוע ארוך ושבכה צרה שכמעט זונחת את "גריל הנמר" המסורתי של שרייר.

החלק התחתון של המכונית עוטה דיפונים חלקים המשמשים לשיפור זרימת האוויר ואל תא הנוסעים, "ארבע דלתות קופה" כן, נכנסים באמצעות דלתות "התאבדות" החושפות ארבעה מושבים מלאים ואיכות גימור גבוהה.

הנדסת האנוש הינה עדיין בגדר רעיון, אבל רוב הרכיבים שנמצאים בסביבת הנהג יעשו דרכם לרכב סדרתי בשנים הקרובות. קיה כיוונה את הקונסולה אל גופו של הנהג כדי לשפר את הקשר עם המערכות והתחושה הכללית, ובלוח המחוונים עיצוב שמקורו בעולם החי - "עיני חיות פרא", כך מכנים זאת.

פטנט חדש בקרב הטכנולוגיות של הקוב, הוא התקנת פס חיישנים העוקב אחר התגובות הפיזיולוגיות של הנהג. המטרה היא לא רק לדאוג לאווירה קרירה או חמה בתא הנוסעים, אלא ממש לפקח על בריאותו ולהתריע בפני עלייה מוגזמת בקצב הלב עד כדי סכנה.

לקיה אין תוכניות ממשיות כרגע להעביר את הדגם בצורה זו לקו ההרכבה ועל כן אין הצעה למנוע. אולם כפי שנרמז, ישנם כאן יותר מכמה סימני דרך על אודות הדור הבא של הריו העממית שתופק בעוד כמה שנים.

קיה בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • קיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully