וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורד מונדאו: מנוע טורבו חדש, קטן וחסכוני יותר

פורד תחזק את המונדאו החדשה עם מנוע 1.5 ל' אקובוסט בעל תפוקה מרבית של עד 180 כ"ס וצריכת דלק מופחתת ב-15 אחוזים

פורד העולמית חשפה מנוע בנזין חדש ומהפכני בשורותיה: 1.5 ל' טורבו אקובוסט. המנוע, שיסייע להחדרת המכוניות במחיר נגיש יותר, יושק לראשונה בתערוכת סין הקרובה במסגרת חשיפת המונדאו 2014 לקהל המקומי, ויעשה את דרכו לאירופה בהמשך השנה ויתייצב לצד מנועי ה-1.6 ל' וה-1.0 ל' אקובוסט (מנוע השנה 2012).

המונדאו 1.5 ל' שתשווק בשלב ראשון בסין, תעמיד תפוקה מרבית של כ-175 כ"ס ו-25 קג"מ מטווח של 1,500 סל"ד. לדברי פורד, הוכנסו במנוע מספר שדרוגים טכנולוגיים לשיפור צריכת הדלק והפחתת זיהום האוויר, בהם שימוש במצמד מבוקר אלקטרונית השולט על משאבת המים, המאפשר הגעה לטמפרטורת עבודה בזמן קצר יותר, וכן מערכות יניקה ופליטה מתוחכמות לשיפור זרימת האוויר.

עוד נאמר, כי בהשוואה למנוע ה-1.6 ל' טורבו, תרשם ירידה של כ-15% בצריכת הדלק (עד 18 ק"מ לליטר בממוצע) והפחתה קלה בפליטת דו תחמוצת הפחמן.

בפורד ישתמשו ביחידה הקומפקטית באופן גלובאלי, בהפצה כלל עולמית, כפי שעשו עד כה במסגרת האסטרטגיה הכלכלית החדשה המבוססת על פלטפורמות משותפות לחסכון בעלויות ייצור. בקו מנועי האקובוסט, זהו המנוע החמישי בסדרה לאחר שזו החלה ב-2009 עם מנוע 3.5 ל', מנוע 2.0 ל', 1.6 ל' ומנוע ה-1.0 ל כאמור' אשתקד.

עד כה, מדווחת פורד כי מכרה למעלה מ-600 אלף עותקים ממנועי האקובוסט וכי תפוקת הייצור עומדת על 1.5 מיליון יחידות בשנה. לישראל, צפויה להגיע המונדאו החדשה לקראת סוף השנה הנוכחית, אך טרם ברור אם תנחת בארץ עם ארסנל מנועים מלא. מהיבואנית נמסר כי "המונדיאו החדשה עדיין נמצאת בעבודה ומוקדם, עקרונית, לענות על שאלות בנוגע למפרט הסופי".

שלשום, הכריזה פורד כי תפתח תיבות 9 ו-10 הילוכים אוטומטיות בשיתוף GM.

עוד הרבה על פורד בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully