וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספורט פולני: סירנה קופה

קבוצה של מהנדסים פולנים משיבים לחיים מכונית משנות ה-50 בפרשנות חדשה, מצוידת במנוע של ניסאן 370Z ועיצוב שחולק כבוד לפרארי. סירנה ספורט חוזרת

בשנים האחרונות דיווחנו על כמה וכמה יצרנים קטנים ממזרח אירופה שמזניקים מכוניות ספורט עצמאיות. היו שהגיעו מסלובניה, הונגריה, ליטא והנה דוגמא נוספת שהפעם מגיחה אלינו מפולין. זו אמנם פועלת בקנה מידה קטן יותר וממטה זמני (מחסן בחצר של אחד המנהלים), אבל בכל זאת, טוב שיש מי שמייצר מחוות להיסטוריה המוטורית הקלאסית.

למכונית בתמונה קוראים, שוב, סירנה ספורט קופה, והיא נולדה כהומאז' לחברת FSO הפולנית שפעלה בשנות ה-50 ותחילת ה-60 וייצרה דגם אחד בלבד תחת הכותר לעיל, והכריזה בפרסומיה כי מדובר במכונית "תקציב", כלומר ספורטיבית לכל נהג במחיר שווה לכל נפש.

הנתונים שלה בהחלט אפשרו להאמין לעלות הפיתוח הנמוכה: יחידת הכוח הייתה בנפח 0.7 ל', 4 פעימות ושני צילינדרים שהפיקה הספק מרבי של 37 כ"ס בקירור אוויר. היא לא הייתה מהירה במיוחד אבל התכנון החיצוני שהיה דומה מאוד לדגמי פרארי "קנה" את הלקוחות בקלות וכל העותקים נמכרו בתקופה די קצרה.

ב-2012, החליטו כמה מעריצי המותג לאתר שותפים להחייאת החלום המוטורי הפולני. הם קיבצו כמה מהנדסי רכב שחיפשו מיזמים מרתקים, וביחד החליטו לאחד כוחות ולהמציא אותה מחדש אך לשמור על מהותה הראשונית, כלומר לא לסטות באופן דרמטי מהעיצוב המקורי.

מאחר והם בשלב ייצור מוקדם, הפרטים הרשמיים שידועים אודותיה נוגעים בלבד ליחידת הכוח: המנוע מגיע מניסאן 370Z בנפח 3.7 ל' V6 על שני כיולי עוצמה שונים - 330 או 450 כ"ס, בחיבור לתיבת הילוכים ידנית או אוטומטית. הכוח עובר לגלגלים מאחור כמובן, ולפי פרסומי החברה הרשמיים, ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 4.5 שניות והמהירות המרבית הינה 292 קמ"ש.

לא ידוע כמה יחידות תיוצרנה ומה יהיה מחירה של כל אחת, אך סביר שתחת תנאי הייצור של היום והמנוע היפני המרשים, המשפט "מכונית תקציב" לא יופיע בעלון המכירות.

לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully