וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירוקים יהרגו את הכביש המהיר בעולם?

פעילים של איכות הסביבה בתמיכת שתי מפלגות בגרמניה מנסים, שוב, להגביל האוטובאהן הגרמני למהירות של 120 קמ"ש לכל היותר. מחאה מוטורית בפתח?

האם האוטובהאן הגרמני בסכנה להפוך לכביש שגרתי? האוטוסטראדה המהירה בעולם שנמתחת על פני כ-12,900קילומטרים של סלילה ללא הגבלת מהירות למכוניות פרטיות, עשויה לקבל ברקס בקרוב על ידי ארגוני איכות הסביבה. אלה טוענים שיש להגביל את המהירות ל-120 קמ"ש כדי לצמצם את הנזק הסביבתי מגזי הפליטה.

המפלגה שמובילה את המהלך בנחישות, במיוחד בתקופה שלקראת הבחירות במדינה היא "מפלגת הירוקים" הגרמנית ופעיליה, בסיועה של המפלגה הסוציאל דמוקרטית (SPD). לפי טענותיהם, שעלו לכותרות עוד ב-2007, יש לחוקק חוק שלא מתיר לנסוע מעל ל-120 קמ"ש (75 מיילים לשעה) על מנת להפחית משמעותית את דו תחמוצת הפחמן, או אפקט גזי החממה, ה-GHG.

הבעיה היא, שלא כולם כמובן מסכימים עם הירוקים - גם לא סיגמר גבריאל, ראש המפלגה הסוציאל דמוקרטית שתומך ברעיון רק משום שהוא מאמין שהורדת מהירות הנסיעה תפחית את כמות ההרוגים בכבישים. הנחה שאין לה כל ביסוס עובדתי עד כה בכביש זה לאור הנתונים הרשמיים: 2.2 הרוגים לכל מיליארד ק"מ נסועה בהיקף תאונות קטלניות בהן נהרגים כ-4,000 נהגים בכבישי גרמניה מידי שנה.

בו בעת, ההודעה של שתי המפלגות לצאת למאבק הציתה דיון ציבורי נרחב אודות השימוש באוטובהאן. מצד אחד, רוב הנהגים, המאוגדים תחת ה-ADAC שהינו ארגון המכוניות הגדול באירופה, שוללים מכל תוקף את ההצעה והאשימו את ראשי המפלגות בכך שהם "חיים בתקופת האבן". מנגד, מומחים בענף התחבורה בגרמניה טוענים - ללא קשר למצב זיהום האוויר, כי "מהירות מוגבלת תתרום ברמה מסוימת לבטיחות הנהגים".

"תאר לך שמכונית פרטית שנוסעת על כביש דו נתיבי באוטובהאן במהירות של 125 קמ"ש, מחליטה לעקוף משאית שנוסעת ב-90 קמ"ש"?, כך ממחיש זיגפריד ברוקמן מחברת הביטוח UDV שמתאר את המחלוקת בנושא. "מה יקרה אם מגיעה מאחור מכונית אחרת במהירות של 111 מיילים לשעה (כ-180 קמ"ש)? האם הוא יצליח להאט בזמן - או שיתנגש בחלקה האחורי של המכונית שיצאה לעקוף את המשאית?"

המפלגה הסוציאל דמוקרטית ניסתה כאמור לכפות אכיפת מהירות דומה בשנת 2007, אך הקנצלרית אנגלה מרקל התנגדה בתוקף. השנה, עם התקרבות מועד הבחירות בגרמניה ב-22 בספטמבר - תסתיים הקדנציה שלה, כך שגורלו של האוטובאהן יוכרע בהתאם לתוצאות.

נסיעה באוטובאהן, ומה זה הכביש הזה בעצם?

  • עוד באותו נושא:
  • אוטובאהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully