וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן: סיטרואן DS5, פרימיום צרפתי

4.6.2013 / 12:17

סיטרואן DS5 תנסה לשכנע אתכם להיגמל ממכוניות גרמניות על ידי כך שהיא תנסה להציע בדיוק את אותה נוסחה שגרמה להן להצליח

הרצון לייצר מכוניות יוקרתיות שחורגות מהתחום הבטוח של מעמד הביניים, כובש את העומדים בראש מגדלי סיטרואן בצרפת, אחת לעשור לערך. לאורך השנים, השמות נערמו, הפיתוחים הטכנולוגיים הבריקו, אבל המכוניות לא הצליחו להחזיר את ההשקעה ורובן הפכו למוצרים לפרנקופילים מכורים או לעמודים בדפי ההיסטוריה. רק לפני שנים אחדות פגשנו את ה-C6 - הניסיון הגדול והיקר של סיטרואן להיאבק במכוניות כמו ב.מ.וו סדרה 5 ואודי A6, אבל איפה הן ואיפה היא היום.

לפני מעט יותר משלוש שנים, סיטרואן שוב הקשיבו לייצר המופרע שלהם והחליטו לייצר לא מכונית אחת שגורלה ככל הנראה ידוע מראש, אלא מותג חדש שיורכב משורה של כלי רכב משודרגים, שיום אחד, בתקווה יזכו לתואר "פרימיום". כבר נהגנו במספר הזדמנויות ובשלל דגמי DS3, כבר הספקנו להתרשם מה-DS4 וגם נכחנו בהשקתה של ה-DS5 הבכירה (נכון לרגע זה) בצרפת וכעת, עם הגעתה של המכונית היוקרתית ביותר לישראל, יצאנו גם איתה למפגש מקומי.

סיטרואן DS5. קובי ליאני
סיטרואן DS5/קובי ליאני

עיצוב ייחודי, תא נוסעים מרשים מאוד

ה-DS5 החדשה היא מכונית יפה ומרשימה מאוד. בהחלט אחת היפות שהגיעו לישראל בשנים האחרונות ובמחיר שמתחת ל-300 אלף שקל. מתחת לכל המעטפת הנאה הזו נמצאת השלדה של סיטרואן C4 ולא של ה-C5 כפי שניתן היה לשער, ולכן הממדים שלה נשארים בטווח הקומפקטי. אולם תוספות כמו חלק אחורי עגלגל וגבוה, מכסה מנוע מפוסל ועמוס בקישוטים ודלתות גדולות, גורמות לה להראות גדולה ממה שהיא באמת.

אבל ברגע שחושבים שהעיצוב החיצוני של ה-DS5 מרשים, נכנסים פנימה ומגלים עולם חדש. תא הנוסעים של ה-DS5 הוא ללא ספק אחד המרשימים והמושקעים שראינו. זהו תא נוסעים שגם ברגע הראשון של השהיה בו וגם לאחר שעות מאחורי ההגה, מעריכים את הירידה לפרטים, רמת האיכות הגבוהה והעיצוב הכללי. למרות הממדים הצנועים, גם המרחב בו מצוין לארבעה מבוגרים. המושבים שלה הם סיפור בפני עצמם; רכב המבחן שהגיע ברמת האבזור הגבוהה ביותר, מציע מושבי כורסה שגם תומכים מצוין בגוף וגם נראים טוב מאוד וזהו שילוב מנצח.

למרות זאת, צרפתים בהיותם צרפתים, חייבים לעשות משהו בדרך הייחודית שלהם שלא תמיד עולה בקנה אחד עם ההבנה הגלובלית. למשל, קשה להסביר מדוע המראות שנמצאות בסוככי השמש מותקנות בזווית שלא מאפשרת להן לשקף את פני הנוסעים מבלי לנתק את סוכך השמש ממקומו, או למשל, מדוע מתג בלם החניה החשמלי גם מחבר וגם מנתק את הבלם באותה משיכה (במקום לחיצה ומשיכה)? מציקה מכך היא העובדה שנורית החיווי לניתוק בלם החניה נשארת דלוקה כ-3 שניות נוספות לאחר הניתוק בפועל, מה שגורם לנהג שסובר שהבלם לא התנתק עדיין, לנסות שוב ושוב לנתק את בלם החניה, ובפועל לחבר אותו מחדש. או אפילו בהתקנת מחזיקי כוסות בדלתות הרכב ולא במרכז הקונסולה. נראה אתכם שמים את כוס הקפוצ'ינו שזה עתה רכשתם בחנות הנוחות של תחנת הדלק בדלת ואז טורקים אותה.

מבחן סיטרואן DS5. קובי ליאני
מבחן סיטרואן DS5/קובי ליאני

156 כ"ס ממנוע ב.מ.וו

כמו מכוניות רבות בקבוצת פיג'ו וסיטרואן, גם ה-DS5 מקבלת את מנוע ה-1.6 ליטר THP שהגיע משיתוף הפעולה עם ב.מ.וו. לזה יש 156 כ"ס ב-6,000 סל"ד וכן 24.4 קג"מ כבר ב-1,400 סל"ד והוא משודך לתיבת הילוכים אוטומטית שש מהירויות. דף הנתונים יספר לכם שהמיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש יארך 9.7 שניות והמהירות המרבית תעצור אתכם ב-202 קמ"ש.

נשמע לא רע? סביר אולי? כן. רק סביר. הסיטרואן הזו, מפוארת ככל שתהיה, אינה מכונית ספורט ביצועים שתעמיד לכם את השערות בעורף. המנוע שלה מכויל להניע אותה בנינוחות וחרישיות ורק כשממש מצמידים את הדוושה הימנית לשטיח בעקשנות, היא מצליחה לאסוף קמ"שים שמאפיינים שימוש במנוע מוגדש.

הבדיקה שלנו הראתה שכדי להאיץ מ-80 ל-120 קמ"ש, למשל לצורך ביצוע עקיפה, ה-DS5 זקוקה ל-7.5 שניות, שזה לא טוב בהרבה מזה של מכוניות משפחתיות סטנדרטיות. עם זאת, בכל הקשור לצריכת הדלק, כל עוד שומרים על נהיגה רגועה עם הסיטרואן הזו, אפשר לראות גם נתון יפה של 13 קילומטרים לליטר. אך אם תתעקשו להפיק את המקסימום מהמנוע באופן תכוף, הצריכה תרד באופן מוחשי גם מתחת ל-8 קילומטרים לליטר.

מבחן סיטרואן DS5. קובי ליאני
מבחן סיטרואן DS5/קובי ליאני

נוחות נסיעה לא סיטרואנית

את סעיף נוחות הנסיעה וההתנהגות, במיוחד את נוחות הנסיעה, הסיטרואן הזו כמו כל הסיטרואנים שקדמו לה, אמורה הייתה לקחת בהליכה. אם ישנה תכונה אחת ויחידה שמכוניות צרפתיות בכלל וסיטרואן בפרט יודעות להציע, זו נוחות נסיעה. אולם, ה-DS5 לא רק שלא מצליחה לקיים את המסורת, היא מרגישה עוד פחות נוחה ממכונית שאינה צרפתית.

עוד באירוע ההשקה שנכחנו בו, הארנו את בעיית הנוחות באלומה מדויקת, בוודאי כשרכב המבחן צוין אז בכיול המתלים הקשיח שאמור לפנות לקהל הגרמני וכבישיו האיכותיים. אך גם במקרה שלנו וגם בכיול הרך ביותר בהיצע של סיטרואן, ה-DS5 פשוט מפספסת את סעיף זה. הנסיעה בה מלווה במוחשיות יתר של השיבושים והזעזועים ולאורך זמן, במיוחד בתחום העירוני.

הכיול המפוספס של המתלים לא פוגם רק בנוחות הנסיעה, אלא גם בהנאה מהנהיגה בכבישים מפותלים ולטעמנו, אפילו בבטיחות הנסיעה. שכן, מאחר והמתלים האלה מתקשים לעקוב אחר הכביש הלא איכותי, מפגש עם מהמורה באמצע סיבוב גורם לניעור של הרכב ובמהירות גבוהה גם לסכנה של אבדן אחיזה. לא פעם בקרת היציבות האלקטרונית שברכב נדרשה להתערב כדי למנוע מהרכב אבדן אחיזה מפתיע.

מבחן סיטרואן DS5. קובי ליאני
מבחן סיטרואן DS5/קובי ליאני

החל מ-207 אלף שקל

כמו שטויוטה המציאה את לקסוס כדי להתחרות בשוק הרלוונטי בארה"ב, מכוניות ה-DS ינסו לשדרג את סיטרואן לקטגוריה הבכירה וה-DS5 היא ניסיון מאוד מרשים אך לא מושלם של סיטרואן להתחרות בשוק מכוניות הפרימיום. בכל הקשור לעיצוב, גימור וירידה לפרטים, מגיע לה את כל הכבוד, אבל הביצוע עדיין לא ברמת האיכות המצופה.

ה-DS5 לא מרגשת מספיק בכוחה, הממדים שלה מציבים אותה בין המתחרות (היא גדולה מה-A3 של אודי למשל, אך קטנה מה-A4), נוחות ואיכות הנסיעה בה לוקות בחסר וגם המחיר מעלה שאלה עניינית של תמורה. הרמה הבסיסית ביותר עולה 207 אלף שקלים, אבל הרמה הגבוהה בה הגיע רכב המבחן שלנו, שבזכותה גם שלל המחמאות על תא הנוסעים, תעלה מעל ל-250 אלף שקל. סכום לא מבוטל ששוב פונה בעיקר לפרנקופילים שמוכנים לקבל הרבה מהדבש ומעט העוקץ שהיצרניות יודעות לספק.

עוד על סיטרואן בוואלה! רכב

קונים רכב חדש? קבלו מבחן דרכים

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully