וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצדס חשמלית קובעת שיא על מסלול

מרצדס SLS AMG בגרסתה החשמלית קרעה את מסלול הנורדשלייפה הגרמני עם זמן שיא של 7:56 ד', והוכרזה לסדרתית החשמלית המהירה ביותר בעולם. אודי? כבר לא

הגרסה החשמלית של מרצדס SLS AMG הוכרזה השבוע למכונית המהירה ביותר מסוגה סביב מסלול הנורדשלייפה הגרמני. חטיבת המירוצים של דיימלר עצרה את שעון העצר על זמן של 7:56 ד', ובכך שברה את מחסום 8 הדקות הרשמי שהוצב לדגמים אלה בשנים האחרונות.

"מרצדס SLS AMG קופה אלקטריב דרייב, משקפת את הפונטציאל של המערכת החשמלית שאצורה בקרבייה" כך אומר אולה קלניוס לכלי התקשורת בגרמניה, יו"ר דיימלר העולמית. "מרצדס-AMG היא היצרנית הראשונה בעולם שמאפשרת להקיף את הנורדשלייפה המפורסם מתחת ל-8 דקות במכונית חשמלית סדרתית. זהו ציון דרך משמעותי עבור החברה".

למי שתוהה מה עלה בגורלו של השיא הקודם השייך לאודי R8 אי-טרון החשמלית (מעל 8 ד'), נספר כי החברה החליטה לאחרונה - על אף הקמפיין האגרסיבי בסרט הקומיקס 'איירון מן 3' מבית מארוול, שלא להעביר אותה לייצור. אי לכך, כל תואר שנזקף לזכותה לא יהווה מכשול למכוניות נוספות שתעשנה מאמץ ליטול בפעם הבאה את הכתר ממרצדס.

המנוע החשמלי של ה-SLS AMG מייצר תפוקה מרבית של 740 כ"ס ו-103 קג"מ. היא מוזנת מ-72 תאי סוללות לית'יום איון ומאיצה ל-100 קמ"ש ב-3.9 שניות, ועד מהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 252 קמ"ש. בעמדת טעינה מהירה, ניתן למלא את הסוללות בפרק זמן של 3 שעות, בעוד שקע ביתי יצטרך 17 שעות נוספות. הטווח המרבי, עומד על 300 קילומטרים.

לא במקרה אגב פרסמה בימים אלה מרצדס את השיא המרשים של ה-SLS AMG החשמלית. בחודש הבא, תצא המכונית לנקודות המכירה הראשונות באירופה (לא תשוק כנראה בארה"ב) במחירים שיחלו ב-430 אלף יורו (2.1 מיליון שקלים לפני מס). למרות החגיגה, חשוב להדגיש כי השיא העולמי למכונית חשמלית מכל סוג שהוא בנורדשלייפה, שייך עדיין לטויוטה: היצרנית היפנית הגדולה בעולם קבעה זמן של 7:22 ד' עם רכב חשמלי חד מושבי בשם TMG EV P002 אשתקד.

  • עוד באותו נושא:
  • מרצדס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully