וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיאט מחקה את המודל של בטר-פלייס?

12.6.2013 / 10:04

סיאט חושפת לאון חדשה בגרסה היברידית פלאג-אין, עם 170 כ"ס, צריכת דלק של 62.5 ק"מ לליטר וטעינת חשמל מנוהלת

העולם אולי וויתר על בטר פלייס והחזון החשמלי שלה, אבל הוא לא וויתר על ההנעה החשמלית. סיאט חושפת מכונית תצוגה חדשה - סיאט לאון זנית' וורדה (Green Zenith) שעשויה לקרב אותה לעבר הנעה חשמלית נקיה. מכונית זו מבוססת על הלאון החדשה בה נהגנו לאחרונה בהשקתה העולמית, אך מציעה כעת שילוב בין שני מנועים - במזין וחשמלי.

מערכת ההינע תשלב כאמור בין מנוע ה-1.4 TSI של החברה שמפיק 122 כ"ס יחד עם מנוע חשמלי שמפיק 102 כ"ס ויחד הם יעניקו הספק משולב של 170 כ"ס. סיאט לא חושפים את נתון המומנט המעניין יותר, למרות ששתי יחידות ההנעה מסוגלות להפיק נתונים מרשימים כל אחת לחוד וכמובן שיחד, אבל כן הם מספרים על צריכת דלק מעולה של 62.5 קילומטרים לכל ליטר, כאשר המנוע החשמלי מסייע למנוע הבנזין בפעולתו.

לצד הסיוע החשמלי למנוע הבנזין, הלאון ההיברידית מסוגלת לנוע על כוח חשמלי בלבד למרחק של 50 קילומטרים ממצב של סוללה מלאה ולכן כשהמנוע החשמלי מסייע בהפחתת העומס על מנוע הבנזין, מושגת צריכת דלק נמוכה זו וכן פליטת מזהמים מעולה שעומדת על 36 גרם CO2 בלבד לקילומטר נסיעה. מכאן שבעזרת מכל דלק בנפח 40 ליטרים, טווח הנסיעה של הלאון בין תדלוקים עומד לפי הצהרת סיאט על מעט מעל ל-800 קילומטרים.

סיאט לאון היברידית פלאג אין. אתר יצרן
סיאט לאון היברידית פלאג אין/אתר יצרן

מנהלת את טעינת הסוללה

סיאט לאון היברידית פלאג-אין הזו מסוגלת לטעון חשמל אל הסוללה בשני אופנים כמקובל במכוניות מסוג זה - על ידי אגירת אנרגיית בלימה והאטה ברכב בזמן נסיעה (המנוע החשמלי מתפקד למעשה כגנרטור וטוען את הסוללה) ובמקרה השני, על ידי חיבור למקור כוח חשמלי חיצוני בדומה למכונית חשמלית טהורה ומשם התוספת "פלאג-אין" לשם.

ה'חידוש' ברכב זה הוא היכולת שלו לנהל את זמן הטעינה (קרי, טעינה מנוהלת) ולנתב אותה אל הזמנים בהם יש דרישה נמוכה לחשמל באזור. פעולה שכזו, תבטיח טעינה זולה יותר עבור בעלי הרכב. מודל טעינה דומה הנהיגה בטר פלייס בעזרת עמדות הטעינה שלה למכוניות החשמליות, שאפשרו לבעלי הרכב לטעון אותם במהירות או במתינות בהתאם לצורך או ליכולת תפוקת החשמל בזמן במשק.

סיאט לאון וורדה הנה פרי פיתוח בן ארבע שנים המשותף ליצרנית הרכב, 16 חברות פרטיות ו-14 חברות ממשלתיות במטרה להציג רכב חשמלי לשוק הספרדי. בפרויקט זה הועסקו 800 מומחים מתחומים שונים ותקציבו עמד על 34 מיליון יורו.

עוד על סיאט בוואלה! רכב

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • סיאט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully