וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר התחבורה לנהגים צעירים: "מה נסגר אתכם?"

12.6.2013 / 11:03

הנהגים לעתיד מתנגדים לתוכנית רישיון הנהיגה המדורג? שר התחבורה מנמיך שפה ומנסה לפנות להיגיון הצעירים בדף הפייסבוק שלו

הפוליטיקה החדשה בפייסבוק ממשיכה לאסוף שרים. שר התחבורה ישראל כץ פרסם היום (רביעי) הודעה בעמוד הפייסבוק שלו, כתגובה להתנגדות הגוברת של הנהגים לעתיד לתוכנית הרישיון המדורג שהנהיג לאחרונה. תכנית שקובעת אמנם הורדה בגיל הוצאת רישיון הנהיגה ל-16 ותשעה חודשים, אך תחייב את נהגים אלה לעבור תקופת חפיפה מורכבת למשך חצי שנה.

בתגובה למחאות, שר התחבורה משנה את שפתו הממלכתית ובוחר במושגים מעולמם של הצעירים כמו הפניה - "אני רוצה לשאול אתכם - חבר'ה מה נסגר אתכם?". בהמשך דבריו, מנסה לשר התחבורה לפנות אל ההיגיון של הנהגים לעתיד עם ההסבר שתפקידו כשר התחבורה וכהורה הוא לשמור על חיי הצעירים במדינה. אולם מיד אחר כך, שב זה להשתמש במושגים שבדך כלל אינם ממלכתיים, בלשון המעטה. מחד, מציין השר כי הוא מבין לליבם של הצעירים וכי למרות כל היתרונות של חוק הרישיון המדורג, "בתכל'ס - בואו נודה, הוא מבאס" מסביר השר.

את דבריו הכתובים העמוד הפייסבוק שלו בחר השר ישראל כץ לסיים בנימה אישית יותר, עם סיפור המקרה של ביתו שזה עתה הוציאה רישיון נהיגה. לדבריו, זו אמרה לו משפט שחיזק את דעתו בנושא הרישיון המדורג ומקווה כי גם הנהגים הצעירים יזדהו עמו - "בשיעורי הנהיגה מלמדים אותנו איך לתפעל את המכונה שנקראת רכב ואיך לעבור טסט. לא מלמדים אותנו לצפות התנהגות של נהגים אחרים וחניות מסובכות. רק בתקופת הליווי למדתי לנהוג באמת".

לטעמנו, שינוי השפה והנמכתה ל"שפה צעירה" יותר בהחלט עשויה למשוך מעט יותר קשב מדור הנהגים העתידי, אולם נרצה לשאול את השר בהמשך לציטוט ביתו, האם לא כדאי היה לשנות את מערך לימוד הנהיגה שכן ילמד את הנהגים החדשים לנהוג באמת ולא רק לעבור טסט? הרי הורה שמעולם לא למד נהיגה מתקדמת מעבר לאותם שיעורי נהיגה שהיה צעיר בעצמו, לא יוכל כמלווה להנחיל ערכי נהיגה מתקדמים או שונים מאלה של מורה הנהיגה. לפי כך, הקדמת גיל הוצאת הרישיון והארכת תקופת המלווה, לא בהכרח עונה על הבעיה שהציגה ביתו של שר התחבורה, אשר עמה כה הזדהה.

זו אינה הפעם הראשונה שבה משתמש שר התחבורה בעמוד הפייסבוק שלו באופן "מקורי". בחודש אפריל האחרון, פרסם שר התחבורה בעמוד הפייסובק שלו תקיפה ישירה וחסרת תקדים כנגד יבואני הרכב בישראל, בקריאה לציבור הצרכנים שלא לרכוש כלי רכב חדשים. קריאה שלא זכתה לקשב רב ורציני, אם לשפוט לפי העליה המתמדת במסירות הרכב החדש בישראל.

עוד על שר התחבורה ישראל כץ בוואלה! רכב

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • ישראל כ"ץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully