וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן: אופל אסטרה סדאן 180 כ"ס

אופל מתגברת את משפחת האסטרה סדאן ברלינה בגרסת 180 כ"ס, עם שאיפות לחזר אחריי מנהלים צעירים ולקוחות פרטיים. שווה ב-140 אלף שקל?

המהפכה הטכנולוגית שחוללו מנועי טורבו קומפקטיים בענף הרכב, הביאה לכך שלהספק מרבי (כוחות סוס), משמעות פחותה בהשוואה למומנט ונפח מנוע. אם פעם "כוח" במובן הטהור שלו היה מדד משקף ליכולת האמיתית של המכונית, היום הנתון הזה כפוף למגבלות של תיבות אוטומטיות, משקל וכיול כללי של הדגם.

זה קצת מזכיר את אחד ממערכוני "החמישיה הקאמרית", בו מגלם דב נבון לקוח בבית מרקחת שמנהל מו"מ סוער עם הרוקח (מנשה נוי) על תמורה מלאה לכסף; הוא לא מצליח להבין איך בקבוק של 180 מ"ל שמכיל תרופה נגד התרחבות של הורידים, עולה בדיוק כפול מחצי ליטר קולה שמוכרים במכולת ליד ("וזה עוד אצל היקרנים" הוא מוסיף). נוי משיב ומסביר בזעם ש"מדובר פה במדע", ו"שכאן לא מוכרים שוופס", ולכן זה עולה ביוקר.

הסיטואציה הזו, הזויה ככל שתהיה, חולקת דמיון רב לנתונים המתנוססים באולמות המכירה ולחוסר ההבחנה בין הטפל לעיקר. אם לדוגמא, תקחו אדם ממוצע מן היישוב, ותבקשו ממנו לבחור בין מכונית עם 200 כ"ס למכונית עם 160 כ"ס, הגיוני שהוא יבחר באופציה הראשונה, כי הרי "יותר" מקטין את הסיכוי "לצאת פראייר" מהעסקה – וחס וחלילה שיעבדו עלינו. כלומר, הגדלתי בכמה שקלים ובתמורה קיבלתי מכונית אטרקטיבית עם ביצועים עדיפים. לא ככה? כפי שציינו בתחילה, לא בהכרח.

אופל אסטרה סדאן 180 כ"ס במבחן דרכים. ניר בן טובים
אופל אסטרה סדאן 180 כ"ס במבחן דרכים/ניר בן טובים

התוספות הקטנות שלא ממש רואים

את אופל אסטרה סדאן "ברלינה", פגשנו לראשונה לפני כמה חודשים בגרסת הבסיס, זו המכוונת לציים שבחזיתה 140 כ"ס. המפגש השני עימה, מושיב אותנו הפעם בקרבו של הדגם הבכיר והמאובזר יותר שנוסח לקלוע לטעמו של המנהל המבריק בחברת ההיי טק, או אם נקפיד להתנתק רגע מתארים עסקיים - ראש המשפחה הישראלית הבורגנית.

מחד, על העיצוב של אסטרה ברלינה 180 לא נכביר בתיאורים מיותרים, ורק נציין שהוא כובש את הנהג (וגם את הסביבה) בזכות קימורים מודגשים והופעה קרבית ונאה. מאידך, בקו התוספות בינה לבין אחותה החלשה יותר, מסתכמים הרכיבים החדשים בתוספת של גג שמש רגיל (תפור ללחות המהבילה בישראל) וחישוקי מגנזיום (עם המון המון חישורים).

האם זה מאכזב? תלוי אם אתם נמנים על חובבי קישוטים. לטעמנו, היא לא זקוקה למסקרה רצינית ומה שיש, הוא די והותר.

תא הנוסעים: איכותי ושקט

הברלינה היא מכונית גדולה ומרווחת - מרגישים זאת היטב בחלל הפנים, ובטח כשמאתגרים את נפח תא המטען המרשים שלה. בהגדרתה, היא משפחתית סדאן קלאסית, אלא שהמידות הרשמיות מכניסות את האסטרה ברלינה למגרש של הגדולות ללא רגשי נחיתות; בסיס הגלגלים שלה נמתח על פני 2.7 מ' בקירוב, כך שהתכנסות במושבי הנוסעים משיב בשיוט אוורירי וחלק ונקי מפגיעות ראש מהתקרה.

הברלינה גם קצת מחביאה את המרחק בין הסנטר לישבן שלה בגלל זווית החרטום, שכן האורך מקצה לקצה הוא 4.66 מ' ורוחבה 1.81 מ'. לשם השוואה, פורד פוקוס סדאן קצרה ממנה ב-13 ס"מ, נמוכה ממנה, ומתייצבת על בסיס גלגלים של 2.65 מ'. גם בנפח תא המטען לאסטרה יתרון של 40 ל' עם 460 ל' לרשות הנוסעים.

המושבים בברלינה - בכל הארבעה, מציעים תמיכה סולידית לרגליים ולכתפיים. קל לאתר את התנוחה הנכונה בזכות ידיות נוחות לשימוש ומתג הקשחה לגב התחתון. מעמדת הפיקוד, לפחות ברושם ראשוני, הקונסולה של האסטרה תמיד נראית קצת מבולגנת ועמוסה, "רועשת" עם הרבה מתגים צפופים, ארבעה גלגלים ששולטים על הרדיו ובקרת האקלים, ושורה של בקרות לתפעול הרדיו והמכשורים. התקן USB אגב אינו בנמצא (רק AUX).

האיכות הכללית, כולל הפרטים הקטנים בדיפונים, הדלתות והחיפויים מסביב, היא בסך הכול בקנה אחד עם התוצרת האירופית בדרג האמצעי, על אף שפה ושם ישנן תזכורות לגנטיקה המשותפת לשברולט קרוז בשל שימוש בפלסטיקים פשוטים למראה ולמגע. גלגל ההגה לעומת זאת עטוף עור, קוטרו קטן והוא מתלבש מצוין על כפות היידים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אופל אסטרה סדאן 180 כ"ס במבחן דרכים. ניר בן טובים
אופל אסטרה סדאן 180 כ"ס במבחן דרכים/ניר בן טובים

180 כ"ס, זה אומר הכול לא?

מנוע ה-1.6 ל' טורבו של הברלינה הנבחנת משרת באירופה גרסאות GTC ספורטיביות וחמות במרכב חמש דלתות, אלא שלהן הוכשר כיול ממוקד לנהיגה אגרסיבית והן מחוברות לתיבות ידניות. הן גם רזות מהסדאן הזו בכמה קילוגרמים משמעותיים (הברלינה כמעט 1.4 טון) ולכן התוצאה על הכביש היא שתי חיות שונות באופיין: האחת מנומנסת ומרוסנת, ואילו השנייה רק מחפשת במה לנעוץ את השיניים.

אז ככה: עם 180 כ"ס בקנה, ו-23 קג"מ המתקבלים ב-2,200 סל"ד בחיבור לתיבת שש מהירויות אוטומטית, הברלינה מבצעת כמה דברים ברורים ובאופן שמחמיא לגזרה האלגנטית שלה: היא משייטת במהירות ובגמישות, עוקפת בביטחון מרשים – עם הורדה של הילוך אחד או שניים בתזמון די מדויק, משאירה מכוניות משתרכות אחריה ביציאות מהרמזור, מושכת עד גבולות הקו האדום עם מרץ ורצון, ומספקת נתוני האצה ספורטיביים למחצה: 0-100 קמ"ש ב-9 שניות ו-80 עד 120 קמ"ש ב-6.8 שניות במסגרת המבחן.

אם משווים זאת לגרסת ה-140 כ"ס, בעימות על הנייר, מסתמן שהיא מקזזת לפחות שניה או יותר מזמן ההאצה מהמקום ל-100 קמ"ש, מכסחת שתי שניות בהאצות ביניים ולשם הפרוטוקל, היא גם מגיעה ל-213 קמ"ש מרביים.

אופל אסטרה סדאן 180 כ"ס במבחן דרכים. ניר בן טובים
אופל אסטרה סדאן 180 כ"ס במבחן דרכים/ניר בן טובים

כוח מנוע בתנועה, שווה הנאה?

כשבוחנים את המנוע לעומקו ומוסיפים שינויי כיוון, בלימות חריפות והעברות משקל, מגלים את מה שבעצם ידענו מלכתחילה: האסטרה ברלינה לא נועדה לרגש, לרתק או למסמר אתכם למושב. היא אפילו די תקיפה במשוב המאופק שהיא מחזירה מהכביש כשבכל זאת מחברים פעלול אחד או שניים.

המנוע כאמור מספק תפוקה אנרגטית, והוא מתמודד עם משקלה של הברלינה בקלילות. כשמפנים אותה אל סדרה של פניות מתפתלות, אף פעם לא מתקבלת תחושה שהיא "לא תצא מזה" עם קצת שליטה על המצערת (שתגובתה חדה יותר בגרסה זו) והיגוי חשמלי טוב באופן יחסי שמקל על מלאכת הניהוג, אם כי הוא מאבד משהו מהתקשורת דווקא כשעוברים לתחומים תלת ספרתיים גבוהים.

מצד שני, חלה התפכחות מהירה של הנהג לגביי היכולת לדחוק אותה לגבולות: הברלינה מפגינה תכונה של מכונית "מרחפת", על פני אישיות קרבית שתולה בכביש, ודבר זה בא לידי ביטוי בזנב אחורי משוחרר מעט, דוושת בלם לה מהלך ארוך וספוגי (לא משכנעת בכושר ההאטה), ובבקרת יציבות שמתערבת בנעשה תדיר – ולא תמיד משתלטת על הסחרורים בזריזות. במילים אחרות, עזבו אותה לנפשה.

בד בבד, האסטרה ברלינה מחזירה עם ריבית בכל מה שנוגע לנוחות נסיעה – וזה הרבה יותר משמעותי מן הסתם לרוב המשפחות בישראל. המתלים בברלינה מאוזנים באופן משביע רצון, הם קצרים, רכים ומרסנים, ומאפשרים צליחה של בקעים ובורות עם מינימום זעזועים למרכב ולשתי השורות. קל לחיות איתה בעיר ובנוסף לכך, שוררת דממה בקבינה גם במהירות אוטוסטראדה (פרצי רוח מעל 120 קמ"ש בלבד), וצריכת הדלק למנוע זה נעה בין תאבון בריא – 8 ק"מ לליטר בנהיגה תוקפנית, ועד 13 ק"מ לליטר בנהיגה שלווה.

אופל אסטרה סדאן 180 כ"ס במבחן דרכים. ניר בן טובים
אופל אסטרה סדאן 180 כ"ס במבחן דרכים/ניר בן טובים

המספרים זה לא הכול

במרווחים של 40 כ"ס בין גרסת ליסינג לגרסה המיועדת ללקוח הפרטי, יכול להיות שההחלטה אם להוסיף עוד 15-16 אלף שקלים ולהתייצב במחיר רכישה של 140 אלף שקלים, היא באמת חוויה מאוד סובייקטיבית, הרבה יותר בכל אופן ממה שניתן לשקף דרך דפי הרשת.

מתוך המבחן, עולה כי האסטרה ברלינה 180 היא מכונית שמבצעת את החלק הדינאמי, בעיקר - ולמי שחייב כימות, ב-30% בערך טוב יותר לעומת הגרסה הפשוטה ביניהן, וזה עומד לזכותה כמו כל ערך שנכנס למשוואה. אולם, בכל הנוגע ליתר התכונות – אין כאן בשורה שתטה את הכף בצורה נחרצת לצד מוגדר, שכן האבזור הינו העתק מלא להוציא חישוקים וגג שמש.

בשורה התחתונה, אם אתם פונים לכוונה של האסטרה ברלינה ומרבים בנסיעות ברחבי הארץ עם בני הבית, מומלץ לקחת את מהדורת ה-180 כ"ס בחשבון. אבל, סביר שלא תחוו אכזבה גם בגרסה הראשונה שעושה עבודה יעילה לא פחות.

עוד הרבה על אופל בוואלה! רכב
קונים רכב חדש? מבחני דרכים חדשים
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • אופל
  • שלמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully