וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן: אופל אסטרה ברלינה (סדאן)

12.11.2012 / 8:28

העיצוב נאה מאוד, תא הנוסעים מרווח והמנוע גמיש. האם לאופל אסטרה סדאן החדשה יש את כל מה שדרוש כדי להרים את המותג?

בהתחשב בנתוני המכירות המדהימים של גרסאות הסטיישן ואף של המכוניות הזעירות והידניות, קשה עוד לומר ששוק הרכב בישראל עודנו מקובע על נוסחת האלף-שש-מאות, גיר אוטומטי ו-4 דלתות. הטעם השתנה, הארנקים פחות עמוקים וגם התובנה שאין צורך לקנות רכב שאין בו צורך חלחלה לתודעה.

למרות זאת ואולי על אף כל זאת, באיחור משמעותי הגיעה לישראל גרסת הסדאן (4 דלתות) של אופל אסטרה. התקוות ממנה גדולות מאוד ולמרות שההיצע עד לרגע הגעתה כלל כבר את גרסת ההאצ'בק (5 דלתות) וגרסת סטיישן יעילה במיוחד, רק מאות מכם בחרו להביאה הביתה מדי חודש. לא מספרים בולטים במיוחד בשוק הרכב המקומי, בטח שלא לעומת אלפי מכוניות פורד פוקוס שנמכרות כאן מדי חודש, אבל לפחות עכשיו היצע דגמי האסטרה מלא - סדאן, סטיישן, האצ'בק וקופה ובקרוג גם גרסה פתוחה.

אבל האם כעת, עם האופל ברלינה החדשה (זה שמה הישראלי) יסתובבו השולחנות? לקחנו אותה מיד עם הגעתה לישראל כדי לתהות על קנקנה.

מבחן אופל אסטרה ברלינה. קובי ליאני
מבחן אופל אסטרה ברלינה/קובי ליאני

יפה מבחוץ, מוכרת מבפנים

בהמשך לשיוך המשפחתי לשברולט, גרסת הסדאן של האסטרה מבוססת על מכללים המשותפים לה ולשברולט קרוז. אולם במבט חיצוני, קשה מאוד למצוא את הקרבה הזו. האסטרה ברלינה נראית שונה לגמרי מהאחות הקוריאנית-אמריקנית ולטעמנו אפילו נראית טוב ממנה בזכות יחידות התאורה המודרניות וכמובן הפיסול הכללי שנטע בה שלל קמטים והדגשות.

כשפותחים את הדלתות ונכנסים אל הקבינה, הדמיון לקרוז חוזר ובגדול. מדובר באותו דשבורד, אותו הגה ואותם רכיבים מסביב. זה לא רע כמובן שכן האופל אסטרה מצליחה לשמור על רמת איכות גבוהה וגם הירידה בה לפרטים טובה. גם בה צריך להתרגל לעומס המתגים במרכז הדשבורד, אבל בסך הכל מדובר במכונית נעימה מאוד לשימוש.

מבחינת המרחב בה, מאחור המצב טוב למבוגרים ומעט פחות לילדים עם מושבי בטיחות גדולים וגם הנהג יחוש בצפיפות קלה באזור ברך ימין מחיכוך קבוע עם בסיס הדשבורד. תא המטען שלה גדול ושימושי (460 ליטר) ופתיחתו מגלה שמחד אמנם פתח ההטענה מעט צר, אבל ניכרת שם השקעה גדולה יותר בגימור ובאיכות לעומת הקרוז המקבילה - יש כיסוי נאה למנופי דלת תא המטען, יש שכבה עבה של בידוד רעשים וגם ווים לתליית שקיות קניות. האיכות הגבוהה הזו גרמה לכך שהנסיעה באופל אסטרה ברלינה הייתה לשקטה מאוד מבחינת הרעשים המוחזרים מהכביש ורק מעט רעשי רוח נשמעים ממהירות נסיעה תלת ספרתית.

מבחן אופל אסטרה ברלינה. קובי ליאני
מבחן אופל אסטרה ברלינה/קובי ליאני

1.4 טורבו 140 כ"ס

את המנוע של האסטרה סדאן פגשנו כבר בהזדמנויות רבות ולו 1.4 ליטרים בנפח, 140 כ"ס וגם 20.4 קג"מ של מומנט. המנוע הזה משודך לתיבת הילוכים אוטומטית לה 6 מהירויות. המנוע הזה מאוד מחמיא לאסטרה הזו עם פעולה חלקה ונעימה בכל שימוש וגם הכוח שלו מאפשר לה להיות זריזה ביחס לתנועה שמסביבה. רמיסת הדוושה עד לשטיח מעמידה תביא אותה ל-100 קמ"ש תוך 10 שניות, זמן ההאצה מ-80 ל-120 קמ"ש עומד על 8.5 שניות וצריכת הדלק במבחן שלנו עמדה על 12.5 ק"מ לליטר בממוצע.

במילים אחרות, האסטרה ברלינה צפויה להיות מהירה ממרבית המשפחתיות שמסביב וגם חסכונית מהן אם מקפידים ללחוץ בעדינות על דוושת ההאצה. בקטעי הנהיגה הרגועים במבחן שלנו ראינו אף צריכה של מעל ל-16 קילומטרים לליטר וכשאימצנו אותה מאוד במעלה כבישים הרריים ירדה הצריכה לכדי 9 ק"מ לליטר.

תיבת ההילוכים מתאימה מאוד לאותו שימוש רגוע ומתון עם יחסי העברה ארוכים (100 קמ"ש בכ-1,800 סל"ד) והדבר גורם לכך שכמעט בכל לחיצה על הדוושה מאופי הנהיגה שכזה, היא נאלצת לבצע הורדה של הילוך אחד או שניים לפחות. אולם עדיין, פעולתה חלקה, נעימה וחפה מזעזועים מיותרים. הערה אחת לנו בנושא זה, היא לנטייה של ניהול המנוע לכבות את המזגן בהאצה חזקה.

מבחן אופל אסטרה ברלינה. קובי ליאני
מבחן אופל אסטרה ברלינה/קובי ליאני

מתלים קשיחים יותר, הגה חד יותר

שברולט קרוז המקבילה של האסטרה ברלינה לא חיבבה במיוחד כבישים מפותלים ולכן אנשי אופל הרגישו צורך לעשות בה מעט התאמות לטעם האירופי. את אלה מרגישים מיד עם הפניית ההגה הראשונה בכביש מפותל. שני דברים עולים בה - ההגה מהיר וחד בה מעט יותר, מה שמתבטא ברצון משופר לשנות כיוון ושנית, המתלים שלה הוקשחו מעט, כך שמלבד החדות בכניסה לפניה, הגוף של האסטרה מרגיש גם הדוק ויציב יותר בתוך וביציאה מהפניות.

לא מדובר עדיין במכונית ספורטיבית, אבל כן מדובר במכונית שכבר לא מחמיצה פנסים בכבישים הרריים ולא מבאסת את הנהג שם. הקשחת המתלים באה במעט על חשבון הנוחות הכללית וההתמודדות עם שיבושים באספלט. היא מרגישה מעט מוחשית יותר בפגיעה במהמורות, אבל היא עדיין בולעת את הזעזועים הקטנים היטב ובניגוד לקרוז, גם לא ממהרת להתרסק על שיבושים גדולים. באופן אישי, אנחנו מעדיפים אותה כך.

לצערנו, בניגוד למגמת השיפור הנרחבת ביחס לקרוז ואף ביחס לגרסת ההאצ'בק של האסטרה, הבלמים שזכו לביקורת שלילית בעבר נמצאים גם כאן. הלחיצה על הדוושה מרגישה רכה וספוגית מדי, עצמת הבלימה רחוקה מלהרשים וגם העמידות של הבלמים בפני התחממות נמוכה למדי. בהחלט הגיע הזמן שאופל יפנימו את ההערות יתקינו בה בלמים ראויים יותר.

מבחן אופל אסטרה ברלינה. קובי ליאני
מבחן אופל אסטרה ברלינה/קובי ליאני

125 אלף שקל

המבחן שלנו גילה שלאופל אסטרה ברלינה החדשה יש כמעט את כל מה שצריך כדי להצליח בשוק המקומי, או לפחות להוות בו אלטרנטיבה של ממש לעדר הצרכנים שנוהר אחרי הפורד פוקוס. היא מאובזרת (בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט, מגביל מהירות, מחשב דרך ומערכת שמע עם חיבורי AUX ותקשורת בלוטות' אך ללא כניסת USB). יש לה מנוע מודרני ומוגדש, עיצוב נאה ושימושיות טובה מאוד. כל זה יינתן לכם תמורת 125 אלף שקלים. לחובתה כאמור, רק שתי נקודות חולשה - מזגן שמכבה את עצמו כשהמנוע מתאמץ ובלמים חלשים מדי.

רכב המבחן הוסיף שלושה תפנוקים שאינם כלולים במחיר זה וידרשו הוצאה נוספת ואלו הם חלון שמש (5,000 שקל), מערכת מולטימדיה עם מסך מגע (5,000 שקל) וחישוקי 17 אינטש מקוריים (2,500 שקל). תוספות בהחלט נחמדות, אבל בהחלט אפשר גם בלעדיהן.

עוד על אופל בוואלה! רכב

קונים רכב חדש? קבלו מבחני דרכים

"לייק" אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

ממשיכים לדבר על מכוניות בפורום הרכב של וואלה!

מבחן אופל אסטרה ברלינה. החדשות
מבחן אופל אסטרה ברלינה/החדשות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully