וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאזדה: "לא חושבים על היברידי או חשמלי"

מאזדה שוללת הכשרת דגמים היברידים בעתיד הקרוב ותמשיך להתמקד במנועי בנזין ודיזל קומפקטיים וחסכוניים. "לא מצאנו סיבה לייצר דגם חשמלי לפני 2020"

מאזדה אשרה בימים האחרונים שאין בכוונתה לייצר דגמים היבידים או חשמליים (EV) בעתיד הקרוב. במקום זאת, תמשיך החברה היפנית לפתח את מנועי הבנזין הקומפקטיים מסדרת 'סקיי אקטיב' ולהרחיב את השימוש במנועי דיזל אקולוגיים ומנועים בכירים עם מנגנון i-eloop - טכנולוגית אגירת אנרגיה קינטית בזכותה מניבה המשפחתית הגדולה מאזדה 6 צריכת הדלק מרשימה (17 ק"מ לליטר במנוע ה-2.5 ל').

מנועי הסקייאקטיב, שהוצגו לראשונה ברכב הפנאי CX-5, מעניקים למכונית צריכת דלק לא גבוהה, הן בשל הטכנולוגיה שאצורה ביחידות (בעירה יעילה יותר), והן בשל שימוש בחומרי ייצור קלים בגוף המכונית לצד עיצובה האירודיאנמי (הפחתת מקדם הגרר). מאז שנחשפה, מאזדה היא בין היחידות בעולם שמשווקת מנועים גדולים שעומדים בתקנות הפליטה ללא הצורך בתגבור חשמלי מסוג כזה או אחר.

מלבד התרחקות מענף ההיברידיות, מאזדה הדגישה שאין לה שום תוכניות להכנס לתחום החשמלי. אשתקד, מאזדה שיווקה מספר דגמי אבטיפוס של מאזדה 2 חשמלית, אולם אלה נועדו לצרכים פנימיים בחברות קטנות ונמכרו במסגרת חבילות ליסינג לטווח קצר. למרות דיווחים שצצו בחודש הקודם, היא אינה מתכוונת להתחרות עם תאומה חשמלית של מאזדה 3 ברכב דוגמת ניסאן ליף.

"ייצרנו מאזדה 2 חשמלית שפועלת מצוין, אותה הצגנו רק כדי להשתיק את מי שטענו שאנחנו לא מסוגלים לעשות את זה", כך מסביר מנכ"ל מאזדה בריטניה, פיטר אליבון. עוד הוא מוסיף, "למעשה זו אינה משימה קשה כלל וכלל לייצר דגם EV, אבל מבחינת ביקוש של הקהל והכנסות לעומת השקעה, אנחנו לא צופים שיש לכך סיבה מוצדקת לפני שנת 2020. אם וכאשר יגיע הרגע, נכריז על כך רשמית".

מאזדה 3 החדשה נחשפת
עוד הרבה על מאזדה בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • מאזדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully