וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה: סיאט לאון ST סטיישן

גרסתה השימושית של סיאט לאון החדשה, ה-ST, תחשף רשמית בתערוכת פרנקפורט. תציע מרווח משופר, מנועים מגוונים וחלל אחסון מרבי של עד 1,470 ל' בתא המטען

לקראת הבכורה החגיגית בתערוכת פרנקפורט, חושפת סיאט את גרסת הסטיישן השימושית והחשובה בסדרת הלאון החדשה. מלבד מרכב ה-3 וה-5 דלתות הסטנדרטי אותו פגשנו לא מכבר, תהיה זו הופעת בכורה בתצורה זו ליצרן הספרדי, מאז שנוסדה הלאון לפני למעלה מעשר שנים.

הלאון זוכה לעיצוב סטיישני קלאסי בדמותה של האיביזה פלואו, אך בשל הפערים בין הדגמים, הלאון קיבלה דגשים ספורטיביים יותר בחלק הקדמי והאחורי ובקו המותניים. סיאט עטפה אותה בחבילה קוסמטית מכובדת הכוללת חישוקים חדשים, מסילות גג אופציונאליות ועוד כמה נגיעות בבתי התאורה (LED), אולם התוצאה הסופית קצת פחות מחמיאה למשפחה הנאה הזו, במיוחד לצדה של הלאון SC.

גם במידות וההיקפים ישנם הבדלים לא קטנים: גרסת הסטיישן מוסיפה עוד 27 סנטימטרים לאורכה הכללי, מתרחבת קלות במרחבי הכתפיים, אך שומרת על בסיס הגלגלים וגובה התקרה. שינויים אלה מאפשרים לה לפתוח את חלל הפנים בשורה שתיים, כך שנפח תא המטען יעמוד מעתה על 587 ל' ללא קיפול המושבים - שיפור יותר מ-200 ל' על פני הגרסה הקומפקטית, ועד 1,470 ל' בקיפול מלא של השורה.

סדרת המנועים מועתקת במלואה מהלאון הקומפקטית, משמע יחידות ה-TSI ו-TDI המסורתיות בחיבור אל תיבות ידניות ששה הילוכים או רובוטיות DSG עם שבע מהירויות עם שילוב של מנגנוני 'עצור וסע'. הספק מנועי הבנזין (1.2 ל' -2.0) ינוע בין 90 ועד 185 כ"ס, כשמנוע הבנזין המרכזי 1.4 ל' TSI לו 140 כ"ס, צורך בממוצע כ-18 ק"מ לליטר לדברי היצרן. פרט לכך, מציינים במותג הספרדי כי הלאון ST אמנם מעט כבדה יותר מהלאון הקומפקטית בשל תוספת של 45 קילוגרמים אל 1,233 ק"ג, אולם היא עדיין הקלה ביותר בקבוצה זו.

גם רשימת התוספות מגיעה ישירות מהלאון הקומפקטית, עם אמצעים כמו בקרת שיוט אדפטיבית (ACC), ובגרסות FR גם מערכת מתלים עם מספר מצבי כיול. תוספת המחיר לגרסת הסטיישן מוערכת באירופה בכ-1,000 יורו לכל היותר.

הלאון החדשה (קומפקטית) צפויה לנחות בחופינו בחודשיים הקרובים (אוגוסט-ספטמבר), בעוד הסטיישן תחבור אליה בתחילת 2014, כך מסרה לוואלה! רכב היבואנית 'צמפיון מוטוורס'.


מבחן לסיאט לאון החדשה
עוד הרבה על סיאט בוואלה! רכב

סיאט לאון ST. אתר יצרן
סיאט לאון ST/אתר יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • סיאט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully