וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה קורולה היברידית: 33 ק"מ לליטר

טויוטה החלה לשווק ביפן גרסאות היברידיות חדשות לקורולה סדאן וסטיישן עם מנועי בנזין 1.5 ל', סוללות קלות וצריכת דלק מרשימה. אצלנו?

היברידי (Hybrid) הוא כמעט שם נרדף למכונית טויוטה, ואכן לצד הפריוס והקאמרי, אוריס ויאריס, הופעתה של הקורולה ההיברידית ביפן עשויה לחזק את הסדרה החדשה עוד יותר מכפי שהיא בימינו (גם בארץ הביקוש לדגמים הסטנדרטיים גבוה מאוד). השאלה היא, האם לקורולה ההיברדית מקום בצי המכוניות המקומי של יוניון מוטורס לכשתהיה לה מהדורה אירופית ואמריקנית?

טויוטה קורולה היברידית. אתר יצרן
טויוטה קורולה היברידית/אתר יצרן

טויוטה תשווק את הקורולה (פילדר ביפן) במרכבי סדאן וסטיישן, עם מעט תוספות חיצוניות ופנימיות. תחת מכסה המנוע, שוכנת ערכה היברידית עם מנוע 1.5 ל' בנזין בחיבור אל מנוע חשמלי. התפוקה המשולבת (במונחים היברידים) עומדת על כ-100 כ"ס, כאשר 61 כ"ס ו-11 קג"מ מגיעים ממנוע הבערה ו-75 כ"ס ו-17 קג"מ מוזנים ישירות מהמנוע החשמלי.

הסוללות, הן מסוג ניקל מטאל היידריד קומפקטיות. אלה מעבירות את העוצמה למנוע החשמלי שאף דואג לתפקוד של משאבת המים, כך שהעומס על המערכת המנועית פוחת במידה מסוימת. תיבה רציפה שולחת את כוח הכלאיים לגלגלים הקדמיים, ובתמורה לנסיעה רגילה ונטולת שגעונות, טויוטה טוענת לצריכת דלק ממוצעת של כ-33 ק"מ לליטר.

כמה סנטימטרים של מרווח נוסעים איבדה הקורולה לאחר התקנת הסוללות? ובכן, פחות מכפי שחושבים. היצרנית היפנית התקינה את הסוללות מאחרי המושבים בשורה השנייה, ועל כן גרסת הסטיישן בתמונה מכילה מ-407 ל' ועד 872 ל' בקיפול המושבים. הסדאן איבדה כ-9 ליטר לערך.

חובה להזכיר שוב, ולהדגיש כי הקורולה 'אקסיו' ו'פילדר' - מהדורות משפחתיות שנמכרות עבור השוק היפני הושקו כבר במרץ, ואלה גרסאות שונות (בעיקר מבנית וקוסמטית) מהקורולה המשווקת באירופה, ישראל ובארה"ב. יחד עם זאת, הטכנולוגיה המנועית זהה, כך שאם נראה כאן קורולה היברידית, היא תוכל בהחלט לעמוד מאחרי המספרים שפורסמו.

היבואנית לישראל בכל אופן, מוסרת כי באירופה ובישראל נמכרת אוריס היברידית, ולכן קורולה היברידית כנראה אינה על הפרק.

טויוטה קורולה החדשה במבחן דרכים
עוד הרבה על טויוטה בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully