וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה: פיג'ו 308 החדשה

פיג'ו משתדרגת ומציגה את ה-308 החדשה לקראת הבכורה בתערוכת פרנקפורט. תשען על פלטפורמה מודרנית ותישא בחזיתה גם מנוע שלושה צילינדרים חסכוני

כבר בתחילת השנה פיג'ו החליטה ליצור הבדלה ברורה יותר בינה לבין סיטרואן, ואחת המכוניות הראשונות שמבליטות את הפירוד הזה היא ה-308 החדשה שזוכה לשלל שדרוגים משמעותיים כדי להופכה תחרותית הרבה יותר מול מובילת הקטגוריה - פולקסווגן גולף. בכך, היא אף מנסה להתנער מתדמית "עממית" המקושרת למשל לפורד פוקוס או יונדאי i30

הדור החדש של ה-308, שלמעשה הוצג חלקית לפני כמה חודשים, נשען על פלפטורמת ה-EMP2 של הקונצרן. זוהי תבנית חדשה המשרתת מספר גדול של דגמים והיא בעלת משקל מופחת, מרכז כובד מאוזן יותר, היגוי חשמלי ויכולת התנהגות (פוטנציאלית) מכוילת לביצועים טובים יותר. התוצאה של אמצעים אלה, היא כיסוח של 140 קילוגרמים במשקלה והסרת סרחי עודף, כך שהיא שוקלת קרוב יותר ל-1.4 טון ואורכה יהיה 4.25 מ' (קיזוז של כמה מילימטרים). תא המטען צמח ל-470 ל'.

ה-308 תעתיק את רוב מנועי ה-THP טורבו של ב.מ.וו-פיג'ו-סיטרואן, (חמישה מנועים לפחות), אך החידוש העיקרי הוא התקנת מנוע ה-1.2 ל' שלושה צילינדרים (17 ק"מ לליטר) ותיבות אוטומטיות ששה הילוכים רגילות, כמעט בכל ההיצע של פיג'ו. מנועי הדיזל HDI יהיו החסכוניים ביותר בצי הדגמים, לרבות מנועי ה-E-hdi להם גם פליטת CO2 נמוכה במיוחד.

את אתם מחפשים מקורות השראה לעיצוב, אפשר שחלקם הגיעו מרכב הראווה הותיק פיג'ו SR1 וקולקציית הדגמים שפותחה על פי הנוסחה של ה-508 וה-3008. ההבדלים הגדולים ביותר יהיו, כך מסתמן מדיווחי החברה, בתוך תא הנוסעים ואיזור המחייה מאחור. לא רק איכות החומרים עלתה כתה,, אלא גם בקרות הבידור תהיינה נגישות יותר להפעלה בזכות צג מגע בגודל 9.7 אינטשים. ברשימת התוספות גם גג פנורמי רחב כמובן.

בנוסף לכך, תכלול ה-308 מגוון אמצעי בטיחות חשובים: בקרת סטייה מנתיב, בקרת שיוט דינאמית, ניטור שטחים מתים בשדה הראייה, בלימה אוטומטית במהירות עירונית, בקרת תאורה חכמה, בקרת יציבות משופרת ועוד.

המכונית תוצג יחד עם גרסאות ספורט והיברידיות של המותג בתערוכת פרנקפורט הקרובה. לישראל היא תגיע כאמור בתחילת השנה הבאה.

עוד הרבה על פיג'ו בוואלה! רכב

פיג'ו 308. אתר יצרן
פיג'ו 308/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully