וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אודי נאנוק: כשאיטליה וגרמניה נפגשות

מה קורה כשסדנת עיצוב איטלקית וחטיבת פאר גרמנית משתפות פעולה? קבלו את האודי נאנוק קונספט, מכונת קיצון דרמטית עם מנוע קיצוני , מעט יכולת שטח וביצועים מעולם אחר

עם פתיחת התערוכה בגרמניה, המתינו כולם במתח להופעתה של אודי קוואטרו ספורט קונספט - מהכוכבות הגדולות של האירוע. אבל, אף אחד לא ציפה לקונספט השני שיעלה על במותיה של החטיבה הגרמנית מייד אח"כ. כן, מי שחשב שיצירת המופת היא הקוואטרו הצהובה, שחזרה ברוח חדשה אחרי 30 שנה, גילה כי המכונית השנייה שאודי הציגה בפרנקפורט, נאנוק קונספט, גנבה את ההצגה בקלות.

אודי ניצלה, באופן לגיטימי כמובן, את בעלותה של פולקסווגן על למבורגיני כדי ליצור קשר עם סדנת העיצוב האיטלקית של 'איטלדיזיין' (ג'יו'גארו) שקפצה על ההזדמנות לעצב את הגרמניה הכוחנית, במעין המשך לא ישיר למכונית הקונספט 'פארקור' העצמאית אותה חשפו האיטלקים כמה חודשים קודם לכן בתערוכת הרכב בז'נבה.

למרות הדמיון הרב ביניהם, הפארקור והנאנוק נבדלות בכמה היבטים משמעותיים. דבר ראשון שמייד מבחינים בו, הוא שהנאנוק נאמנה לשפת העיצוב העכשווית של אודי - מה שרומז על ה-R8 הבאה. דבר שני שמבדיל ביניהם, הוא שהפארקור הייתה מצוידת במנוע בנזין של למבורגיני (שגם משרת את ה-R8 כאמור), אולם הנאנוק מצידה מצוידת מנוע טורבו דיזל מרכזי בנפח 5.0 ל' TDI V10. לזה הספק של 545 כ"ס ויותר מ-100 קג"מ מטווח של 1,500 סל"ד. החיבור הוא לתיבת הילוכים S טרוניק מחוזקת עם 7 הילוכים שמעבירה את העוצמה לכל הגלגלים.

על משקל של 1.9 טון (לא בדיוק דוגמנית שדופה), תוצאה של שלדת אלומיניום ורכיבי קרבון (סיבי פחמן), מאיצה האודי נאנוק ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות ועד מהירות מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש, או ללא מגביל עד 305 קמ"ש. המנוע נשען על שלדה מחוזקת, לה גם ערכת מתלים אדפטיבית שמאפשרת לנהג לבחור באופן ידני את גובה המרחק (גחון) מהקרקע, בעוד מחשב מנהל באופן אוטומטי את הגובה בכפוף לשינויים בסוג האחיזה (אספלט או כורכר). ירידה לשביל לדוגמא, תגביה את המרכב ללא התערבות הנהג.

בניגוד לקוואטרו קונספט, הנאנוק היא יותר כוון מחשבה על רכב על ורסיטילי, מאשר מכונית שנראה אותה על הכביש בקרוב. שילוב בין יכולת עבירות מינימאלית לעוצמה רצינית על הכביש הסלול התחברו כאן לרעיון שאולי יגיע ליישום כשיהיה לכך ביקוש אמיתי.

עוד הרבה על אודי בוואלה! רכב

אודי נאנוק קונספט. אתר יצרן
אודי נאנוק קונספט/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully