וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אודי קוואטרו הבאה: 700 סוסים היברידיים

קוביליאני

9.9.2013 / 15:55

שלב נוסף בדרך לשיגעון. אודי חושפת פרטים נוספים אודות מכונית הקופה החזקה שתופיע בעתיד. המון כוח, עיצוב מרשים וידידותיות לסביבה

33 שנים לאחר הולדת אודי קוואטרו המיתולוגית ששינתה את פני מירוצי הראלי בעולם ו-30 שנים לאחר ייצורה של הגרסה הקצרה והאגרסיבית (ספורט קוואטרו), אודי עושה שימוש נוסף בשם כדי לחשוף בתערוכת פרנקפורט הקרובה גרסת קונספט פרועה נוספת, כפי שעשתה לפני 3 שנים.

לקוואטרו המקורית היו 306 כ"ס כתחמושת ואילו הגרסה המודרנית מכפילה ויותר את העוצמה והיא גם מייצרת אותם באופן שונה. מצד אחד, בחזית שלה מוצאים את אותו מנוע שמצוי גם ב-RS6 החדשה וזה אומר V8 בנפח 4.0 ליטר עם שני מגדשי טורבו ותפוקה של 560 כ"ס ו-71.3 קג"מ. בין המנוע הזה לבין תיבת ההילוכים הטיפטרוניקית שעברה התאמה מיוחדת למכונית זו, נמצאת פרוסה נוספת. מנוע חשמלי שנועד לתגבר את תפוקת המנוע בעוד 147.5 כ"ס וכן 40.7 קג"מ. החישוב הכללי מעמיד את ההספק על מעט מעל ל-700 כ"ס ואת המומנט על 81.5 קג"מ.

הנתונים המבהילים האלה מייצרים ביצועים מבהילים עוד יותר - 3.7 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית מוערכת של מעל ל-330 קמ"ש. אבל אודי לא שוכחים שאנחנו נמצאים בשנת 2013 שבה הסביבה מדברת יותר מהביצועים. מנוע הבנזין מסוגל להשבית ארבעה מתוך שמונת הצילינדרים בנסיעה רגועה והמערכת החשמלית מסוגלת לאפשר לאודי הזו לנוע למרחק של 50 קילומטרים על חשמל בלבד. בנסיעה ממושכת ורגועה ובשילוב שני המנועים, אודי מצהירים על צריכה מרשימה של 2.5 ליטרים של בנזין לכל 100 קילומטרים, כלומר על ליטר דלק לכל 40 קילומטרים. לנו לפחות הנתון הזה נשמע דמיוני למדי לנוכח כושר הביצועים של המכונית, ההיכרות המוקדמת שלנו עם ה-RS6 ה"רגילה" ומשקלה של הקוואטרו שעומד על 1,850 קילוגרמים.

הספורט קוואטרו היא אמנם מכונית מעוצבת למשעי עם תא נוסעים מוקפד לא פחות ואודי בהחלט מכבירים על כך במילים, אבל אותנו מעניינת יותר הכוונה של אודי בהצגתה של מכונית זו. על מה היא רומזת? מה מתבשל מאחורי מסך הברזל של אודי? לטעמנו, אודי משתמשת במכונית זו כדי להציג את הטכנולוגיה ההיברידית שלה, שתוצג מאוחר יותר גם בגרסאות שפויות יותר ויותר מאשר כוונה אמיתית לייצר מכונית קופה קטנה עם ביצועי 'על', אבל לחלום מותר, אז תחלמו.

עוד על אודי בוואלה! רכב

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • אודי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully