וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השעון שיספר לך כמה דלק צורכת המכונית

ניסאן השיקה בתערוכת פרנקפורט שעון חכם עבור מוצרי NISMO שמחבר את הנהג ישירות למערכות המידע של הרכב, החל מצריכת דלק, מהירות, הוראות ניווט וכן מפקח על מצבו הבריאותי

שעונים "חכמים" הם לא רק המצאות שיצאו מענף חברות האלקטרוניקה ויצרניות השבבים. ניסאן, יצרנית הרכב היפנית, חשפה בתערוכת פרנקפורט שעון יד (סמארטווץ') מתקדם מבוסס בלו-טות', שהינו הראשון מסוגו עבור כלי רכב ומיועד, בינתיים, בלעדית עבור סדרת מוצרי NISMO הספורטיביים - שסנונית ראשונה מאלו הגיעה לאחרונה לארץ (ג'וק ניסמו).

מאחר והשעןן נתפר לצרכני NISMO, הוא פותח עם תכונות ייחודיות המאפיינות את הנהגים של המותג, ולכן מתמקד פחות באלמנטים כמו חיבור מקוון לרשתות חברתיות כמו פייסבוק וטויוטר או לסמארטפון, אלא מוקדש כולו לתקשורת בין הנהג למכונית ולמידע החיוני שהרכב משדר בזמן אמיתי.

בין תכונותיו העיקריות, אפשר לנצל את השעון כדי לקרוא מידע טלמטרי מהרכב בזמן שהייה על מסלול מירוצים, כן יש בו בקרה של ניצול משאבי המכונית (צריכת דלק, פליטת CO2, מהירות ממוצעת), קבלת מסרונים מחברת ניסאן אודות חידושים ועוד המון אפשרויות לניהול "דיאלוג" עם המכונית.

צד נוסף, וחשוב לא פחות של השעון החכם הוא ההיבט הבריאותי שהוא מספק לנהג, או לפחות בצורה עקיפה. כמו הרבה מערכות מבוססות חיישנים, השעון מודד את קצב הלב של הנהג בכל עת, עוקב אחר טמפרטורת הגוף ולמעשה, מתפקד כמעין מבוגר "אחראי" על מצבו הפיזי.

"ניסאן היא בין החברות היחידות בעולם שהתחילה לשלב בין שעונים חכמים למכונית והנהג, אבל בצורה חכמה ומהירה", כך גארת' דאנסמור, מנהל השיווק של ניסאן אירופה. עוד הוא מוסיף כי בקרוב יהיו לשעון שימושים נוספים, כמו למשל שליטה מרחוק: "תאר לך שתוכל לחמם או לצנן את הרכב לפני שאתה בכלל נכנס אליו, או במקרה שנתפסת לא מוכן - לסגור את התקרה (קבריולה) כשארובות השמיים נפתחות".

המערכת היא כאמור פרי פיתוח של NISMO, והיא תוכננה קודם כל עבור נהגי המירוץ של החטיבה. "זה חשוב לדעת כל מה שעובר עליו בתוך הקוקפיט, אבל אנחנו מקווים שבעתיד נוכל להכניס כמה תכונות חשובות הרבה יותר לצרכן הרגיל: התראה על עייפות, בקרה על רמת הריכוז של הנהג ואיסוף נתונים על התייבשות לדוגמא". בנוסף לכך, השעון מחובר למערכת הניווט ברכב, כך שאם החנתם את הניסאן במגרש חניה ענק ואיבדתם את המיקום, השעון ישדר לכם בדיוק לאן ללכת.

המחיר לשעון עוד בשלב דיונים, שכן מדובר בקונספט ולכן גם חיי הסוללה בשלב זה מספקים 7 ימי שימוש מלאים בלבד.

מקרסו מוטורס, יבואנית ניסאן לישראל נמסר לוואלה! רכב כי הזמינות בארץ והמחירים יפורסמו כשהשעון יצא לשווקים.
חוו דעתכם: מוצר חיוני, או עוד הסחת דעת מיותרת?

  • עוד באותו נושא:
  • ניסאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully