וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצוותים הישראלים מכבדים את יום הכיפורים, ומזנקים באיחור לראלי ברסלאו-בלקן

15.9.2013 / 9:28

לאחר חודשי הכנות הוזנק ראלי ברסלאו הנערך בהרי הבלקן, כ-150 קילומטרים מסופיה הבירה. התחרות השנה עזה, וששת הישראלים יצטרכו לנקוט באסטרטגיה מתוחכמת

עמדנו על פסגת הר Vasilov אלף שש מאות מטרים מעל פני הים, רוח גדולה מקפיאה את אברינו. המתחרים בראלי ברסלאו-בלקן חלפו על פנינו ברעם מנועים, אופנועים וטרקטורונים, באגים וג'יפים, פרוטו-טייפים ורכבי עבירות גמלוניים. כולם עברו מולנו, רק לא אלה אותם רצינו לראות יותר מכל; ששת המתחרים הישראלים לא זינקו לקטע הפרולוג של הראלי, מכיוון שהוא נערך ביום הכיפורים. הוויתור על הפרולוג נעשה בלב חפץ אבל הוא עוד יעלה לנו ביוקר, בהמשך התחרות. מכיוון שלא השתתפו בפרולוג הישראלים יזנקו אחרונים לתחילת המרוץ עצמו, מה שיחייב אותם לבצע עקיפות רבות בסטייג' (קטע הדירוג) הלילי שייערך היום בלילה. באופן נדיר הסכימו המארגנים לדחות את סטייג' הלילה עד צאת יום הכיפורים אבל ההתקדמות בחושך לא תהיה קלה, בוודאי עבור צוות פוינטר המכוון למדרגות הגבוהות של הפודיום.

אבל זה לא מטריד את רז יותר מדי; הוא רואה את המרוץ כמרתון של שמונה ימים, עוד יהיה לו זמן לסגור רווחים. לא שזה יהיה קל – על קו הזינוק התייצבו 64 מתחרים מרחבי אירופה, כ-27 מהם מתחרים בקטגוריית 'קרוס קאונטרי' בה מתחרים הישראלים מצוות פוינטר, כמו גם גל שחם ונמרוד קיד, מצוות 'קוקה קולה זירו'. רכבי האירופאים מרשימים מאוד, והם צפויים לתת קרב רציני למשתתפים הישראלים. "הצוללת הצהובה" של פוינטר וה"זיבאר" של קוקה קולה זירו משכו תשומת לב רבה ברחבת הטיפולים. אלו כלי רכב ייחודיים מבנייה עצמית והאירופאים התרשמו מאוד מטיב הבנייה והתכנון, וממנוע ה-8V האמריקני של גל שחם, קרוב לוודאי המנוע החזק ביותר באירוע.

טרם הזינוק עבר על הקבוצה הישראלית יום ארוך, שכלל את הורדת המכוניות והאופנועים מהאוניה, שחרור מכס ושאר מנהלות, ונסיעה של כ-500 קילומטרים אל נקודת הזינוק. הם הגיעו אלינו לקראת 20:00 בערב, הנהגים עייפים, האופנוענים (עומר שושני ודורון ווינטר) עייפים וגם רטובים מהגשם... טקס הפתיחה שתוכנן ברוב רושם התבטל בגלל גשם סוחף וקהל המשתתפים התכנס אל מתחת לאוהלי האירוח, ולחדרי המלון.

בבוקר עברו גיבורינו תהליך שגרתי של הדבקת השילוט הרשמי של הראלי, בדיקות טכניות, וזינוק לפרולוג הפתיחה – ללא הישראלים, כאמור. שמש הבוקר ייבשה את שרידי הגשם שהיה עלול לשבש מאוד את מהלך המרוץ. נהוג לומר כי "הגשם יורד על כולם", אבל האירופאים רגילים יותר מאיתנו לבוץ ולגשם. החבר'ה שלנו מרגישים טוב יותר במצב יבש, והימים הקרובים אמורים להיות יבשים יחסית, אם כי קרים מאוד.

עבור התושבים המקומיים, הראלי הוא חגיגה אחת גדולה; על פסגת ההר עמדו בולגרים שמחים ועליזים, ממנגלים קבב ריחני, מוזגים לנו משקאות אלכוהוליים מייצור עצמי. מתא המטען של 'לאדה ניבה' מתפוררת הגיחו נקניקים, גבינות בואשות ולחם לבן, הכל בחיוך מקבל פנים. הבולגרים שמחים לראות את ההמולה הבינלאומית, ולא חוסכים מאמץ כדי להעניק לנו אירוח רחב לב. מעניין לראות, אגב, את המזיגה המשונה של כלי רכב על הכבישים בבולגריה – מצד אחד, מרצדסים ו-ב.מ.וו מפוארות, ריינג' רוברים ופורשה; מצד שני לאדות קשישות, משאיות זיל ו-WAZ, מורשתו המפוארת של הקומוניזם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נקניקיות על ההר/מערכת וואלה!, צילום מסך

ארוך הוא הלילה

ב-19:30 זינקו 65 המשתתפים לסטייג' לילי שייפתח את המרוץ הרשמי. בכיכר העיר Teteven נערך טקס הפתיחה אל מול מאות תושבים מקומיים ובהשתתפות שר הספורט, ראש העיר ומושלת המחוז (מתי גם אצלנו, ילמדו לתת כבוד ממלכתי לספורט המוטורי???). בעוד הנאומים החגיגיים נישאים חמקתי מהעיר עם סיירת קטנה של רכבי שטח, אל קטע הדירוג השני של הלילה. השביל המשובש התפתל בין יערות צפופים, אגני בוץ שנשארו מהגשם, ועליות תלולות ומלחיצות. השטח נראה טכני להפחיד, עם פוטנציאל מסוכן לירידה מהשבילים התלולים; קטעים רבים היוו אתגר עבירות לא קטן. משך הלילה אמורים היו המתחרים לתקוף שני קטעי דירוג, באורך של כ-50 קילומטרים כל אחד.

בעודנו מחכים לראשוני האופנועים התגודדנו סביב מדורה מאולתרת, מתענגים על נקניקים משובחים שנשלפו מהמכוניות. אני, כמובן, חיכיתי בכיליון עיניים לישראלים שהתחילו את התחרות זה אך עתה. בחשכת הלילה הבחנו בזרקורי האופנוענים ממרחק של קילומטרים, הופכים את הלילה ליום. ב-23:00 נעצרה לידנו הצוללת הצהובה של פוינטר; רז והלל דיווחו למארגנים על רכב שהתהפך 8 קילומטרים מוקדם מדי; "אין פצועים" אמר לי רז בקצרה "אבל הם חוסמים את השביל!". הוא זינק להמשך דרכו וחישוב מהיר הראה לי שהוא דוהר בקצב מדהים, וכבר עקף מתחרים רבים! רק מאוחר יותר אלמד כי גם רז והלל סטו מהשביל אל תוך תעלה, הפסידו 20 דקות עד שחולצו על ידי מתחרה גרמני, מברוק על הסולידריות!

עוד חצי שעה חלפה לפני שזכינו לראות את ה-זיבאר; בהקלה ראיתי אותו חולף על פנינו, ולא ידעתי את הרפתקאות הלילה שעבר. מסתבר שגם גל ונמרוד איבדו את השביל בחשכת הלילה, ועפו למדרון בעומק 50 מטרים. אני משער שהלחץ היה גדול, אבל גל שמר את הזיבאר על ארבעת גלגליו, ונמרוד מצא נתיב יציאה בו הצליח גל לטפס חזרה על השביל. מיד לאחר מכן נתקעו בפקק תנועה שהצטבר סביב הרכב ההפוך, ביש מזל!

אבל סוף טוב, הכל טוב; בשלב זה עוד לא פורסמו התוצאות הרשמיות של קטעי הדירוג הליליים, אבל נראה כי גיבורינו הגיעו למקומות טובים, ובעיקר – לא נפגעו ולא שברו כלום. הייתה זו עבורם טבילת אש רצינית, ממש בתחילת הראלי! גם עומר שושני ודורון ווינטר עשו התקדמות טובה עם שני האופנועים; מהמקום האחרון אליו זינקו עקפו רבים, וסגרו פערים.

עדכון מהבוקר: תוצאות מצויינות, החברים סגרו פערים. רז 16 מתוך 29, גל 18. האופנוענים במיקום מעולה: עומר 4 מתוך 12 ודורון חמישי. רז ניצח את המיוחד הראשון של הלילה מתוך שניים. אלמלא החליק, היה מוביל היום.

עוד ספורט מוטורי בוואלה! רכב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully